AutóAddikt Autó-motorsport A Ford tovább küzd a győzelemért Mexikóvárosban, cél a Hosszútávú Világbajnokság első...

A Ford tovább küzd a győzelemért Mexikóvárosban, cél a Hosszútávú Világbajnokság első helyezése

A nyári pihenő véget ért, és a FIA Hosszútávú Világbajnokság csapatai készen állnak, hogy a szezon hátralevő részére újra felpörgessék a motorokat.
A második szakasz Mexikóban kezdődik ezen a hétvégén, majd az USA-ban, Japánban, Kínában és Bahreinben folytatódik, és a Ford Chip Ganassi Racing felkészült rá, hogy keményen küzdjön a bajnoki címért.

A Mexikó 6 órás futam tavaly nem bizonyult túlságosan eredményesnek a Ford Chip Ganassi Racing számára, de a csapatfőnök, George Howard-Chappell most bizakodva tekint az előttük álló kihívásra. Mivel a 67. rajtszámú Ford GT legénysége vezeti az egyéni tabellát, a Ford pedig – a Ferrarival azonos pontszámmal – a második helyen áll a gyártók bajnokságában, nagyon fontos, hogy a csapat minden versenyen a lehető legtöbb pontot gyűjtse be.

“Reméljük, idén több szerencsénk lesz Mexikóban, mint tavaly” – mondta Howard-Chappell. “A 2017-ben használt Michelin abroncsaink jobban illenek ehhez a pályához, ráadásul a Nürburgringi futam óta rengeteget dolgoztunk néhány változtatáson, így minden okunk megvan arra, hogy jó eredményre számítsunk.”

A Mexikói 6 órás verseny a 4,483 km hosszú Autodromo Hermanos Rodriguez pályán zajlik Mexikóvárosban, a világ egyik legnagyobb metropoliszában. A pálya több mint 2000 méter magasan fekszik a tengerszint fölött, ami extra kihívást jelent a csapatok számára, hiszen a ritka levegőben csökken a motorok teljesítménye. Ráadásul ahogy a 67-es Ford GT pilótája, Harry Tincknell elmagyarázta, a nagy magasság a versenyzők számára is kemény próbatételt jelent:

“Mivel ritkább a levegő, a tüdő kevesebb oxigént vesz fel, így minden mozgás nehezebb, akár futni, lépcsőzni vagy éppen vezetni akar az ember. Normális esetben az autóban 150-165 a pulzusunk két órán át, ami körülbelül egy lendületes kocogásnak felel meg – és már ez is érezhető.”

“Emellett a motorok is gyengébbek itt; még a turbós erőforrások is, ami azért van, mert a versenysorozatban bevezették a szívó/turbómotorokra vonatkozó Balance of Performance teljesítménykorlátozást. Éppen ezért meg kell próbálnunk nagyobb sebességgel végighajtani a kanyarokban, mert nem lesz elég erő az autóban, hogy dinamikusan kilőjön a kanyar után.”

Tavaly a 67. számú autó remek helyen, néha másodikként haladt a mezőnyben, végül azonban ötödikként ért célba. A 66. rajtszámú Ford GT jól rajtolt ugyan, de egy versenytársa miatt megpördült, később pedig egy mechanikai hiba miatt hosszabb időre a boxutcába kényszerült, így Olivier Pla (FRA) és Stefan Mücke (GER) visszacsúszott a hetedik helyre.

“A tavalyi futam nem volt túl szerencsés a számunkra, de bízunk benne, hogy idén jobban sikerülnek a dolgok” – nyilatkozta Pla. “Nürburgring után csináltunk pár hasznos tesztet Angliában, és szerintem mindent megtettünk azért, hogy esélyünk lehessen egy olyan pályán is, ami nem igazán fekszik nekünk. Ahogy mindig, most is teljes erőbedobással küzdünk majd, hogy a lehető legtöbb pontot szerezzük meg.”

Az események szeptember 1-én, pénteken, helyi idő szerint 17:15 órakor kezdenek majd felpörögni Mexikóban (szeptember 2., szombat 00:15 a közép-európai idő szerint), amikor az autók megkezdik az első szabadedzést. A Mexikó 6 órás futam szeptember 3-án, vasárnap, helyi idő szerint 12:00 órakor (közép-európai idő szerint 09:00 órakor) rajtol el.