AutóAddikt Újdonságok A Porsche 911 GT3-hoz tervezték a Dunlop Sport Maxx Race 2 abroncsot

A Porsche 911 GT3-hoz tervezték a Dunlop Sport Maxx Race 2 abroncsot

A Dunlop bemutatta az új Sport Maxx Race 2 abroncsot a Genfi Nemzetközi Autószalonon. A Sport Maxx Race utódját a Porschéval közösen fejlesztették ki, hogy megfeleljen új 911 GT3 modelljük magas követelményeinek. Az előző GT3 modellre szerelt első generációs Sport Maxx Race abroncsok után a Dunlop most újabb speciális abroncsokat kínál a Porsche járműveihez.

„Nagy öröm számunkra, hogy együtt dolgozhattunk a Porsche 911 GT3 mögött álló csapattal” – mondta Martijn De Jonge, a Consumer PBU EMEA régió márkaigazgatója. „Ez lehetőséget adott számunkra, hogy olyan abroncsot alkossunk, mely az autóban rejlő képességeket tökéletesen az úton tanúsított teljesítményre váltja.”

A Dunlop már korábban is bizonyította képességeit az eredeti 911 GT3, Cayman GT4 és 911 GT3 RS modellekre gyárilag szerelt legmodernebb Porsche Motorsport abroncsokkal.

A FIA World Endurance és az európai Le Mans sorozat 2016-os bajnokának választásaként a Dunlop kulcsfontosságú szerepet játszott a pályán a legjobb teljesítmény elérésében a motorsport legkeményebb versenyein, mint pl. a 24 órás Le Mans-i vagy nürburgringi futamok. Amikor a Porsche a Dunlopot választotta a legújabb GT3 modelljükhöz tökéletesen igazodó abroncs kifejlesztésére, két követelményt támasztottak: olyan abroncsot akartak, mely kiváló teljesítményt nyújt száraz útfelületen, a lehető leggyorsabb köridő mellett.

„A Dunlop egy kiváló jellemzőkkel rendelkező abroncsot alkotott, követelményeinkhez igazodva. A Sport Maxx Race 2 a száraz útfelületeken, valamint a tapadás és a kormányzás precizitása terén is az elvárt teljesítményt nyújtja” – nyilatkozta
Jan Frank a Porsche részéről.

A lehető leggyorsabb köridő biztosítása

A GT3-hoz és a hosszútávú versenyekhez fűződő tapasztalatairól híres, és a 24 órás Le Mans-i és nürburgringi futamokon minden más abroncsgyártónál több győzelmet begyűjtő Dunlop a versenyekkel kapcsolatos tapasztalataira támaszkodva tudta biztosítani a szükséges teljesítményt.

A legjobb köridő kulcsa a tapadás és a kormányzás precizitása. Az abroncs kerek formájának optimalizálásával a Dunlopnak sikerült kiegyensúlyoznia a nyomás eloszlását az abroncs lenyomatán, ami nagyobb mértékű visszajelzést biztosít a vezető számára kanyarodás során, továbbá fokozza a kormányzás precizitását.

A természetben fellelhető merevítő szerkezetek ihlette Sport Maxx Race 2 mintaárkai között hidak találhatók, melyek fokozzák az abroncs merevségét. Ez a „Könnyű merevítő szerkezetes kialakítás” lehetővé teszi, hogy a mérnökök kevesebb gumit használjanak, egy merevebb és könnyebb abroncsot képezve, a gumik össztömegének minimalizálása mellett.

Kimagasló képességek száraz utakon

Az újonnan kifejlesztett Sport Maxx Race 2 abroncsot egyedi, a versenyeken alapuló futókeverék alkotja, mely a nagy teljesítményű vezetés fejlesztésének létfontosságú eleme. Ez a verseny-futókeverék gyorsabban melegszik fel, mint a normál futókeverékek, ami javítja az abroncs és az útfelület közötti súrlódást, rendkívüli tapadást és a teljesítmény tartós stabilitását eredményezve nagy teljesítményű gépkocsik vezetése során.

A németországi Nordschleifén és a Porsche nardòi tesztpályáján folytatott intenzív tesztelést követően a Sport Maxx Race 2 elnyerte a jóváhagyást eredeti gyártói felszerelésként való alkalmazásra a 911 GT3-on, a Porsche versenypálya-orientált, és a teljesítmény iránt elkötelezett autóvezetőknek tervezett országúti járművén.