AutóAddikt Autó-motorsport Dobogós helyezés a Toyota Racing-nek

Dobogós helyezés a Toyota Racing-nek

A Toyota Racing dobogós helyezéssel zárta a hosszú távú világbajnokság idei első futamát, a kemény versenyt hozó Silverstone-i Hatórást.

2015_toyota_racing_silverstone_sunday_race

A 2014-es világbajnokokra idén keményebb küzdelem várt Silverstone-ban, mint tavaly, amikor kettős győzelemmel zárták a futamot, ugyanakkor idén is mindkét autó az első négyben ért célba.

Anthony Davidson, Sébastien Buemi és Kazuki Nakajima 1. számú TS040 HYBRID versenyautója végig a győzelemért harcolt, ám végül a harmadik helyen végzett, mindössze 14,816 másodperccel a hat órán át tartó, kőkemény versenyt megnyerő Audi mögött.

Hasonlóan kiélezett küzdelmet folytatott a 2. számú Toyota (Alex Wurz, Stéphane Sarrazin és Mike Conway), amely a negyedik helyen végzett, és ezzel értékes pontokat szerzett a csapatnak.

A versenyt Sébastien és Alex indította, mindketten akciódús küzdelmet folytattak az Audikkal az első szakaszban. Az első félóra lélegzetvisszafojtva telt: az 1 számú autó a harmadik helyen autózott, míg a 2. számú a hatodikra esett vissza a tülekedésben.

Miután egy baleset következtében az egész pályára érvényes sárga zászlót emeltek fel a pályabírók, ami 80 km/órában maximálta a sebességet, mindkét TS040 HYBRID kigördült a boxutcába tankolni és kereket cserélni. Harminc perccel később ismét előkerült a sárga zászló; ekkor a 2. számú autó legénysége ismét feltankolt, ezzel egészen más stratégiát választva, mint ellenfeleik.

Amikor meglengették a zöld zászlót, Sébastien rossz tapadással küszködött, és visszacsúszott az ötödik helyre. Ugyanakkor a vetélytársakat is balszerencse sújtotta: a 17. számú Porschének és a 8. számú Audinak javításra kellett kiállnia a boxba, és ezzel Sébastien és Alex a harmadik, illetve negyedik helyre lépett előre.

Nem sokkal a táv negyede után Anthony vette át a volánt az 1. számú autóban. Nem sokkal később mindkét Toyotában brit pilóta ült, amikor Mike a 2. számú autóban leváltotta Alexet.

Anthony elkezdett felzárkózni az élmenőkhöz, és hamarosan ismét kiélezett küzdelem zajlott a dobogós helyekért. A következő kiállásoknál Anthony úgy döntött, ellenfeleivel ellentétben nem cserél kereket, hanem tovább megy a Michelineken, így átvette a vezetést.

Ezen a ponton a két TS040 HYBRID az első két helyen körözött, ám folytatódott a hármas párbaj az Audival és a Porshével. Anthony rövid, de izgalmas párviadal után átadta az első helyet a 7. számú Audinak, míg a Mike féltávnál a negyedik helyen autózott, miután az autója alá beragadt bója hátráltatta őt.

Az eltérő abroncs-stratégia helyesnek bizonyult; mindkét TS040 HYBRID abszolút esélyesként folytatta a küzdelmet, amikor az 1. számú autóban Kazuki ült be Anthony helyére, míg a 2. számú Toyotában Stéphane vette át a kormányt a futam utolsó két órájára.

Erre az időre kialakultak az erőviszonyok; az 1. számú autó a második helyért küzdött a 18. számú Porschéval, míg a 7. rajtszámú Audi bebiztosította elsőségét., a 2. számú TS040 HYBRID pedig a negyedik helyen futott.

Az utolsó órában Sébastien vette át a volánt az 1. számú autóban, míg a másik Toyotában Alex cserélt Stéphane-nal. A kiélezett küzdelem az utolsó méterekig zajlott; Sébastien keményen üldözte a második helyen célba érő, 18. számú Porschét, amely egyre jobban felzárkózott a mezőny éllovasához.

Végül az 1. számú Toyota hajszállal lemaradt, és Sébastient harmadikként intették le. Így Anthony sorban második alkalommal kaphatta meg a Richard Lloyd-díjat, mint a brit autóversenyzők klubjának legjobban teljesítő tagja. Alex kevéssel lemaradva, negyedikként zárta a futamot.

A Toyota Racing három hét múlva, Belgiumban, a május 2-án megrendezésre kerülő Spa-Francorchamps-i Hatóráson lendül ismét akcióba.

Toshio Sato, a csapat elnöke: „Rendkívül lenyűgöző volt látni a három LMP1 gyártó izgalmas csatáját. Az élen három gyártó egy-egy autója haladt, rendkívül szoros küzdelemben egészen az utolsó méterekig. Valóban hatórás versenyről volt szó, ami hallatlanul izgalmassá tette a futamot a nézők számára is. Gratulálunk a futamgyőztes Audinak, remekül teljesítettek ma. Minden tőlünk telhetőt megtettünk, nagyon szoros volt a végeredmény. Természetesen jó lett volna megnyerni a futamot, de ellenfeleink sokat fejlődtek a télen, most igazán egyenlő a küzdelem. Készen állunk, hogy folytassuk a viadalt, Spa-ban erőnk teljében térünk vissza.”

TS040 HYBRID #1 (Anthony Davidson, Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima)

Helyezés: 3., 201 kör, 7 kiállás. Rajtkocka: 4. Leggyorsabb kör : 1 perc 42,209 másodperc

Anthony Davidson: „Nagyszerű, hogy elnyertem a Richard Lloyd-díjat, és különösen örülök, hogy éppen ma nyerhettem. A Silverstone-i pálya soha nem feküdt igazán a Toyotának, itt általában nem érvényesülnek az erősségeink; a tavalyi kettős győzelmünket részben az időjárásnak is köszönhettük. Nagyon várom a szezon következő futamait, ahol szerintem erősebbek leszünk. Bízom benne, hogy amint olyan pályák jönnek a sorban, ahol az abroncsok kopása nagyobb jelentőséget nyer, érvényesíthetjük előnyünket.”

Sébastien Buemi: „Nehéz verseny volt ez számunkra, ám az elejétől fogva keményen küzdöttünk. Megpróbálkoztunk néhány dologgal, így átugrottunk egy kerékcserét; ez is azt mutatja, hogy mindent beleadtunk. A végén megpróbáltam befogni a Porschét, de a kopott gumikkal már nem boldogultam. Gratulálok az Audinak és a Porschénak, nagyszerű munkát végeztek! Most mindent megteszünk annak érdekében, hogy tökéletesen felkészülve érkezzünk meg Spa-ba, ahol ennél jobb eredményre számítunk.”

Kazuki Nakajima: „Nagyon szoros, kemény verseny zajlott az LMP1 osztályban. Nagyon kicsi volt a különbség az autók között, az elejétől a végéig folyamatos, kemény küzdelmet folytattunk. Úgy gondoltuk, van esélyünk megelőzni a Porschét, és a második helyen végezni, ám végül ez nem jött össze. A dobogós helyezés így is jó eredménynek számít. Számítottunk arra, hogy kemény verseny vár ránk, ám jól teljesítettünk, nem hibáztunk. Erősen indítottuk az új szezont.”

TS040 HYBRID #2 (Alex Wurz, Stéphane Sarrazin, Mike Conway)

Helyezés: 4., 200 kör, 7 kiállás Rajtkocka: 6. Leggyorsabb kör: 1 perc 42,597 másodperc

Alex Wurz: A csapat egészét nézve nem voltunk olyan gyorsak, mint az Audi. Tudtuk, hogy az autó karakteréhez ez a pálya passzol a legkevésbé, de így sem szerettünk volna lassabbak lenni vetélytársainknál. Meg kell őriznünk nyugalmunkat, és keményen tovább dolgozni. Szerintem idén heroikus küzdelmet fogunk folytatni a legvégső futamig; ez a jó hír. A rossz hír, hogy ma nem sikerült az élen végeznünk.”

Stéphane Sarrazin: „Nem a legszebb eredménnyel zártuk a mai napot, főleg a tavalyi kettős győzelemhez képest. Ugyanakkor jól teljesítettünk, és sok pontot szerzett a csapat. Tudtuk, hogy ez nem a mi pályánk, és az Audi az elmúlt években rendszeresen nagyon gyors volt itt. Nem sikerült tökéletesen a szezonnyitó, de rossznak sem mondanám; a második helyen állunk a bajnokságban. Motiváltan várjuk a Spa-i futamot, biztos vagyok benne, hogy ott jobban teljesítünk majd.”

Mike Conway: „Kemény verseny volt. Az autó eleje alá becsúszott egy bója, ami tönkrevágta az első etapomat. Jelentősen csökkent a leszorítóerőm, az autó teljesen kiszámíthatatlanná vált. Amikor a boxban kiszedték a kocsi alól, hirtelen minden helyre állt, és elkezdhettem lefaragni a hátrányt. Ekkor a negyedik hely volt a legtöbb, amit remélhettünk, ezért biztosra mentünk, és értékes pontokat szereztünk. Bízom benne, hogy Spa-ban jobb eredménnyel zárjuk majd a hétvégét.”