AutóAddikt Hírek A Toyota negyedik éve őrzi előkelő pozícióját

A Toyota negyedik éve őrzi előkelő pozícióját

A Toyota márkaértéke 16 százalékkal emelkedett, így a vállalat továbbra is biztosan vezeti az autóipari szegmenst az Interbrand által kiadott Best Global Brands 2015 (2015. legjobb globális márkái) jelentésben, valamint a tavalyi év után idén is a legjobb tíz között végzett az összesítésben.

toyota_logo

A Toyota jelenlegi márkaértéke 49,05 milliárd dollár. A márka immár sorban negyedszer kerül be a világ tíz legértékesebb márkája közé; a tavalyi nyolcadik helyezés után idén rekord magas, hatodik helyen végzett.

Az idei rangsorban a technológiai és autóipari márkák uralták a mezőnyt: a 100 legértékesebb márka közül 28 erről a két területről került ki. A 2015-ös lista másik jellemzője, hogy a márkák integrált megoldásokkal igyekeznek kielégíteni az ügyfelek személyes igényeit.

„A Best Global Brands jelentés azt vizsgálja, hogyan lehetnek sikeresek a márkák napjaink szélsőségesen fragmentált világában. Az emberek azonnal, személyre szabott élményekre vágynak, így a vállalkozásoknak és márkáknak őrült sebességgel kell lépniük. Az idei Top 100-as listán számos olyan márka szerepel, amelyek annyira ösztönös szinten tudnak azonosulni a fogyasztók igényeivel, hogy zökkenőmentesen, harmonikusan képesek beilleszkedni azok életébe” – mondta Jez Frampton, az Interbrand globális ügyvezető vezérigazgatója.

„Az élet sebességével haladni” – az idei jelentés címe tartalmában és üzenetében is közel áll a Toyotához, amely mind tökéletesebb mobilitási megoldások létrehozására törekszik. A közlekedési szükségletek ezen kifelé tekintő, ügyfélcentrikus megközelítését a felhasználók igényei alakítják.

A Toyota úgy véli, nem létezhet olyan technológia, amely képes egymagában kielégíteni ennyi eltérő elvárást. Ezért aztán arra törekednek, hogy különféle mobilitási szolgáltatásokat biztosítsanak ügyfeleik számára, amelyek kielégítik a különböző időszakokban érvényesülő különböző elvárásaikat. Ez is része annak a mobilitási tervnek, amelyen már több mint egy évtizede dolgoznak.

A városi közlekedés céljaira az elektromos meghajtású gépkocsik a legalkalmasabbak. Jelenleg Grenoble városában folytat a Toyota erre vonatkozó teszteket, ahol olyan innovatív termékeket tesznek próbára egy közösségi telekocsi kísérlet keretében, mint az i-ROAD vagy a COMS. A mindennapos használatra a jövőben is a hybrid (amelyet az első Prius 1997-es bevezetésével a Toyota maga teremtett meg) és a hálózatról tölthető plug-in hybrid technológia jelenti a legjobb megoldást az ügyfelek többsége számára. A hidrogénnel üzemelő üzemanyagcellás gépjárművek a hosszú távú közlekedési igényekre jelentenek megoldást a környezetszennyezés problémája iránt egyre fogékonyabb társadalmakban. Annak érdekében, hogy mindez valóra válhasson, a Toyota idén 5680 darab, az üzemanyagcellás technológiához kapcsolódó szabadalmat szabadított fel, köztük olyanokat, amelyeket a világ legelső sorozatgyártású üzemanyagcellás szedánja, az Európában októbertől forgalmazott Toyota Mirai is alkalmaz.