AutóAddikt Hírek 2017 a Lexus éve lesz Magyarországon?

2017 a Lexus éve lesz Magyarországon?

A Lexus magyarországi értékesítései a 2016-os évben 67,5 százalékkal nőttek. A márka mindemellett elképesztőnek számító lendülettel indította az új évet: januárban 230 százalékkal növelte, azaz gyakorlatilag megtriplázta magyarországi eladásait az előző év azonos időszakához képest.

A látványos évkezdés azonban nem minden, a japán prémium márka három vadonatúj modellel támad majd az év során, így minden esélye meg van arra, hogy, hogy még tovább javítsa hazai piaci pozícióját.

A tavalyi évet a prémium piacot 4,1 százalékos piaci részesedéssel záró, már 2016-ban is a 24,5%-os piaci bővülés ütemét látványosan meghaladó, értékesítéseit 67,5%-al növelő Lexus januárban egészen elképesztő eredményt produkált hazánkban. A japán prémium márka az előző év azonos időszakához képest 230 százalékkal növelte értékesítéseit a mindössze 10,8%-al bővülő magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon, a prémium piacon történelmi rekordnak számító 9,4 százalékos piaci részesedést sikerült elérnie.
A Lexus kínálatából januárban is a már a 2016-os év értékesítéseit is vezető NX és RX crossoverek bizonyultak a legnépszerűbbnek: az előbbi a márka hazai értékesítéseinek 47%-át, míg utóbbi 45,5%-át tette ki az első hónapban. A tavalyi év két másik nagy slágere a GS és az IS szedán modellek voltak, és a vállalatnak minden oka meg van arra, hogy ezektől idén is sokat várjon, különös tekintettel arra, hogy utóbbinak év elején megérkezett a legújabb generációja. Talán még ennél is izgalmasabb újdonság lesz a mákra modellportfóliójában a rendkívüli várakozások övezte, nyáron érkező LC luxus sportkupé, és a vadonatúj, a Detroiti Autószalonon a rangos EyesOn formatervezési díjjal kitüntetett LS luxus szedán, amely várhatóan télen érkezik a márkakereskedésekbe. Mindezek ismeretében nem túlzás azt várni, hogy a 2017-es év a Lexus éve lesz a magyar luxusautó piacon, hiszen minden esély meg van arra, hogy a japán prémium márka az idei évben is az egyik legnagyobb növekedést produkálja majd a kategóriában.

„A rendkívül sikeres tavalyi évet követően a Lexus által a magyarországi piacon elért eredmények minden várakozásunkat felülmúlták. Növekedésünk lendületének fenntartásában segítségünkre lesznek a tavalyi év sláger modelljei, úgy mint az NX, az RX és a GS épp úgy, mint a már a márkakereskedésekben is megtalálható új IS, és az év hátralévő részében érkező hihetetlenül izgalmas vadonatúj LC, és természetesen zászlóshajónk, a vadonatúj LS. Feltett szándékunk emellett, hogy az eddiginél jobban megismertessük hazai ügyfeleinkkel egy meglévő sportos modellünket, az RC-t is” – fogalmaz Kárpáti László, a Lexus magyarországi vezetője.

„Sokat várunk emellett értékesítési hálózatunk bővülésétől is, hiszen az idei évtől már nem csupán Budapesten lesz, hanem Debrecenben és Szegeden is nyílik hivatalos Lexus márkakereskedés, és akár további értékesítési pontok nyitása is elképzelhető a jövőben, természetesen szem előtt tartva ügyfeleink legmagasabb szintű, minden előzetes várakozást felülmúló prémium kiszolgálását” – teszi hozzá a szakember.

A Lexus márka látványos sikereiben egyébiránt a folyamatosan érkező vadonatúj modellek és forradalmi technológiák, innovatív műszaki megoldások és lenyűgöző dizájn mellett rendkívül fontos szerepe van a vállalat által húsz éve bemutatott, azóta pedig tökéjre fejlesztett környezetbarát hibrid technológiának.

„A Lexus a luxusautó piac legszélesebb hibrid portfólióját kínálja, ami számottevő versenyelőnyt jelent számunkra azon a piacon, ahol a magán és vállalati ügyfelek egyaránt egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a környezetbarát autózásra és az üzemben tartási, így az üzemanyag és szervizköltségekre. E tekintetben pedig ügyfeleink egyértelműen etalonként tekintenek a márkára, amit mi sem bizonyít jobban, mint a tény, hogy a Magyarországon értékesített Lexus modellek tekintetében évek óta 90% felett a hibrid meghajtású modellek aránya” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.