AutóAddikt Autó-motorsport Amit a Toyota már nagyon vár: még nagyjából egy hónap, és kezdetét...

Amit a Toyota már nagyon vár: még nagyjából egy hónap, és kezdetét veszi a WRC

A TOYOTA GAZOO Racing a múlt héten leleplezte a Toyota Yaris WRC versenyautót és bemutatta a 2017-es versenyszezon pilótáit: már csupán alig egy hónap van hátra a 2017-es FIA Rally Világbajnokság (WRC) monacói rajtjáig, és a Toyota gyári csapata pedig az utolsó lépéseknél tart felkészülésében és türelmetlenül várja a startot.

A TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatának mindennapjait több mint egy éve csordultig kitölti a műhelymunkával, teszteléssel és edzésekkel töltött több ezer óra. Valamennyi erőfeszítésük egyetlen célra irányul: tökéletesen fel akarnak készülni a Monte-Carlo Rallyra.

Az autósport csúcsát képviselő rally világbajnokság WRC olyan új kihívást és lehetőséget jelent a Toyota számára, aminek révén még magasabb szinten képezheti munkatársait, új technológiákat fejleszthet ki, és a világ minden táján számtalan különböző útfelületen szerezhet tapasztalatokat. Mindez értékes segítséget jelent abban, hogy a világvezető márka „még jobb autókat” alkothasson.

„Nagy örömmel mutatom be a WRC-n induló autónkat, csapatunkat és partnereinket. Szeretném kifejezni hálámat és tiszteletemet a rajongók ezreinek, akik 17 évet vártak erre a napra, valamint a rally szervezőinek, résztvevőinek és az autógyáraknak, akik távollétünkben is látványosan fejlesztették a rally-sportot. Mindenkinek köszönjük, most pedig visszatértünk!” – fogalmaz a Toyota, és egyben a WRC csapat elnöke, Akio Toyoda.

„Az autókat és az embereket egyaránt hatalmas próbatétel elé állítja ez a versenysorozat. A TOYOTA GAZOO Racing ’utál’ veszíteni – és természetesen a WRC-be sem ezért térünk vissza. Volt alkalmam Tommi oldalán kipróbálni a Yaris WRC-t, és meggyőződhettem róla, hogy jó okkal bízunk a csapat versenykészségében. Finn, német és japán csapattársainkkal minden tőlünk telhetőt megteszünk majd az előttünk álló utolsó hónapban, hogy rajongóink okkal örüljenek a Toyota visszatérésének és jogosan mondhassák: büszke vagyok arra, hogy a Toyotának szurkolok. Bízom benne, hogy számíthatunk a támogatásukra.” – teszi hozzá az elnök.

Yaris WRC: a WRC-gépek új generációja

A Yaris WRC-t úgy fejlesztették ki, hogy minden szempontból megfeleljen a 2017-es versenyszezonban érvényes FIA műszaki előírásoknak, így az autó a WRC-gépek új generációjának tagja, amely a következő évadokban új magasságokba röpíti majd a sportágat. A Yaris WRC 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses motorja 380 lóerőnyi teljesítményt ad le, és a nagy szabadságot biztosító aerodinamikai előírásoknak köszönhetően az autó dizájnja egyszerűen lenyűgöző. A Yaris WRC tervezését, megépítését és kifejlesztését egy tapasztalt mérnökcsapat végezte, amelynek Tom Fowler, Simon Carrier és Mikko Ruoho is tagja.

„A Yaris WRC egy remekül megtervezett autó, hihetetlen potenciállal” – avat be Tommi Mäkinen, a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatfőnöke. „Az új előírások sokkal szabadabb kezet adtak a fejlesztőknek. És bár még alaposan ki kell tapasztalnunk az autóban rejlő lehetőségeket, már most kijelenthetjük, hogy ez a gép megbízható és gyors. Alig várom már, hogy lássam, mire képes versenykörülmények közt!”

Egymás képességeit remekül kiegészítő pilótákból összeállított csapat
2017. január 19-én két Yaris WRC áll rajthoz a Rally Világbajnokság nyitó futamán Monte-Carlóban; a volán mögött Jari-Matti Latvala és Juho Hänninen ül majd. A szezon során tesztpilótaként a fiatal finn versenyző, a WRC2 Bajnokság idei győztese, Esapekka Lappi is részt vesz a csapat munkájában.

Jari-Matti Latvala: az ász

Jari-Matti Latvala 2002 óta versenyez a WRC-ben, s azóta újra meg újra lenyűgözi a rally közönségét: a 2016-os szezont például 16 futamgyőzelemmel zárta. 169 rajtjával és három bajnoki érmével kétségtelenül a Miikka Anttilával közösen autózó Jari-Matti a WRC egyik legjobb pilótája. Hihetetlen tapasztalata és páratlan teljesítménye komoly előnyt jelent a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapat számára.

„Rallys pályafutásom egy Toyota Corolla GT volánja mögött kezdődött 2001-ben, és első eredményemet egy Corolla WRC-vel értem el a Rally Világbajnokságon a 2013-as észtországi futamon. Így aztán több szempontból is úgy érzem, hogy hazatértem! Nagy örömmel csatlakoztam a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatához; szerencsésnek tartom magam, amiért részese lehetek e történetnek, és remélem, rengeteg győzelmet aratunk majd” – fogalmaz a népszerű pilóta.

Juho Hänninen: a tapasztalat erejével

Juho Hänninen, a TOYOTA GAZOO Racing WRC másik pilótája (és navigátora, Kaj Lindström) szintén a kezdetektől részt vett a Yaris WRC fejlesztésében. Juho hatalmas WRC-tapasztalata és autóismerete nagy érték a csapat számára.

Esapekka Lappi: a fiatal tehetség

A WRC2 frissen megkoronázott királya, a finn versenyző mindenkit lenyűgözött sebességével, pörgésével és alkalmazkodó készségével. Miután kipróbálta magát az Európai Rally Bajnokság R5 kategóriájában és világszintű tapasztalatot szerzett a WRC2 Bajnokságban, a fiatal finn most új kihívást talált, hiszen ő lett a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapat tesztpilótája.

„Őrületes lehetőség ez számomra és navigátorom, Janne Ferm számára. Egy álom vált most valóra. Éveken át keményen dolgoztunk, hogy eljussunk ide – és végre sikerült! Izgalmas és ösztönző élmény a csapat tagjává válni, és rendkívül hálásak vagyunk a lehetőségért. Alig várom már, hogy megkezdjük a tesztprogramot a TOYOTA GAZOO Racing csapattal és a Yaris WRC-vel” – fogalmaz lelkesen a fiatal tehetség.