AutóAddikt Autó-motorsport A BMW Motorsport bemutatta idei versenyprogramját

A BMW Motorsport bemutatta idei versenyprogramját

A BMW Motorsport egy Nürnbergben megrendezett látványos bemutató során ismertette rajongóival a 2015-ös versenyszezon részletes programját. A nyolc BMW M4 DTM versenyautó mellett a BMW Z4 GT3 és a BMW M235i Racing is kigurult a több ezer rajongó elé.
bmw_m4_dtm_2015

Füstölő gumik, üvöltő motorok és lelkes rajongók: a BMW Motorsport ezúttal a nürnbergi márkaképviselet székhelyén, egy vérpezsdítő show keretein belül mutatta be a több ezer kilátogató nézőnek a 2015-ös versenyszezon részletes motorsport-programját. Az idei volt az első alkalom, hogy a bajor gyártó háza táján nagy hagyományokkal bíró BMW Motorsport Car Launch nevű szezonnyitó eseményt Nürnbergben rendezték meg, a címvédő DTM-világbajnok, Marco Wittmann tiszteletére, aki a Nürnbergtől mindössze néhány kilométerre fekvő Fürth városában lakik. Wittmann és versenytársai a nyolc BMW M4 DTM versenyautóval, a speciálisan átalakított BMW Z4 GT3 és BMW M235i Racing modellekkel, élményautóztatásokkal, a legendás BMW M3 versenyautóval, a BMW M3 GT2 modellel és számtalan autogrammal hozták lázba a rajongókat a vasárnapi rendezvényen.

„A Német Túraautó Bajnokság (DTM) előtti BMW Motorsport Car Launch esemény az elmúlt évek során rendkívül népszerű hagyománnyá vált nálunk, és kiváltképp rajongóink számára. Felettébb fontos tényező, hogy ezt az eseményt idén DTM-bajnokunk otthonában rendeztük meg” – nyilatkozta Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója. „2015 egy újabb összetett versenyszezont tartogat számunkra, a BMW Motorsport ugyanis ismét számos sorozatban képviselteti majd magát. Természetesen a DTM-ben is, ahol bajnoki címeink megvédése az elsődleges cél, hiszen az a csapat vagyunk, akit mindenki le akar majd győzni. Rajthoz állunk a United SportsCar Championship észak-amerikai futamain is, valamint az olyan nemzetközi hosszú távú klasszikusokon is, mint a Nürburgringen és a Spa-Francorchamps-on megrendezett 24-órás versenyek. Tovább folytatjuk tehetséggondozó programunkat is, miközben a BMW Sports Trophy részeként tovább támogatjuk privát versenyzőinket és csapatainkat is, akik a világ számos pontján versenyeznek majd 2015-ben. Minden bizonnyal hihetetlenül izgalmas év lesz” – mondta Jens Marquardt.

A vasárnapi BMW Motorsport Car Launch egyik fénypontja a nyolc BMW M4 DTM versenyautó hivatalos leleplezése volt, amelyben egy-egy kiválasztott rajongó volt Marco Wittmann (német), Maxime Martin (belga), Martin Tomczyk (német), António Félix da Costa (portugál), Augusto Farfus (brazil), Tom Blomqvist (brit), Bruno Spengler (kanadai) és Timo Glock (német) pilóták segítségére. „Nagy megtiszteltetés és rendkívüli öröm számomra, hogy idén a BMW az otthonomba hozta a BMW Motorsport Car Launch eseményt” – kezdte Marco Wittmann, a DTM tavalyi bajnoka. „Újra előjöttek a BMW RMG csapatnál elért fantasztikus tavalyi eredmények, és nagyszerű érzés a több ezer rajongó ragyogó arcát látni, hiszen ilyenkor visszaadhatunk nekik valamit abból a rengeteg szeretetből és támogatásból, amit a versenyszezon során kapunk tőlük. Remélhetőleg idén is sikerül örömet okoznunk nekik a sikereinkkel. Mindent meg fogunk tenni ennek érdekében” – fogalmazott a 25 éves világbajnok.

A BMW nyolc DTM-pilótája mellett a United SportsCar Championship (USCC) futamain rajthoz álló BMW-versenyzők, Dirk Werner (német) és Lucas Luhr (német) is ellátogattak Nürnbergbe. Werner az esemény előtti hétvégén megnyerte a USCC Long Beach-en megrendezett futamát. A népszerű versenyzők mellett a BMW Motorsport Junior tehetséggondozó program idei négy felfedezettjének egyike, Victor Bouveng (svéd) is bemutatkozott a közönségnek.

A hétvégi BMW Motorsport Car Launch esemény fényét Alessandro Zanardi (olasz) BMW-pilóta és márkanagykövet jelenléte emelte még tovább. Alex Zanardi életében először 2015. július 25-én és 26-án, Bruno Spengler és Timo Glock csapattársaként áll majd rajthoz a belgiumi Spa-Francorchamps versenypálya 24-órás versenyén. A BMW Motorsport mérnökei aszerint módosították a megmérettetésen induló BMW Z4 GT3 versenyautót, hogy a mindössze két kézzel vezető Zanardi – aki 2001-ben mindkét lábát elvesztette egy súlyos versenybaleset során – és a két, lábbal is vezető pilóta pillanatok alatt tudjon cserélni a volán mögött. „A nürnbergi fogadtatás egyszerűen fantasztikus volt. Ismét szeretném megköszönni a BMW Motorsportnak, hogy megteremtették annak a lehetőségét, hogy életemben először egy 24-órás versenyen is rajthoz álljak. Roppant izgalmas futam lesz, és biztos vagyok benne, hogy csapattársaim, Timo és Bruno mellett ismét jó eredményre leszek képes” – mondta Alex Zanardi.

A vasárnapi BMW Motorsport Car Launch eseménnyel a BMW Motorsport számára kezdetét vette a 2015-ös DTM versenyszezon, amelynek első futamát a hétvégén rendezik Hockenheimben, és amely számtalan újítást tartogat mindegyik istálló számára. 15 év után először a népszerű túraautó-bajnokság mindegyik versenyhétvégéje két futamból áll majd, a szombati (40 perces) és a vasárnapi (60 perces) megmérettetéseken elért eredmények ugyanannyi pontot érnek. A BMW pilótáira eszerint az idény kilenc versenyhétvégéjén összesen tizennyolc futam vár.

Miként tavaly, úgy idén is nyolc BMW M4 DTM versenyautó gurul majd fel az egyes futamok rajtrácsára, az RMG, a Schnitzer, az RBM és az MTEK BMW-csapatok színeiben. A világbajnoki címvédő, Marco Wittmann Ice-Watch BMW M4 DTM versenyautója a szombati első versenyen már a kiérdemelt 1-es rajtszámot viseli majd. A BMW RMG csapat pilótája Maxime Martin csapattársaként száll majd versenybe a legmagasabb pontokért. Tavaly után ismét volán mögé ül Martin Tomczyk, António Félix da Costa, Augusto Farfus, Bruno Spengler és Timo Glock is, az egyetlen újonc a brit Tom Blomqvist, aki idén a BMW RBM csapat tagjaként csatlakozott a Német Túraautó Bajnokság mezőnyéhez.

A versenyhétvégék alakulása mellett további változásokat is hoz a 2015-ös idény, hiszen immáron csak egyféle gumiabroncs-keverék lesz választható a pilóták számára. Szombaton és vasárnap is a két, egyenként 20 perces időmérőn, illetve a versenyeken is normál keverékű abroncsokon futnak majd az autók, miközben mindegyik pilótának négy szett száraz abroncs áll majd rendelkezésére. A légellenállás-csökkentő rendszer (DRS – Drag Reduction System) használatára ugyanakkor körönként háromszor lesz lehetőségük a versenyzőknek, feltéve, hogy kevesebb, mint egy másodperccel az előttük haladó mögött száguldanak át a rajt/cél vonalon. Gombnyomásra a pilóta a korábbi 16 fok helyett 18 fokos szögben döntheti meg a hátsó szárnyat, amely még könnyebbé teszi számára az előzési manővert.

Jens Marquardt (a BMW Motorsport igazgatója):

„Már alig várjuk az idei versenyszezon kezdetét. Nagyon keményen dolgoztunk az elmúlt hónapokban, hogy 2015-re még erősebbé tegyük a pilótáinkat, a csapatainkat és a BMW M4 DTM versenyautót. Ez kiemelt fontosságú volt, egy ilyen kiélezett, roppant versenyképes mezőnyben ugyanis nem engedhetjük meg magunknak, hogy a babérjainkon üljünk. 2012-es visszatérésünk óta a lehetséges kilenc címből hatot megnyertünk, a cél pedig az, hogy idén tovább növeljük ezt a számot. Idén nem kevesebb, mint tizennyolc lehetőségünk lesz erre. A 2015-ös idény elképesztő izgalmakat tartogat mindenki számára – különös tekintettel a rajongókra. A kétversenyes hétvégék még több akciót ígérnek. Pilótáink és csapataink felkészülten várják az első felvonást a Hockenheimring legendás aszfaltcsíkján.”

Stefan Reinhold (a BMW RMG csapat főnöke):

„A nagyszerűen sikerült 2014-es esztendő után rendkívül motiváltan várjuk az idei versenyszezont. Nagy várakozással tekintek az új, kétversenyes formátum elé, amely sokkal több izgalmat tartogat a rajongók számára. Mindazonáltal nekünk, csapatok számára is kifejezetten izgalmas lesz. Felkészültünk, pozitív energiákkal feltöltődve vágunk neki a DTM új szezonjának.”

Charly Lamm (a BMW Schnitzer csapat főnöke):

„Óriási izgalom övezi az új szezont, és ez mindenkire vonatkozik a csapaton belül, különös tekintettel a pilótákra. Martin Tomczyk rengeteg tapasztalatot gyűjtött már a sorozatban, a DTM-ben nincs olyan, ami meglephetné a pályán. Idén csatlakozott hozzánk António Félix da Costa, aki az előszezoni felkészülés során nagyon jól beilleszkedett a csapatba. Rendkívül optimisták vagyunk és nagyon várjuk már a DTM rajtját.”

Bart Mampaey (a BMW RBM csapat főnöke):

„A versenyhétvégék idén eléggé zsúfoltak lesznek, az új formátumnak köszönhetően pedig mindegyik csapat ismeretlen vizekre evez. Kétség sem fér hozzá, hogy lenyűgözően izgalmas lesz a rajongók számára. Keményen dolgoztunk a felkészülési időszakban, és Hockenheimben is hasonló teljesítményért hajtunk majd. Izgatottan várom, hogy az első versenyhétvége mi mindent tartogat számunkra.”

Ernest Knoors (a BMW MTEK csapat főnöke):

„Az új versenyszezonokat mindig nagy izgalom előzi meg. Alig várod, hogy visszatérhess a versenypályára, felkészülten, versenyképes autókkal és pilótákkal. Az új versenyformátum pedig idén új kihívásokat is tartogat, a csapatok és a pilóták számára egyaránt. Nagyon várjuk már a rajtot! A felkészülési időszak talán egy kicsit rövid volt, de minden gördülékenyen ment.”

Marco Wittmann (a BMW RMG csapat pilótája):

„Számos gondolat kavarog bennem Hockenheim előtt, hiszen rendkívül hosszú volt a téli szünet. Kiváló teszteket végeztünk és úgy gondolom, kellően felkészültünk az új szezonra. Mindezt jó eredményekre kell váltanunk a szezonnyitó hétvégén. Az első verseny előtt persze nem lehetsz százszázalékosan biztos abban, hogy mennyire vagy jó az ellenfelekkel szemben. A látványos szezonnyitó biztosan hatalmas élmény lesz a rajongók számára. Természetesen szeretném ott folytatni idén, ahol tavaly abbahagytam, a lehetőség adott.”

Maxime Martin (a BMW RMG csapat pilótája):

„Nagyon várom már az új DTM-formátum első versenyhétvégéjét. Egy ilyen hosszú szünet után mindig nagy élmény visszatérni a versenypályára. Pontosan senki sem tudja, mi fog történni Hockenheimben, a szezonnyitó hétvége éppen ezért minden bizonnyal roppant izgalmas lesz. Jó teszteket végeztünk, felkészülten nézünk szembe az ellenfelekkel.”

Martin Tomczyk (a BMW Schnitzer csapat pilótája):

„Nagyszerű érzés egy új szezon küszöbén állni, minden évben az. Mindig jó érzés visszatérni a Hochenheimringre. Mindenki izgatottan várja az új erőviszonyokat, és hogy az új versenyformátum milyen hatással lesz a sorozatra. Ugyanakkor számos változtatás is történt a szabályok terén, amelyeknek köszönhetően remélem, a nézők még inkább élvezni fogják a futamokat.”

António Félix da Costa (a BMW Schnitzer csapat pilótája):

„Rendkívül hosszú szünet telt el a legutóbbi DTM-futam óta, az idei első versennyel pedig számomra új fejezet veszi kezdetét. A BMW Schnitzer az új csapatom, akikkel reményeim szerint nagyszerűen fogunk tudni együtt dolgozni. Nem könnyű jóslatokba bocsátkozni, de az biztos, hogy a tőlem telhető legjobb teljesítményt fogom nyújtani.”

Augusto Farfus (a BMW RBM csapat pilótája):

„Nagyon hosszú volt ez a téli szünet, ezért már nagyon várom, hogy újra versenyezhessünk. Új DTM-formátum vár ránk, versenyhétvégénként két futammal, ami nem csupán a nézőknek, de nekünk, versenyzőknek is izgalmakat tartogat. Hockenheim pályáját nagyon szeretem. Kifejezetten várom már, hogy felguruljak ott a rajtrácsra, és a rajongók előtt végre ismét verseny módba kapcsoljak.”

Tom Blomqvist (a BMW RBM csapat pilótája, a BMW idei újonc versenyzője):

„Szép emlékeim vannak Hockenheimről. Nagyon szeretnék jól szerepelni itt életem első DTM-futamán. A Hockenheimring egy egészen kivételes hangulatú, fantasztikus versenypálya, rengeteg rajongóval. Rengeteg tapasztalatot szereztem az előszezoni felkészülés során, a csapatomnál pedig nagyszerű fogadtatásban volt részem. Sokat fogok tanulni az első versenyhétvégémen. Már nagyon várom.”

Bruno Spengler (a BMW MTEK csapat pilótája):

„Végre ismét versenyezhetünk. Megmondom őszintén, egy kicsit ideges vagyok. Nagyon várom már a Hockenheimring hangulatát, a rengeteg rajongót és az izgalmas versenyeket. A pillangók a gyomromban, amelyek annyira hiányoztak a téli szünet alatt, visszatértek. Nagyon eltökélt vagyok. A hockenheimringi szezonnyitó minden évben olyan érzés, mintha életem első DTM-futama lenne.”

Timo Glock (a BMW MTEK csapat pilótája):

„Elképesztően izgalmas szezon előtt állunk, sokkal több versennyel, mint eddig. Mindannyian nagyon várjuk már. Mindig nehéz megítélni, mennyire vagyunk versenyképesek az ellenfelekkel szemben, hiszen ezúttal is nagyon erősek. Biztos vagyok benne, hogy az idei egy újabb izgalmas szezon lesz, nagyon-nagyon szoros futamokkal.”

A Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2015-ös versenyszezonja:

2015. május 1-3.: Hockenheim (Németország)
2015. május 29-31.: Lausitzring (Németország)
2015. június 26-28.: Norisring (Németország)
2015. július 10-12.: Zandvoort (Hollandia)
2015. július 31 – augusztus 2.: Spielberg (Ausztria)
2015. augusztus 28-30.: Moszkva (Oroszország)
2015. szeptember 11-13.: Oschersleben (Németország)
2015. szeptember 25-27.: Nürburgring (Németország)
2015. október 16-18.: Hockenheim (Németország)