AutóAddikt Újdonságok Bővült a C-osztály kínálata: itt a Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupé

Bővült a C-osztály kínálata: itt a Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupé

MEGOSZTÁS

A Mercedes-Benz C 43 4MATIC Coupé nem csupán egy új tagnak számít a C-osztály családjában, hanem az idei évben egy teljes sor 43-as modell piacra kerülését vezeti fel, melyek magukban hordozzák az AMG géneket, akárcsak a GT sportkupé vagy a 63-as modellek.

mercedes-amg-c43-4matic-coupe-autoaddikt-003

A 3 literes V6-os biturbo motor 367 lóerőt képes leadni, maximális forgatónyomatéka pedig 520 Nm. A 0-100 km/h-s sprintet így a C 43 4MATIC Coupé mindössze 4,7 másodperc alatt képes teljesíteni, végsebességét pedig az elektronika korlátozza le 250 km/h-nál. A vezetési élményt tovább fokozza az áttervezett első futómű és a nagyon pontos kormánymű is.

A Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupé technikai fénypontjai

  • 3-literes V6-os biturbo motor átdolgozott motorvezérléssel, magasabb töltőnyomással és lényegesen jobb dinamikával
  • 9G-TRONIC automataváltó a visszaváltások során gázfröccs-funkcióval és “Sport Plus” módban különösen rövid reakcióidőkkel
  • AMG Performance 4MATIC összkerékhajtás hátsókerék-orientált, 31-69 százalékos nyomatékelosztással (első tengely-hátsó tengely között)
  • AMG RIDE CONTROL sportfutómű adaptív, 3 fokozatban gombnyomásra állítható csillapítással a Mercedes-AMG C 63 modellekből
  • AMG DYNAMIC SELECT kapcsoló a dinamikus, személyre szabott vezetési élményhez öt menetprogrammal és AMG-specifikus hangolással
  • Háromlépcsős ESP® menetstabilizáló rendszer
  • Átdolgozott első futómű – a lengőkarok elasztokinematikai hangolása a Mercedes-AMG C 63 modellektől származik
  • Átdolgozott, még magasabb szintű menetdinamikát biztosító hátsó futómű
  • Nagyméretű fékrendszer belső hűtésű, elöl perforált kompozit tárcsákkal (elöl 360, hátul 320 mm-es átmérővel)
  • Egyedi AMG első és hátsó szoknyák, valamint speciális kipufogóvég-kiképzések
  • Egyedi, gyémánt hatású hűtőrács magasfényű fekete lamellákkal
  • 18 colos, ötküllős, magasfényű fekete AMG könnyűfém keréktárcsák
  • AMG műszercsoport kockás zászló mintázatú hátlapokkal, 280 km/h-ig kalibrált sebességmérővel és AMG főmenüvel
  • Többfunkciós, alul lecsapott karimájú bőr sportkormány vörös színű kontrasztvarrással
  • Fekete ARTICO műbőr / DINAMICA mikroszálas kárpitozás sportos mintázattal és vörös kontrasztvarrásokkalAMG-specifikus: a 3 literes V6-os Biturbo motorAz új 3-literes V6-os biturbo motor a Mercedes-Benz BlueDIRECT motorcsaládjának tagja, azonban az AMG mérnökei az erőforrás átalakításával a magasabb teljesítmény és a forgatónyomaték elérése mellett az erőforrás dinamikáját is AMG-s színvonalra emelték. A hengerhüvelyek NANOSLIDE® bevonata a MERCEDES-AMG PETRONAS F1-es versenyautójának motorjaiból származik, rendkívüli keménysége révén mérsékli a kopást és csökkenti a súrlódást, ezáltal pedig fokozza a hatékonyságot.

    mercedes-amg-c43-4matic-coupe-autoaddikt-004

    Rövid kapcsolási idők, magas szintű hatékonyság: a 9G-TRONIC automataváltó

    A 9G-TRONIC automataváltót kimondottan a Mercedes-AMG C 43 4MATIC modellhez fejlesztették a mérnökök, és az egyedi programozásnak is köszönhetően a kapcsolási idők lényegesen lerövidültek. Az egyszerre akár több fokozattal történő visszaváltás jobb rugalmasságot tesz lehetővé, a gázfröccs-funkció pedig “Sport” és “Sport Plus” módban a visszaváltások során fokozza az élményt.

    Egy, a középkonzolon elhelyezett kapcsolóval választható ki a manuális üzemmód, amikor a kormány mögötti kapcsolófülekkel történhet a fokozatválasztás. Ilyenkor a vezérlés a leszabályozási fordulatszám elérésekor sem kapcsol fel automatikusan magasabb fokozatba.

    mercedes-amg-c43-4matic-coupe-autoaddikt-001

    Adaptív csillapítással: a sportfutóműA Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupé szériafelszereltségének részét képezi az AMG RIDE CONTROL sportfutómű, mely a magas szintű menetdinamika és a kiváló komfort optimális elegyét nyújtja. Az átdolgozott első és hátsó futómű révén fontos mechanikus módosítások jellemzik a modellt, így még pontosabb, feszesebb és agilisabb lett az autó. Mérséklődött a karosszéria mozgása, jobb lett a tapadás és a keresztirányú dinamika, határhelyzetben pedig semlegesebb viselkedést tapasztalhatunk.

    A középkonzolon lévő gombbal három futómű-hangolási fokozat közül választhatunk. Mind “Comfort”, mind “Sport”, mind pedig “Sport Plus” állásban az adott igényeknek megfelelően, automatikusan változtatja az adaptív rendszer a csillapítást.

    Számos karakter egyetlen ujjmozdulatra: az AMG DYNAMIC SELECT

    Az öt AMG DYNAMIC SELECT menetprogram révén a C 43 4MATIC Coupé karaktere egyetlen ujjmozdulattal személyre szabható. Az “Eco”, “Comfort”, “Sport”, “Sport Plus” és “Individual” programok spektruma a hatékonytól kezdve a kényemesen keresztül egészen a rendkívül sportosig terjed. A rendszer többek között a motor, a váltó, a futómű és a kormánymű beállításait befolyásolja.

    mercedes-amg-c43-4matic-coupe-autoaddikt-006

    Különösen Sport Plus programban élhető át az AMG modellekre jellemző élmény, mely a lenyűgöző menetdinamika mellett a hangélményre is vonatkozik. A hatékonyság fokozásáról Eco programban a Start/Stop rendszer mellett a vitorlázás funkció is gondoskodik: amennyiben a sofőr 60-160 km/h-s sebesség között leveszi a lábát a gázpedálról, a vezérlés szétkapcsolja a motort a hajtáslánctól, a fordulatszám alapjáratra csökken, és az autó hosszan kigurul, ezáltal csökkentve a fogyasztást.

    Közvetlen, egyértelmű visszajelzésekkel: a Sport paraméter kormányzás

    A Sport paraméter kormányzás változó áttételével maximálisan támogatja az új C 43 AMG 4MATIC Coupé agilitását, az autó sofőrjét egyedülállóan precíz és pontos visszajelzésekkel kiszolgálva. A kormányzás karakterét a kiválasztott DYNAMIC SELECT menetprogram határozza meg, “Individual” állásban pedig egyénileg személyre szabható.

    Erőteljes és határozott: a külső formaterv

    A Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupé-t látva már első pillantásra egyértelművé válik, hogy az AMG modellcsaládhoz tartozik. Az AMG formajegyek többek között a sportos első és hátsó lökhárítókban, az egyedi hűtőrácsban, a méretes légbeömlőkben, valamint a hátsó szoknya diffúzorjában köszönnek vissza.

    mercedes-amg-c43-4matic-coupe-autoaddikt-005Az egyedi kipufogóvégződések is a modell különlegességét fokozzák, a hovatartozást pedig a “BITURBO – 4MATIC” felirattal ellátott első sárvédőívek, valamint a csomagtérajtón olvasható “AMG” (baloldalt) és “C 43” (jobboldalt) feliratok jelzik. Az összképet az ötküllős, feketére fényezett AMG könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé, amelyeken elöl 225/45 R18, hátul pedig 245/40 R18 méretű abroncsok feszülnek. Opcionálisan több, 19 colos kerékszett is a vásárlók rendelkezésére áll.

    Hangsúlyos sportosság egyedi részletekkel: az utastér

    A Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupé belső tere hangsúlyosan sportos kialakítást kapott, amit számos egyedi részletmegoldás bizonyít. Például a vörös színű kontrasztvarrással ellátott, lecsapott alsó karimájú többfunkciós bőrkormány, vagy a még nagyobb oldaltartással ellátott sportülések, amelyek magasabb tempó esetén is biztos tartást garantálnak. A szériafelszerelés részét képező ARTICO műbőr / DINAMICA mikroszálas kombinációjú kárpitozás, valamint az ARTICO műbőrrel borított műszerfal különösen sportos hangulatról gondoskodik, amit tovább fokoznak a vörös kontrasztvarrások és biztonági övek.

    mercedes-amg-c43-4matic-coupe-autoaddikt-002

    Az összképet világos, szálcsiszolt alumínium díszítőbetétek teszik teljessé. Minden fontos információ egy szempillantás alatt leolvasható a jól áttekinthető AMG műszercsoportról, mely két, csőbe húzott körműszerből, köztük pedig egy 4,5 colos átmérőjű többfunkciós színes kijelzőből áll. A hangulatot a RACETIMER, a kilométeróra 280 km/h-ig tartó skálázása, valamint a kockás zászlót imitáló hátlapok fokozzák még tovább.