AutóAddikt Hírek A BMW M4 GTS, valamint a BMW 3.0 CSL Hommage tanulmány is...

A BMW M4 GTS, valamint a BMW 3.0 CSL Hommage tanulmány is Auto Bild-elismerésben részesült

MEGOSZTÁS

A BMW időről időre elkészíti egy-egy csúcsmodellje limitált szériáját és jövőbe mutató fejlesztéseinek lélegzetelállító tanulmányait, amelyek kivétel nélkül a bajor gyártó hamisítatlan örökségét, a vezetés színtiszta élményét állítják a középpontba.

bmw-m4-gts-autoaddikt

Eme négykerekű különlegességek fogadtatását hűen tükrözi az Auto Bild Sportscars német autós szakmagazin legfrissebb olvasói szavazásának végeredménye: a BMW Group a „2015-ös Év Sportautója” díjat két kategóriában is elhódította. Amíg a BMW M4 GTS modell a sorozatgyártású kupék szegmensében, addig a BMW 3.0 CSL Hommage tanulmány a koncepcióautók között aratott fényes diadalt.

A BMW M4 GTS modell tovább folytatja a 4-es sorozat nyerő szériáját

A sorozatgyártású kupék szegmensében aratott idei győzelmével a BMW M4 GTS modell a BMW 435i Coupé és a BMW M4 Coupé 2013-ban, illetve 2014-ben aratott győzelmi sorozatát folytatja tovább. A BMW M4 GTS modell sportautós menetteljesítményét a Nürburgring legendás Nordschleife aszfaltcsíkján megfutott 7:28 perces köridő nyomatékosítja, amelyet a speciálisan a típushoz kifejlesztett, háromutas sport futómű, az elöl 265/35 R19, hátul 285/30 R20 méretű Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncs-párosítás, az alumínium, a szénszál-erősítésű műanyag és a magas szilárdságú acél innovatív hármasából létrehozott könnyűszerkezetes járműfelépítés, valamint az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó nagyteljesítményű, soros hathengeres benzinmotor harmonikus egysége garantál. A forradalmian új vízbefecskendező rendszernek köszönhetően – amely most először kapott helyet sorozatgyártású autóban – a BMW M4 GTS modell 3.0 liter hengerűrtartalmú erőforrása 368 kW / 500 lóerő maximális teljesítményre és 600 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes, amely 3,8 másodperces nulla-százas gyorsulást és elektronikusan leszabályozott 305 km/órás végsebességet tesz lehetővé (100 kilométerenkénti 8,5 literes átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 199 grammos kombinált károsanyag-kibocsátás mellett*).

A BMW 3.0 CSL Hommage tanulmány, mint a koncepcióautók kategóriájának győztese

Frissen elnyert aranyérmével a BMW 3.0 CSL Hommage tanulmány megkérdőjelezhetetlen koncepciótörténelmet írt: a vállalatcsoport eme ikonikus töltetű, különleges tanulmánya egyértelmű győzelmet aratott a koncepcióautók kategóriájában, amelyet az Auto Bild Sportscars magazin olvasói idén díjaztak először. A tanulmányt, amellyel a bajor gyártó tervezőrészlege az 1970-es évek időtlen kupéklasszikusa, a legendás BMW 3.0 CSL előtt tiszteleg, az idei Concorso d’Eleganza Villa d’Este hétvégéjén mutatta be a BMW Group.

A BMW 3.0 CSL Hommage tanulmány az ikonikus versenyautó járműkarakterét új, izgalmas stílusban eleveníti fel, a legmodernebb technológiai innovációk széleskörű alkalmazásával. A különleges négykerekű megalkotásakor a mérnökök számos csúcstechnológiás anyagot felhasználtak, így a szénszál-erősítésű műanyagot is, amellyel korszerű köntösben értelmezik újra a legendás elődmodell könnyűszerkezetes járműépítési alapelveit. Akárcsak a négy évtizeddel korábbi sportkupét, a vadonatúj tanulmányt is dinamikus vonalakkal rajzolták meg a tervezők: a látványos légbeömlők, az erőtől duzzadó kerékjárati ívek, a lapos tetővonal és a hátsó légterelő szárny együttese hosszan elnyújtott jármű-sziluettet alkot, amely a BMW 3.0 CSL Hommage tanulmány lendületes karakterét és lélegzetelállító menetteljesítményét tükrözi. Az első légbeömlők a motortér hűtését, míg a karosszérián elhelyezett légterelő elemek a jármű körüli optimális légáramlat kialakítását szolgálják. Miközben az oldalsó visszapillantók szerepét betöltő apró kamerák még tovább csökkentik a koncepcióautó légellenállását, a széles hátsó légterelő szárny növeli a hajtott hátsó tengelyre ható leszorítóerőt, ezáltal javítja az erőátvitelt. A kerékjárati ívek optimális hűtéséről az Air Curtain légbevezető és Air Breather légkivezető elemek gondoskodnak. A 21 coll méretű, matt és magasfényű fekete könnyűfém keréktárcsák az eleganciát és a sportosságot hangsúlyozzák, míg a küllők közötti légterelő betétek a légellenállást optimalizálják.

A BMW modelljeinek további dobogós helyezései

A kategóriagyőztes BMW M4 GTS modell és BMW 3.0 CSL Hommage tanulmány mellett további három BMW modell gurulhatott fel az Auto Bild Sportscars német autós szakmagazin idei olvasói szavazásának dobogóira: a sorozatgyártású limuzinok versenyében a BMW M5 „30 Years of the M5” kiadást, a sorozatgyártású SUV modellek között pedig a BMW X6 M-et választották meg a második helyezettnek, mialatt a BMW M135i modell a sorozatgyártású kompakt járművek bronzérmét nyerte el.

Az „Év Sportautója” elnevezésű olvasói szavazását idén tizennegyedik alkalommal rendezte meg az Auto Bild Sportscars német autós szakmagazin, akinek díjait Németországban a legjelentősebb autóipari szakmai elismerések között tartják számon, és amelyek hőn áhítottak az autógyártók körében. 2015-ben 142 modell versenyzett az olvasók szavazataiért, az elmúlt 12 hónap tesztjei és közúti tapasztalatai alapján összesen 18 csoportban: nyolc sorozatgyártású, nyolc tuning, illetve egy limitált széria és egy koncepcióautó kategóriában. A díjakat november 27-én, péntek este adták át az Esseni Autószalon „Race Night” fantázianevű nyitóestjén.

A BMW dobogós helyezéseinek összefoglalója:

Sorozatgyártású kupék, győztes: BMW M4 GTS modell

Koncepcióautók, győztes: BMW 3.0 CSL Hommage tanulmány

Sorozatgyártású limuzinok, 2. hely: BMW M5 „30 Years of the M5” kiadás

Sorozatgyártású SUV modellek, 2. hely: BMW X6 M

Sorozatgyártású kompakt járművek, 3. hely: BMW M135i

További információ az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-fogyasztási, fajlagos széndioxidkibocsátási, illetve elektromosáram-fogyasztási adatairól a „Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” (Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, szén-dioxid-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról) (Guideline for fuel consumption, CO2 emissions and electric power consumption of new passenger cars), kiadványban található, amely minden értékesítési helyen, valamint a Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT) társaságtól (D-73760 Ostfildern-Scharnhausen, Hellmuth Hirth Str. 1.) vagy a http://www.dat.de/angebote/verlagsprodukte/leitfaden-kraftstoffverbrauch.html internetes oldalról szerezhető be: Leitfaden CO2 (Guideline CO2) (PDF – 2,7 MB)

* Az üzemanyag-fogyasztási adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusok függvényében változhatnak.