AutóAddikt Újdonságok A Ford Edge modellből sportverzió is gyártásba került

A Ford Edge modellből sportverzió is gyártásba került

MEGOSZTÁS

Az idén ősszel a hazai márkakereskedésekbe is megérkező Ford Edge modellből Amerikában már sportváltozat is készült: a 315 lóerős teljesítménnyel, 474 Nm forgatónyomatékkal, 2,7 literes V6-os EcoBoost motorral az Edge Sport az eddigi legerősebb Ford Edge. Az alapoktól újratervezett vadonatúj modell különleges, sportos hangolású futóművet, egyedi külső-belső stíluselemeket és számos vezetősegítő technológiát kínál.

ford_edge_sport_usa

A Ford legújabb 2,7 literes V6-os EcoBoost® motorjával hajtott Ford Edge Sport bizonyára népszerű lesz azon amerikai vásárlók körében, akik a kimagasló vezetési élmény mellett arra is vágynak, hogy autójuk kifejezetten jól mutasson.

„A 2015-ös Edge Sport pontosan az, aminek látszik: egy szabadidő-autó, ami nemcsak gyönyörű, hanem élvezetes is.” – fogalmaz Cristina Aquino, a Ford Edge ügyfél-marketing menedzsere. „A Ford vásárlói felmérése szerint a vevők nagyobb teljesítményre és gazdagabb felszereltségre vágynak. A Ford Edge áttervezésével az volt a célunk, hogy egy igazán sportos modellváltozatot alkossunk – és a 2,7 literes, V6-os EcoBoost tökéletes választásnak bizonyult.”

Az új Edge Sport igazi izomautó

Az Edge Sport 2,7 literes, V6-os EcoBoost motorja 10 százalékkal nagyobb teljesítményt ad le, mint a korábbi 3,7 literes V6-os, forgatónyomatéka pedig 25 százalékkal magasabb, így az autó 315 lóerejéhez 474 Nm nyomaték társul. A nyomatékcsúcs már 2750 1/perc fordulatszámnál rendelkezésre áll, vagyis jóval hamarabb, mint a 2014-es modell esetében, ezért a vezető jobban érzékeli az autó teljesítményét. A kifutó modell nyomatékcsúcsa 4000 1/perc fordulatszámnál jelentkezett. Az elsőkerékhajtású Edge Sport az EPA becslése szerint a városi ciklusban 13,1, országúton 8,7, vegyes ciklusban pedig 11,2 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren. Az összkerékhajtású változatnál ugyanezek az értékek 13,8, 9,8 illetve 11,7 l/100 km-re módosulnak – vagyis az autó még a magasabb teljesítmény ellenére is csupán ugyanannyit – vagy éppen kevesebbet – fogyaszt, mint a 2014-es Edge Sport. A Ford 6,7 literes Power Stroke® blokkjában is használt grafitos öntöttvas alkalmazásának köszönhetően a 2,7 literes EcoBoost merev és kompakt motorblokkja a méretéhez képest lenyűgöző teljesítményt és forgatónyomatékot ad le, miközben a zaj, a vibráció és nyersesség értéke alacsony marad. Az alumíniumöntvény motorblokk-létraváz és a kompozit olajteknő révén a modern anyagok éppen a lényeges helyeken eredményeznek tömegcsökkenést.

Az Edge Sport futóművébe elöl-hátul új keresztstabilizátorok kerültek, amelyek 15 százalékkal merevebbek az alapmodell stabilizátorainál. A különleges, egycsöves lengéscsillapítók átmérője nagyobb, s a 10 százalékkal keményebb tekercsrugók 20 százalékkal mérséklik a karosszéria oldaldőlését a kifutó modellváltozathoz képest. A továbbfejlesztett lengéscsillapítás érezhetően javítja az Edge Sport úttartását, így a vezető határozottabban uralhatja autóját, ami élénkebben reagál a kormányparancsra, ugyanakkor komfortosabban fut. Az Edge Sport 20 colos széria keréktárcsái polírozott alumíniumból készülnek, de az autóhoz 21 colos, matt fényű, sötét árnyalatú alumínium keréktárcsák is rendelhetők. Az autó felszereltségi listáján az Aktív Zajkioltás is szerepel; ez a technológia mérsékli és kellemesebbé varázsolja a 2,7 literes EcoBoost motor hangját. A rendszer a kabinban elhelyezett mikrofonokkal méri fel a zajszintet, és az autó saját audiorendszerén keresztül ellentétes frekvenciájú hangokat sugároz, kioltva ezzel a zavaró hanghatásokat az utastérben.

Egyedi, erőt sugalló dizájn-elemek

Különleges formai megoldásainak köszönhetően a 2015-ös Edge Sport már első pillantásra is egy nagy teljesítményű szabadidő-autó benyomását kelti. Az új Edge formavilága erőteljes és atlétikus, s ezt a hatást tovább fokozzák a széria LED hátsó lámpatestek és a LED nappali világítás. A 2015-ös Edge új fényezésekkel – többek közt Electric Spice, Bronze Fire Metallic és Magnetic árnyalatokkal – is megrendelhető. Az utastérben szarvasbőr betétekkel kiegészített, bőrkárpitozású sportülések, alumíniumborítású fék- és gázpedál, hangulatvilágítás és fém dekorációs betétek fogadják a vezetőt. Az autó szolgáltatásai közt szerepel a középkonzolba épített 8 colos LCD érintőképernyőn keresztül vezérelhető Ford SYNC® rendszer, a műszeregység két konfigurálható LCD kijelzője, valamint a két USB-porttal, SD-kártya olvasóval és jack-bemenettel felszerelt médiaközpont. A 12 hangszórós Sony audiorendszer az alapfelszereltség része.

Tavasszal érkezik

Az Amerikában tavasztól kapható vadonatúj Ford Edge megrendelhető a kínálat csúcsát jelentő új Titanium felszereltséggel, valamint az alapfelszereltségű SE és SEL változatokban is. A 2015-ös Ford Edge a 2,7 literes EcoBoost egység mellett két másik erőforrással is megrendelhető. Az alapmotornak számító kettős megfúvású turbótöltős, 2,0 literes EcoBoost négyhengeres blokk teljesítménye 245 lóerő 5.500 1/perc fordulatnál, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 372 Nm 3000 1/perc fordulatszámnál (93 oktános benzinnel). Az autó elsőkerékhajtású változata városi ciklusban 11,7, országúton 7,8, vegyes ciklusban pedig 9,8 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren. Az összkerékhajtású változatnál ugyanezek az értékek 11,7, 8,4 illetve 10.2 l/100 km-re módosulnak. Az opcionális 3,5 literes Ti-VCT V6-os egység teljesítménye 280 lóerő 6.500 1/perc fordulatnál, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 339 Nm 4000 1/perc fordulatszámnál. Az elsőkerékhajtású kivitel városi fogyasztása 13,1 l/100 km, országúti fogyasztása 9,1 l/100 km, vegyes üzemmódban pedig 11,2 l/100 km. A négykerékhajtású változat városi ciklusban 13,8, országúton 9,4, vegyes ciklusban pedig 11,8 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren.

Szóljon hozzá!