AutóAddikt Újdonságok 87. Genfi Nemzetközi Autószalon: a Seat Ibiza új generációjának premierje

87. Genfi Nemzetközi Autószalon: a Seat Ibiza új generációjának premierje

Mindig az autóipar jelentős eseményének számít a Genfi Autószalon, a 2017-es azonban feltétlen különleges a Seat számára. Mindenekelőtt azért, mert itt mutatkozik be a Seat Ibiza immár ötödik generációja, így a stand középpontjában a márka legnagyobb darabszámban értékesített modellje áll majd, amely eddig több, mint 5,4 millió példányban talált gazdára.

„A Seat e konszolidációs és növekedési szakaszában azon dolgozunk, hogy vállalatunkat az autóipar egyik legdinamikusabb szervezetévé alakítsuk” – emelte ki Luca de Meo, a Seat, S.A. igazgatótanácsának elnöke, majd hozzátette: „Az új Seat Ibiza jelentős előrelépés a márka számára, s valóságos fordulópontot jelenthet piaci szegmensében.”

Mindezeken túl az újdonság további lépés a Seat eddigi legnagyobb termékoffenzívájában is, amely a márka első SUV-modellje, az Ateca bemutatkozásával vette kezdetét, s amelyet a felfrissített Leon követett. Most az új Ibizán a sor, hogy teljessé tegye a vállalat három fő termékpillérjének megerősítését. Továbbra is várhatók újdonságok, mint például az Arona kompakt crossover-modell. Az új Ibiza bemutatásával kereskedelmi értelemben is különleges esztendő vette kezdetét a Seat számára, eladásai 16,5 százalékos januári növekedésével ugyanis a vállalat immár az ötödik egymást követő, egyaránt az értékesítés bővülését hozó évébe léphetett.

Az év végére új termékei a márka piaci lefedettségének jelentős növelését teszi lehetővé Európa piacain. A megújult választék emellett a jelenlegi FR alternatívájaként már az Xcellence változatot is tartalmazza. Az Xcellence felszereltségi szint új vásárlókör meghódítását célozza, akik a kifinomultabb és egyéni dizájn, illetve a kényelmesebb és ötletes funkcionalitás jellemezte felszereltség együttesét keresik.
Döntő fontosságú modell

A Seat Ibiza ötödik generációját Barcelonában fejlesztették ki, és meghatározó lépés a Seat jövője felé vezető úton. Egyfelől azért, mert a Volkswagen-csoport legkorszerűbb technikájaként immár az új MQB-A0 modulrendszerű padlóvázra (Modular Quer Baukasten) épül, ami jól érzékelteti a Seat fontosságát a vállalatcsoporton belül, itt alkalmazva e műszaki alapokat első ízben ebben a piaci szegmensben. Másfelől pedig azért, mivel e modell a legfejlettebb technikák sokaságát felvonultatva kínál meggyőző dinamikát és figyelemreméltóan tágas belteret. Mindez teljes egészében új fejlesztésű autót jelent, amely mint mindig, ez alkalommal is maradéktalanul megőrizte fiatalos szellemiségét, dinamikáját, funkcionalitását és kényelmét. S tette mindezt olyan megújult, friss és sportos formavilág mentén, amely félreérthetetlenül tükrözi a SEAT génjeit, még igényesebben kiformált, izgalmasabb és áramvonalasabb külsővel hangsúlyozva egyedi felületeit.

„Az új Seat Ibiza teljes egészében a Seat dizájn-génjei jegyében született, igazán dinamikus menetteljesítményekkel szolgálva” – hangsúlyozta Dr. Matthias Rabe, a Seat kutatás-fejlesztési alelnöke. „Az új, modulrendszerű MQB-A0 padlóváz alapjain a Seat Ibiza immár a magasabb járműkategóriák technikáit kínálja, kényelme tekintetében pedig jól érzékelhetően tágasabb térkínálat és fokozott variálhatóság jellemzi.” Az elegancia és a stílus ötvözeteként e modell dinamikus karakterét sem nélkülözi. Az új Ibiza minden bizonnyal hatékonyan bővíti a Seat ügyfélkörét, illetve javítja márkaimázsát, olyan egyértelmű kvalitásaival téve még vonzóbbá, amelyeket lekerekített, erőteljes és határozott kiállást eredményező formái tesznek teljessé.

Az új Seat Ibiza kulcsfontosságú szerepe, hogy ötödik generációs modellként egyértelműen előre, a jövőbe tekintő márkaként határozza meg a spanyol gyártót. Legfőbb jellemzői a praktikum, az intelligens technikák és a színvonalas connectivity-megoldások. Az új Seat Ibiza vezetői segédrendszereinek palettája a Leon és az Ateca modellekből ismerős, e piaci kategóriában azonban egyáltalán nem megszokott technikákat – mint például a Front Assist és az adaptív sebességszabályzás (Adaptive Cruise Control) – is felsorakoztat, de vezeték nélküli telefontöltőt és GSM-jelerősítőt is kínál.

Az új Seat Ibiza emellett három extrafelszerelése, az Apple Car Play, az Android Auto és a Mirror Link révén teljes körű internet-hozzáférést is biztosíthat. Ez jól mutatja a Seat törekvését a járműbeli connectivity- és az új mobilitási megoldások fejlesztése terén célként kitűzött vezető pozícióra. Mindezen fejlett technika első ízben élvezhető 8 col képátlójú, beépített monitoron.

Az új modell választékában a Beats hangrendszere is megtalálható, amely prémium szórakoztató technikája energiával, érzelmekkel és izgalmakkal teli hangzásvilágot kínál a zene szerelmeseinek, alapjaiban változtatva meg a zenehallgatást. E technika digitális jelprocesszorral (DSP), hat prémium hangsugárzóval, egy high-end mélynyomóval és 300 watt teljesítményű, nyolccsatornás erősítővel működik.

Összességében az új Seat Ibiza a magasabb járműszegmenseket jellemző minőséget kínálva olyan ügyfélkört céloz, akik nem csupán tisztában vannak igényeikkel és fiatalos, dinamikus szellemiségűek, hanem kifinomultabb stílus mentén keresik a legfejlettebb technikákat, a mindennapok élethelyzeteire kínált egyszerű megoldásokat.

A spanyol márka valaha készült leggyorsabb utcai modelljeként az új SEAT Leon CUPRA is megtekinthető a Seat standján. Noha mindenki elsősorban 300 lóerős, 380 newtonméter maximális forgatónyomatékú motorját és 4,9 másodperc alatti 0 – 100 kilométer/órás gyorsulását méltatja majd, feltétlen említést érdemel a Leon CUPRA – az ST kombi változatában és a kettős tengelykapcsolós sebességváltóval (DSG) kínált – 4Drive Total Traction összkerékhajtása is. A teljesítmény, a forgatónyomaték és a

vonóerő-átadás e jelentős fejlesztései egyértelmű lépések a kiemelkedő menetteljesítmények szolgálatában, amelyekhez a Leon-sorozat további modelljeit jellemző, színvonalas biztonsági, connectivity- és multimédiás technika társul.
A CUPRA család legújabb, egyben legerősebb tagját kiemelkedő sportosság és dinamika, ám három karosszériaváltozatának – ötajtós, SC kupé és ST kombi – köszönhetően emellett még magasabb fokú praktikum és sokoldalúság jellemzi. Ahogy egy CUPRA mindenkor a szenvedély és az értelem legharmonikusabb összhangját kínálja, úgy a sportos dizájn, a legkorszerűbb technika, a kényelem és a kiemelkedő menetteljesítmények együttese is minden eddigit felülmúl.

A 300 lóerős Leon CUPRA mellett egy másik látványos modell is megjelenik a standon, matt szürke színben, utasterében szénszál-erősítésű műanyag (karbon) elemekkel, illetve kívül-belül esztétikus, réztónusú részletekkel. Természetesen a SEAT Leon CUPRACER Evo 17 versenygépről van szó, amely a nemzetközi TCR sorozatban áll rajthoz. A két változatban, DSG illetve szekvenciális manuális sebességváltóval készülő Leon CUPRACER Evo 17 az utcai változatéval megegyező motorral érkezik, ám ezúttal 350 lóerővel (20 lóerővel több a 2016-os változatnál) és 420 newtonméter forgatónyomatékkal.

Az új szezonra több fejlesztést is végrehajtottak a tervezők, például a fékeken (szabályzórendszerükkel együtt), de a visszajelzések és az irányíthatóság szolgálatában az ABS és az ESC rendszerét is átdolgozták. A Seat Leon CUPRACER Evo 17 elsőkerékhajtású, a VAQ elektrohidraulikus differenciálzárral, hatdugattyús féknyereggel és 378 milliméter átmérőjű tárcsával szerelt első, illetve 272 milliméteres tárcsákkal készült hátsó fékekkel. Pontosan alkalmazkodva az adott pilóta és versenypálya igényeihez a fékerő-elosztás aránya és a stabilizátor egyaránt állítható, akárcsak az első MacPherson-felfüggesztések kerékdőlése és -széttartása, illetve a hátsó többkaros konstrukciók magassága és kerékdőlése.