AutóAddikt Hírek 2015 terepjáró-haszonjárműve a Volkswagen Amarok lett

2015 terepjáró-haszonjárműve a Volkswagen Amarok lett

A Camion Truck & Bus magazin olvasói a terepjáró pick-up kategóriában a Volkswagen Amarok-nak ítélték oda az év haszonjárműve díjat. A Volkswagen sokoldalú járműve immár ötödször nyerte el ezt az elismerést.

volkswagen-amarok-2015-terepjaro-haszonjarmuve-autoaddikt

A Camion Truck & Bus magazin huszadik alkalommal hirdette meg „Az Év Haszonjárműve” pályázatot, amelyen a Volkswagen Amarok első helyezést ért el a terepjáró haszongépjármű kategóriában az olvasói szavazatok alapján. Az Amarok ötödszörre is megnyerte kategóriáját, ezúttal a kétliteres, 180 lóerős dízelmotorral szerelt Canyon Tiptronic 2.0 TDI 4Motion változat volt a szaklap olvasóinál a legkedveltebb. Az autót narancsos-pirosas fényezése, a sötétített fényszórók, a tetőre épített fényszóró sor, a fényezett motorvédő lemez, a fekete bukócső, az egyedi 17 hüvelykes kerekek, a bőrkormány és a bőrülések emelik ki az átlag pick-upok világából, és teszik az Amarok Canyont különlegessé. Olyan hasznosságokkal is felszerelhető, mint a mechanikus differenciálzár vagy a távirányítós állófűtés.

Az állandó 4Motion összkerékhajtás a motor nyomatékát az első és a hátsó tengely között változó arányban elosztó Torsen-differenciálművel még a legnehezebb terepen is biztosítja a haladást. Alaphelyzetében 40:60 arányú első-hátsó nyomatékelosztást valósít meg. 2,8 tonna vontatott tehernél sem okoz gondot az Amarokkal a 12 százalékos emelkedő. A százszázalékos (45 fokos) emelkedőt akár egy tonna rakománnyal is leküzdi az erősebb laprugókkal szerelt változat. Első terepszöge 28 fok, a hátsó 23,6 fok, gázlómélysége 500 milliméter, dőlésszöge 50 fok, rámpaszöge 23 fok. Nyolcsebességes automatikus váltójának első fokozatával feleslegessé válik egy további lassító áttétel, terepre, valamint vontatatás esetén ajánlott. A nyolcadik fokozat hosszabb áttételű, és használata alacsony fordulatszám-tartományban, takarékos vezetéshez célszerű.

A Volkswagen Amarok rakterét a kategória egyik legtágasabb méretei jellemzik. A plató hosszúsága 1555 milliméter, szélessége 1620 milliméter. A kerékjáratok közötti 1222 milliméteres szélesség jóvoltából az Amarokban a raklapokat keresztirányban is rakodhatjuk. Hogy semmi ne csússzon el, négy rögzítő elem garantálja a szállítás biztonságát. Az 508 milliméteres platófalnak köszönhetően az ömlesztett rakomány sem jelenthet gondot.

A Volkswagen Amarok 2010 őszén mutatkozott be, a Volkswagen Haszonjárművek márka első pick-upja hazánkban is nagyon sikeres. Az Amarok Magyarországon nemcsak a magánvásárlók között, hanem a flottaügyfeleknél is igen sikeres, a piacra került offroad haszonjárműveknek a többsége cégekhez és intézményekhez került.

A németországi Auto Bild Allrad magazin májusban ítélt oda a modellnek rangos díjat. A pickup kategóriában a Volkswagen Amarok a szavazatok 38 százalékának begyűjtésével biztosította helyét az élen.