AutóAddikt Hírek BMW: több, mint kétmillió jármű értékesítése 2014-ben

BMW: több, mint kétmillió jármű értékesítése 2014-ben

MEGOSZTÁS

A BMW Group több, mint kétmillió járművet adott át ügyfeleinek 2014-ben, amely immáron sorozatban a vállalatcsoport negyedik rekord teljesítményű éve.

bmw_i8_top_gear

Összesen 2 117 965 értékesített BMW, MINI és Rolls-Royce modellel ez a BMW Group történetének eddigi legsikeresebb éve (2013-ban összesen 1 963 798 járművet értékesített világszerte a vállalat, amely 7,9%-os növekedést eredményezett 2014-ben). A vállalatcsoport mindegyik márkája erős eladási mutatókkal zárta az évet, decemberben összesen 215 217 értékesített modellel. Ez 15,2%-os növekedés az előző decemberi 186 786 járműhöz képest.

„Nagy örömmel tölt el, hogy sikerült elérnünk a célunkat, hogy 2014-ben átlépjük a kétmilliós értékesítési határt, amely abszolút új rekord a BMW Group történetében” – mondta Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „A vállalat a tavalyi évben folyamatos növekedést produkált az összes kiemelt régióban. Új modelljeink, mint a BMW X4 és a BMW 2-es Active Tourer kiválóan szemléltetik, hogy képesek vagyunk új kategóriákban új ügyfelek bizalmát elnyerni. A BMW i3 és a BMW i8 töretlen népszerűsége pedig egyértelműen bizonyítja, hogy „born electric” stratégiánk bevált és működik. Azon leszünk, hogy 2015-ben tovább építkezzünk ezekre a nagyszerű sikerekre” – fogalmazott Ian Robertson.

2014 a BMW márka történetének eddigi legsikeresebb éve volt. Világszerte összesen 1 811 719 értékesített modelljével 9,5%-os növekedést ért el az előző évben eladott 1 655 138 autóhoz képest. Decemberben újabb havi rekordot regisztrált a márka: a 177 954 gépkocsi 14,2%-kal több, mint az előző év hasonló időszakában értékesített 155 835 modell.

A típus első teljes piaci évében 27 933 BMW 2-es Coupé-t adott át ügyfeleinek a BMW, miközben a BMW 2-es Active Tourer-ből a piacon töltött eddigi három hónapja alatt 13 091 darab kelt el. A kategóriája éllovasának számító 3-as sorozat újfent rekord évet ért el 2014-ben 476 792 eladott modellel (az előző évben ez a szám 467 672 volt, ami kereken 2%-os növekedés). Tavaly összesen 119 580 darab 4-es BMW talált gazdára. A BMW 5-ös sorozata, amely szintén világszerte vezető modell a szegmensben, tavaly 1,7%-os növekedést ért el összesen 373 053 eladott autóval (előző év: 366 992 modell). A piacon júliusban debütált BMW X4-ből 21 688 példányt adott át ügyfeleinek a BMW, miközben a vadonatúj, harmadik generációs BMW X5 37,4%-os növekedéssel zárta az évet (147 381 eladott gépkocsi az előző évben értékesített 107 231 darabhoz képest).

2014-ben körülbelül 17 800 ügyfél vehette át innovatív BMW i modellje kulcsait. Globálisan 16 052 BMW i3-at értékesített a gyártó, amelynek közel háromnegyedét az év második felében produkálta a modell, miután késő tavasszal számos jelentős régióban, köztük az Egyesült Államokban is beindult a BMW i3 értékesítése. Nyári debütálása óta a BMW összesen 1741 BMW i8 modellt adott át ügyfeleinek világszerte.

A BMW i járművek nagy sikerére való tekintettel a bajor gyártó tovább bővíti a forradalmian innovatív autók gyártását. „Lipcsei üzemünk gyártósora rendkívül rugalmas, így tovább növeljük a BMW i8 modell gyártási kapacitását annak érdekében, hogy csökkentsük az ügyfelek várakozási idejét. Eközben több mint 100 BMW i3 modell gördül le a gyártósorról minden egyes nap. A BMW Group a világon az első autógyártó vállalat, aki ilyen jelentős mennyiségben képes az innovatív szénszál-erősítésű műanyag autóipari alkalmazására sorozatgyártott modelljeiben, ezen autók világméretű sikertörténete pedig önmagáért beszél” – nyilatkozta Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja.

Annak ellenére, hogy a MINI 2014-ben generációváltáson esett át, a márka éves értékesítési adatai megközelítik a 2013-as rekord eredményeket: 302 183 átadott autójával a MINI mindössze 1%-os csökkenést produkált a 2013-ban világszerte eladott 305 030 modellhez viszonyítva. Peter Schwarzenbauer, a BMW AG igazgatótanácsának MINI, BMW Motorrad és Rolls-Royce márkákért felelős tagja különösen elégedett a MINI évzáró teljesítményével. „17,2%-os növekedésével a MINI történetének eddigi legerősebb utolsó negyedévét produkálta 2014-ben (94 624 értékesített gépkocsi az előző év hasonló időszakában átadott 80 748 modellhez képest). 20,7%-os növekedésével a december is új havi rekordnak számít 36 773 MINI-vel (2013 decemberében ez a szám 30 455 volt). Amióta minden piacon elérhetővé vált a MINI harmadik generációjának 3-ajtós és 5-ajtós változata, a márka nagyon erősen teljesít” – így Peter Schwarzenbauer. Decemberben a 3-ajtós MINI-ből 16 418 fogyott, ami 33,9%-os növekedés az előző decemberi 12 262 modellhez viszonyítva, miközben az év utolsó hónapjában máris 6954 MINI-ügyfél vette át 5-ajtós kedvence kulcsait. 106 995 értékesített járművel a MINI Countryman 5%-os növekedést produkált (előző év: 101 897 eladott modell). A 2014-ben összesen eladott 15 567 MINI Paceman 6%-os emelkedést mutat a 2013-ban átadott 14 687 modellhez képest.

A Rolls-Royce Motor Cars sorozatban ötödik rekord évét könyvelheti el összesen 4063 darab értékesített járművel (2013-ban ez a szám 3630 volt, ami 11,9%-os növekedést jelent) 2014-ben, amely a márka 111 éves fennállásának eddigi legmagasabb éves értékesítési mutatója. „A Rolls-Royce világszerte erős volt 2014-ben, a legtöbb régióban kétszámjegyű százalékos növekedést produkálva egy év alatt. Eme kivételes növekedés azt jelenti, hogy 2009 óta több mint megnégyszereződött az átadott járművek száma” – mondta Peter Schwarzenbauer. Novemberi debütálását követően erős rendelési adatokkal kezdett a Ghost Series II, miközben töretlen népszerűség övezi a Wraith kupét. A Phantom továbbra is a vállalat zászlóshajója.

A BMW Motorrad sorozatban negyedik rekord évét zárta tavaly, története során most először több mint 120 000 értékesített robogóval és motorkerékpárral, amely körülbelül 7%-ös növekedést jelent. A pontos adatokat hétfőn teszi közzé a gyártó.

A BMW Group mindegyik régióban növekedést ért el 2014-ben

Európában összesen 913 803 BMW és MINI modellt értékesített a vállalatcsoport 2014-ben, amely a 2013-ban elért 858 990 modellhez viszonyítva 6,4%-os emelkedést jelent. Tavaly mindegyik európai piacon növekedést produkált a gyártó. A BMW Group hazai piacán, Németországban az értékesítési adatok 1,7%-kal nőttek az év során összesen 273 433 eladott autóval (2013-ban ez a szám 268 838 volt). A régió második legnagyobb piacán, Nagy-Britanniában 8,4%-os emelkedéssel zárt a gyártó (2014-ben 204 749, 2013-ban 188 837 értékesített modell). Franciaországban összesen 67 449 BMW-t és MINI-t adott át ügyfeleinek a vállalatcsoport, ami 5,3%-os növekedésnek felel meg (előző év: 64 082 jármű).

656 395 értékesített BMW és MINI modellel a BMW Group Ázsiában 13,8%-os növekedést produkált 2014-ben (előző év: 576 616 autó). Eme nagyléptékű emelkedés a decemberi értékesítési adatokban is megmutatkozik: összesen 61 295 átadott jármű az év utolsó hónapjában (előző decemberben ez a szám 54 546 volt), ami 12,4%-os emelkedés. Kínában 455 979 BMW és MINI modellt értékesített a gyártó tavaly, ami 16,7%-os emelkedés a 2013-as 390 713 átadott járműhöz viszonyítva. Dél-Koreában szintén erős növekedést regisztrált a BMW Group, itt 46 400 járművet értékesített az előző évben mutatott 39 558 átadott autó után, ami 17,3%-os növekedésnek felel meg.

Az amerikai kontinensen 3,9%-os növekedéssel zárt a gyártó (2014-ben összesen 481 056 eladott jármű, ez a szám 2013-ban 462 891 volt). Tavaly újfent az Egyesült Államok bizonyult a régió vezető országának összesen 395 850 eladott modellel (előző évben 375 782), ami 5,3%-os emelkedés az eladásokban. Kanada szintén pozitív mérleggel zárt, 1,2%-os növekedéssel: a gyártó itt 38 188 járművet értékesített tavaly, míg egy évvel azelőtt 37 723-at. Mexikóban 6,5%-kal növekedtek az eladások, összesen 14 902 eladott járművel (ez a szám 2013-ban 13 992 volt).

A Közel-Keleten is kétszámjegyű százalékos emelkedést produkált a gyártó összesen 30 148 eladott BMW és MINI modellel 2014-ben, amely 22,6%-os emelkedés az előző évben értékesített 24 596 járműhöz képest. Decemberben 30,4%-os növekedést ért el a BMW Group a régióban 2511 eladott autóval (2013 decemberében ez a szám 1926 volt).

A BMW Group értékesítései 2014 decemberében és az egész 2014-es évben:

  2014. december 2013. decemberhez képest 2014-ben 2013-hoz képest
BMW Group autók 215 217 +15,2% 2 117 965 +7,9%
BMW 177 954 +14,2% 1 811 719 +9,5%
MINI 36 773 +20,7% 302 183 -0,9%
Rolls-Royce 490 -1,2% 4063 +11,9%

Szóljon hozzá!