AutóAddikt Bemutatók Peugeot Bemutatkozott a Peugeot 2008: stílusos és attraktív szabadidőautó

Bemutatkozott a Peugeot 2008: stílusos és attraktív szabadidőautó

MEGOSZTÁS

Magyarországon is megtartotta premierjét a Peugeot 2008. Az első modellszéria 2013-ban mutatkozott először be, az autóból eddig 515 ezer darab gördült le a gyártósorról.

peugeot-2008-magyar-menetproba-autoaddikt-1

A tegnap bemutatkozott új Peugeot 2008 megújult formatervvel, új, okos extrákkal és kategóriaelső motorokat is tartalmazó motorválasztékkal hódítja meg az autóvezetőket. A menetpróba keretein belül egy 1.6 literes BlueHDi motorral szerelt verziót próbáltunk a Városliget körül autózva – s bár fotózásra alkalmas helyet nem találtunk a rengeteg korlátozás és tiltás miatt, a rendelkezésre álló nagyjából fél óra alatt elegendő információt gyűjtöttünk.

Ismerjük, szeretjük a PSA 1.6-os dízelét, a BlueHDi kivitel aszkétasága szinte felülmúlhatatlan. A rögtönzött városi tesztkör alatt, dinamikus közlekedéssel 4.2 liter/100 kilométeres átlagot sikerült produkálnunk, többszöri nullázással.

A dinamika is megfelelően a gyári adatoknak – helyén volt, a masszív és dinamikus forgatónyomatékcsúcs éreztette hatását 2000 alatt már. Köszönhetően az eltalált hatgangos manuális váltó áttételezésének, a városi forgatag ritmusát könnyedén veszi a Peugeot 2008 1.6 BlueHDi, a 120 lóerős (ez az erősebbik verzió) aggregát agilitása remek. Nagyteszt során kivesézzük majd a további részleteket.

Rendkívül attraktív szabadidő-autó

Az új Peugeot 2008 szabadidő autó markáns megjelenésű orr-része erőteljességet sugároz. A Peugeot oroszlán a robusztus, függőleges, térhatású, hálómintás hűtőrács közepén helyezkedik el. A hűtőrács precíz, tiszta rajzolata észrevétlenül simul a lökhárító és a motorháztető egy ívet alkotó felületébe.

Az orr rész és a motorháztető egységes vonalvezetése a hűtőmaszk aljától indul, majd töretlenül folytatódik a tető irányába, egészen a hátsó ajtóktól induló hullámvonalig. A B oszloptól induló tetővonal exkluzív és különleges hatást kölcsönöz. A szélvédőtől induló és a hátsó légterelőig futó krómhatású tetőrudak szintén észrevétlenül simulnak a tetővonalba. A karosszéria egyes elemei – ablakkeretek, tetőrudak, alsó díszcsík, krómhatású ajtó- és ablak szegélyek, hátsó légterelő – az autó exkluzivitását hangsúlyozzák, megemelt hasmagassága látványos kontrasztot alkot a felső résszel. A karosszéria gömbölyű és pontos vonalait még jobban kihangsúlyozzák az új árnyalatok: a piros Ultimate, valamint az Emerald Crystal fényezés. A kínálatban összesen kilencféle külső szín szerepel, ebből öt metál.

peugeot-2008-magyar-menetproba-autoaddikt-4

A 2008 dinamizmusához az elegáns lámpatestek is hozzájárulnak. Elöl a karosszériába simuló fényszórók vadmacska-tekintetet kölcsönöznek az orr-résznek, a rendkívül modern jelleget árasztó maszk ötvözi a krómszínű és a fekete elemeket. A hátsó lámpák új, meleg fényt árasztó « karmokat » mintáznak, ami intenzív 3D hatást kelt.

A hátsó lámpák körülfogják a csomagtérajtót, amely tágas, praktikusan kialakított csomagteret rejt. Térfogata egyetlen kézmozdulattal 410-ről akár 1400 literre növelhető az osztottan dönthető hátsó üléspad lehajtásával.

A belső tér exkluzív kivitele és pontos illesztései a minőség érzetét keltik. Ezt egészíti ki a high-tech és hangulatos belső világítás, amely még jobban kiemeli a kellemes tapintású anyagok nemes mivoltát. Opcióként bőr bevonatú kormány is rendelhető, amelyhez bőr váltószoknya, bőrborítású kézifékkar és az ajtóban kialakított, bőrrel bevont kartámaszok társulnak.  Hatalmas üvegfelelületeken át árad be a fény az utastérbe. A tető – választástól függően – lehet panorámatető világító szegéllyel, vagy készülhet lézergravírozott, háttérvilágítással ellátott tetőkárpittal.

peugeot-2008-2016-autoaddikt-2

A Peugeot egy új felszereltségi szintet is bevezetett: az Access, Active és Allure változatokból álló kínálatot mostantól a GT Line koronázza meg. A teljes Peugeot választékban fellelhető GT Line a sportos és előkelő stílusban utazó ügyfelek ízlését célozza, amely exkluzív, gyémánthatású, fényes fekete, 17 colos Eridan könnyűfém keréktárcsák, valamint számos, a felszereltségre jellemző vörös-fekete betét és díszítés teszi egyedivé az autó külsejében és belterében egyaránt.

Szabadidő-autó egyedülálló élményekkel

A Peugeot i-Cockpit egy letisztult vezetőhely, ahol a figyelem és az összpontosítás kapja a főszerepet. Szemünket az útról le sem véve, a kompakt kormány segítségével precízen irányítani tudjuk a járművet, aminek köszönhetően kevésbé fárasztó az autó vezetése. A vezető a bal kezével állítja be a sebességrögzítőt és a sebességhatárolót, jobb kezével a mobiltelefonját kezelheti a 7 colos érintőképernyőről a Mirror Screen funkcióval. Ugyanez a képernyő jeleníti meg a tolatókamerák által küldött képet, és itt jelenik meg a kiválasztott Grip Control üzemmód is. A Peugeot i-Cockpit® egyedülálló élménnyé varázsolja a vezetést.

A középkonzolon elhelyezett Grip Control kapcsolóval az adott útfelület tapadásához választhatjuk meg az ideális üzemmódot.

A Peugeot 2008 felszerelései megkönnyítik az autózást a mindennapokban. Ezek közé tartozik a MirrorLink illetve Apple Carplay megoldásokkal kompatibilis Mirror Screen, amely az autó érintőképernyőjén jeleníti meg a vezető okostelefonjának kijelzőjét, így biztonságos módon fér hozzá az alkalmazásokhoz. Nyilvánvaló biztonsági okokból a különböző programokhoz való hozzáférés attól függően engedélyezett, hogy az autó mozgásban, vagy álló helyzetben van-e. Menet közben csak a vezetéshez szükséges alkalmazások jelennek meg.  Az applikációk között található a Start MyPeugeot, az autó digitális dokumentációja, az iCoyote, a közösségi közlekedési információkat és a veszélyes területeket előre jelző applikáció, illetve a parkolóhely kereséséhez rendkívül hasznos Parkopedia.

peugeot-2008-magyar-menetproba-autoaddikt-5

A városi közlekedés maximális biztonságát garantálja az autónak az Active City Brake, amely az automatikus fékrendszer aktivizálásával próbálja elkerülni az ütközést, vagy bekövetkezése esetén csökkenti annak súlyosságát. A rendszer működésének alapja a szélvédő felső részébe épített, LIDAR technikán alapuló, rövid hatótávú lézerdetektor, amely érzékeli a mellettünk, előttünk, vagy a velünk egy irányba haladó vagy álló járművet, és ha a vezető nem lassít, 30 km/h alatt automatikusan, teljes erővel lefékezi az autót, hogy csökkentse a saját autónk és az akadály közötti sebességkülönbséget.

A Park Assist megkönnyíti a jármű manőverezését a városban. A funkció bekapcsolását követően a vezető az érintőképernyőn kiválasztja a végrehajtani kívánt parancsot: párhuzamos parkolás járda mellé, parkolás merőlegesen vagy ferdén az úttest széléhez. Ezt követően az ultrahangos érzékelők felmérik a rendelkezésre álló parkolóhelyek méreteit, és jelzik a vezetőnek a parkolásra megfelelő helyet. Hátramenetben a tolatókamera színes pozíció vonalakkal jeleníti meg a jármű körvonalait a képernyőn. A parkolássegítő rendszerrel ugyanilyen könnyű kihajtani a parkolóhelyről akár lejtőn is, az emelkedőn való elindulást segítő rendszer (Hill Assist) jóvoltából.

A Peugeot 2008 szabadidő-autót áramvonalas sziluettjének, alacsony tömegének és az Euro 6 motorok gazdag választékának köszönhetően, alacsony üzemanyag-fogyasztás és CO2-kibocsátás jellemzi. Az egyes változatok kilométerenkénti emissziója 90 és 114 gramm között mozog, ami elsősorban annak a négy motornak köszönhető, amely kiérdemelte a kategória legjobbja címet.  A kimagasló tulajdonságaiért elismert új háromhengeres PureTech motorok legújabb nemzedékét teljes egészében a Csoport mérnökei fejlesztették ki.

peugeot-2008-magyar-menetproba-autoaddikt-3

A 2008 SUV benzines kínálata öt motorból áll:

  • 1.2 l PureTech 82, ötfokozatú manuális váltóval, fogyasztása 4,9 l/100 km, CO2-kibocsátása 114 g/km/km,
  • 1.2 l PureTech 82, ötfokozatú, robotizált váltóval, fogyasztása 4,4 l/100 km, CO2-kibocsátása 102 g/km,
  • 1.2 l PureTech 110 S&S, ötfokozatú manuális váltóval, fogyasztása 4,4 l/100 km, CO2-kibocsátása 103 g/km,
  • 1.2 l PureTech 110 S&S, hatfokozatú automata váltóval (EAT6), fogyasztása 4,8 l/100 km, CO2-kibocsátása 110 g/km, Best in Class a szegmensében,
  • 1.2 l PureTech 130 S&S, hatfokozatú manuális váltóval, fogyasztása 4,8 l/100 km, CO2-kibocsátása 110 g/km, Best in Class a szegmensében.

Az 1.6 literes BlueHDi dízelmotort páratlan vezetési komfort és rekord alacsony fogyasztási adatok jellemzik bármelyik teljesítményszint – 75, 100 és 120 LE – esetén és mindegyik dízelmotor 100 grammnál kevesebb CO2-t bocsát ki kilométerenként:

  • 1.6 l BlueHDi 75, ötfokozatú manuális váltóval, fogyasztása 3,7 l/100 km, CO2-kibocsátása 97 g/km, Best in Class a szegmensében,
  • 1.6 l BlueHDi 100, ötfokozatú manuális váltóval, fogyasztása 3,7 l/100 km, CO2-kibocsátása 97 g/km,
  • 1.6 l BlueHDi 100 S&S, ötfokozatú manuális váltóval, fogyasztása 3,5 l/100 km, CO2-kibocsátása 90 g/km, kis fogyasztású változat,
  • 1.6 l BlueHDi 100 S&S, ötfokozatú manuális váltóval, fogyasztása 3,6 l/100 km, CO2-
  • 1.6 l BlueHDi 100 S&S, hatfokozatú robotizált váltóval, fogyasztása 3,6 l/100 km, CO2-kibocsátása 95 g/km,
  • 1.6 l BlueHDi 120 S&S, hatfokozatú manuális váltóval, fogyasztása 3,7 l/100 km, CO2-kibocsátása 96 g/km, Best in Class a szegmensében.

peugeot-2008-2016-autoaddikt-1

A Peugeot 2008 különleges helyet foglal el a kompakt szabadidő-autók között: exkluzív, robusztus és igényes. A Peugeot i-Cockpit, a technikai felszerelései és az etalon úttartása jóvoltából a Peugeot 2008 egyedülálló vezetési élményt nyújt.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft.