AutóAddikt Magazin A Nissan jelentős vevőszolgálati reformot hajt végre

A Nissan jelentős vevőszolgálati reformot hajt végre

A Nissan bejelentette Európában indított, a vásárlói élményt tovább javító kezdeményezését, ami az iparág egyik legátfogóbb vevőszolgálati reformprogramjának ígérkezik.

nissan-vevoszolgalati-reform-autoaddikt

A Nissan Ígéret Program keretein belül Európa-szerte egységessé válik a szervizszolgáltatás, illetve 2500 márkakereskedés teljes körű átalakításon esik át. A kezdeményezés hűen tükrözi a Nissan ügyfélközpontú filozófiáját, mely különös jelentőséggel bír napjaink zűrzavaros autóiparában.

A Nissan Ígéret Program négy fő eleme a díjmentes csereautó-szolgáltatás, a dijmentes járműállapot-felmérés, a szervizszolgáltatásokra vonatkozó legjobb ár garancia, valamint az életre szóló Nissan Assistance közúti segélyszolgálat. Ez az első alkalom, hogy egy autógyártó egy egész régióra kiterjedő ügyfélígéretet tesz, jelezve a Nissan elkötelezettségét, hogy átláthatóbbá tegye az iparágat a vevőtámogatás, az árképzés, illetve a szervizszolgáltatások terén

 A Nissan Ígéret Programja a következő városokban található Nissan szervízekben válik elérhetővé október 1. után: Győr, Mosonmagyaróvár, Sopron, Szombathely, Veszprém, Tatabánya, Zalaegerszeg, Baja, Kiskunhalas, Kecskemét, Szeged, Békéscsaba, Debrecen, Szolnok, Miskolc, Nyíregyháza, Szekszárd, Pécs, Székesfehérvár, Gödöllő, Budaörs és minden budapesti szervízben.

A Nissan Ígéret Programjának 2015-ös bevezetése a jelentősebb európai piacokon egybeesik a márkakereskedések vevői arculatának erőteljes átalakításával. Az átalakítási projekt oxfordi és moszkvai helyszíneken végzett próbáit követően Európa-szerte már 125 helyszínen lezajlott, 2016 márciusáig pedig további 450 márkakereskedésre terjed majd ki, hogy 2018-ra a Nissan teljes, 2 500 tagú márkakereskedés-hálózata megújuljon. Az átalakítás hatása már most is érezhető az érintett márkakereskedésekben, ahol a vásárlók közvetlenebb módon tapasztalhatják meg az innováció élményét; ez pedig a vevői elégedettség és az eladások növekedésében is mutatkozik.

Ma egy átlagos autóvásárló a vételi döntés előtt mindössze egy alkalommal keres fel egy márkakereskedést a néhány évtizeddel ezelőtt átlagosnak számító öt látogatással szemben; így nyilvánvaló, hogy az autógyártók számára még soha nem volt ekkora jelentősége a bemutatóteremben szerzett benyomásoknak. Mindemellett az autógyártók nem hagyhatják figyelmen kívül az „e-kereskedelem” forradalmának a hagyományos értékesítési modellre gyakorolt hatását sem. Egyes piacokon emellett a Nissan olyan innovatív technológiákat is bevezetett, mint az „e-vision” videós diagnosztikai eszköz, ami a szervizszolgáltatásokban nagyobb átláthatóságot igénylő, időérzékeny vásárlókat célozza.

Guillaume Cartier, a Nissan Europe értékesítési és marketing alelnöke a következőket fűzte hozzá a hírhez: „A Nissan számára különösen izgalmas, hogy vezető szerepet tölthet be a hagyományos és internetes vásárlási élmény átformálásában, hogy továbbra is a vevő álljon minden tevékenységünk középpontjában. Az internet forradalmasította az autók kiválasztásának és megvételének módját, a piac teljes megnyitásával szorítva rá a gyártókat, hogy újraértékeljék vevőikhez fűződő viszonyukat. A Nissan vásárlói élményt érintő új kezdeményezései ismét a formatervet, az interaktivitást, a bizalmi kapcsolatot és a technológiát állítják a középpontba, hogy a valós és a virtuális térben is átformálják a vásárlás élményét.”  

Cartier hozzátette: „A minőség és a bizalom meghatározó érték a Nissan mint márka számára, és hiszünk abban, hogy a minőségi követelmények függetlenek attól, hol vagyunk éppen. Kezdeményezéseink korai üzleti eredményei biztatóak, és továbbra is teljes mértékben elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy vásárlóink a legnagyobb mértékű nyitottságot és megbízhatóságot tapasztalják, ha a Nissant választják.” 

A Nissan új kereskedői arculata a vásárlói élmény egy új szintjét nyújtja a bemutatótermekben, melyet a folyamatban lévő digitális alapú kereskedelmi rendszer mélyreható forradalmi átalakulása kísér, ami egyben az autóipar történetének egyik legnagyobb projektje.