AutóAddikt Hírek A Volvo globális villamosítási stratégiája – részletek

A Volvo globális villamosítási stratégiája – részletek

MEGOSZTÁS

A prémium autógyártó Volvo Cars az autóipar egyik legteljesebb körű villamosítási stratégiáját hirdette meg, amelynek keretében modellkínálatának minden tagját hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtáslánccal szereli fel.

volvo-cars-villamositasi-strategia-autoaddikt

A márka vadonatúj, kisebb méretű, részben elektromos hajtású modellcsaládot állít négy kerékre, valamint 2019-re egy teljesen elektromos üzemű modellt is bevezet. Az új stratégia részeként a svéd autógyártó kifejtette, hogy várakozásai szerint középtávon újautó-eladásainak akár 10 százalékát is kitehetik a részben vagy teljesen elektromos modellek.

Az új villamosítási stratégia első lépéseként a Volvo Cars elkészíti az SPA átméretezhető padlólemezen alapuló nagyobb autóinak: a 90-es, majd a 60-as szériáknak a hálózatról tölthető hibrid változatát. A folyamat már elkezdődött a piacokon a jövő év elején megjelenő új XC90 szabadidőjármű hálózatról tölthető összkerékhajtású hibrid kivitelében szolgálatot teljesítő T8 Twin Engine hajtáslánccal, 2016 második felében pedig érkezik az új S90 prémium szedán és a további modellek plug-in hibrid kivitele is.

A Volvo Cars a jövőben egy új, elsőkerék-hajtású Twin Engine változattal is bővíti plug-in hibrid modelleinek választékát.A svéd autógyártó emellett egy vadonatúj, kisebb méretű modellcsaládot is bevezet. Az újgenerációs 40-es széria alapját adó, frissen kifejlesztett CMA (kompakt moduláris platform) padlólemezt az SPA-hoz hasonlóan eleve úgy alakítják ki, hogy képes legyen befogadni a részben vagy teljesen elektromos hajtásláncokat. Ezzel a Volvo Car Group a világ azon kevés autógyártóinak az egyikévé válik, akik két olyan vadonatúj padlólemezzel is rendelkeznek, amelyek támogatják a hálózatról tölthető és tisztán elektromos hajtásláncok beépítését.

Végezetül a Volvo Cars megerősítette, hogy 2019-re megépíti és forgalomba bocsátja teljesen elektromos hajtású gépkocsiját. A tervezett új modell további részleteiről a későbbiekben adunk ki tájékoztatást.

„Hisszük, hogy a részben vagy teljesen elektromos gépkocsik immár nem egy szűk piaci rést képviselnek csupán: eljött az ideje, hogy a technológia belépjen a tömegpiacra” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója. „Meggyőződésünk, hogy 2020-ra a Volvo globális eladásainak 10 százalékát részben vagy teljesen elektromos járművek teszi ki.”

A Volvo Cars szerint a plug-in hibrid gépkocsik jelentik a takarékosság, a hatótávolság és a praktikum legkedvezőbb kombinációját a vásárlók számára. A Volvo XC90 T8 Twin Engine például a jelenleg kapható egyik legtisztább üzemű, egyben legnagyobb teljesítményű hétszemélyes szabadidőjármű: maximális teljesítménye több mint 407 LE, miközben ekvivalens CO2-kibocsátása csupán 49 g/km, 43 kilométeres elektromos hatótávolság és világelső 2,1 l/100km átlagos üzemanyag-fogyasztás mellett. A modell 5,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.

A teljesítmény, takarékosság és környezeti kompatibilitás ezen kombinációja jellemzi majd a Volvo Cars minden jövőbeli, részben vagy teljesen elektromos üzemű modelljét.

„Jelenlegi modellkínálatunk révén máris rengeteget tanultunk arról, hogy az emberek hogyan használják a villamosított hajtáslánccal szerelt gépkocsikat” – mondta Dr Peter Mertens, a Volvo Cars kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke. „Kutatásaink rámutattak, hogy az emberek nagyjából felerészben elektromos üzemben használják a Twin Engine erőforrással szerelt autókat, azaz a Volvo plug-in hibridjei máris valós alternatívát jelentenek a hagyományos hajtásláncokkal szemben.”

„A Volvo Cars mintegy négy évtizedes tapasztalattal rendelkezik az elektromos hajtás terén. Ez idő alatt sokat tanultunk az akkumulátorok kezeléséről, az autóiparban mi kínáljuk az egy kilowattórára eső legnagyobb hatótávolságot. Eljutottunk arra a pontra, ahol az elektromos hajtás költség/előny számításai már csaknem pozitív egyenleget mutatnak. Az akkumulátor technológia sokat fejlődött, a költségek csökkennek, a részben vagy teljesen elektromos hajtás társadalmi elfogadottsága pedig immár nem kérdéses” – tette hozzá Dr Mertens.