AutóAddikt Hírek Feltörekvő filmes generációkat segít a Lexus és a The Weinstein Company

Feltörekvő filmes generációkat segít a Lexus és a The Weinstein Company

A Toyota prémium márkája, a Lexus évek óta a kultúra különböző területein is aktív támogató szerepet tölt be.

A japán luxusmárka a társadalmi felelősségvállalás jegyében így immáron negyedik éve támogatja a feltörekvő filmkészítők új generációit: míg az új, negyedik évadra mostantól lehet beadni a pályázatokat, a harmadik évad filmjei már elérhetőek az online médiában.

A Tokiói Rövidfilm Fesztiválon, a Lexus és a Weinstein Company bejelentette a díjnyertes Lexus rövidfilmek 4. évadját. A Lexus minden évadban olyan témával áll elő, amely képes arra, hogy megragadja és csodálatos történetek megalkotására inspirálja a filmkészítőket. A mostani évad témája az ÁTALAKULÁS, amely a Lexus márkának abból a meggyőződéséből született, hogy akkor történnek lenyűgöző dolgok, amikor a megszokott dolgokat különlegessé alakítjuk.

A filmkészítők az elbírálandó filmeket a Withoutabox segítségével nyújthatják be, amely világszerte crowdsourcing módszerrel terjeszti a pályamunkákat, és lehetőséget nyújt, hogy megfogalmazzák és megvalósítsák céljaikat a filmiparban. A Lexus és a The Weinstein Company közötti partneri kapcsolat valóban nagy támogatást jelent a pályájuk elején lévő filmkészítőknek, akik a legújabb technológiák, illetve az iparág ismert szakembereinek segítségével fedezhetik fel a filmkészítés művészetét. Ez a mentori módszer már ismeretes a Lexus gyárakból is, ahol a legfőbb mester, a Takumi ugyanígy tanítja és inspirálja a következő generációt.

A 4. évad előkészítése során egy ismert filmesekből álló bizottság – melynek az Oscar-jelölt író és színész Taylor Sheridan is tagja, akit olyan alkotásokról ismerhetünk mint a Préri urai, A bérgyilkos, illetve a Kemény motorosok című tévésorozat –, valamint a The Weinstein Company és a Lexus vezetői nézik át a pályázatokat, és választják ki a négy befutót. A The Weinstein Company jóvoltából Joey Horvitz is visszatér a filmek producereként.

„A Lexus rövidfilm-projekt számunkra az egyik módja annak, hogy támogatás formájában visszaadjunk valamit annak a kreatív társadalomnak, amelyből márkánk folytonosan inspirációt merít. Igen nagy utat tettünk meg az 1. évad óta, és ezt a The Weinstein Company-val való együttműködésnek köszönhetjük, amely ugyanannyira elkötelezett a fiatal, tehetséges filmkészítők és színészek támogatásával kapcsolatban, mint mi. Nagyon izgatottak vagyunk az idei témát illetően, hiszen a mi márkánkat is ez viszi mindig előre. A cél, hogy a megszokottat különlegessé változtassuk, csodálatos tapasztalásokhoz vezet” – fogalmaz Spiros Fotinos, a Lexus márkamenedzsment és marketing részlegének globális vezetője.

Ezzel egyidőben a Lexus és a The Weinstein Company bemutatja a 3. évad négy díjnyertes filmjét. A játék, a Péntek éjszaka, A Messiás, és az Egy nemzet lélegzetvisszafojtva állt című filmek az online felületen debütálnak. A filmeket a Prime Videon, az Amazon Video Directen keresztül a www.LexusShortFilms.com oldalon lehet elérni. A 3. évad filmjeit több mint 65 fesztivál vette fel a programjába, és számos szakmai és közönségdíjat nyertek.

„Izgatottak vagyunk, hogy ismét a Lexus partnerei lehetünk ezeknek a hihetetlen filmeknek az online megjelenésében, amelyeket most már az egész világ láthat. Ezek a filmkészítők megérdemlik, hogy az alkotásaik globálisan is eljussanak a közönséghez. Alig várjuk, hogy megtudjuk, mit tartogatnak új filmeseink a következő évadra, az Átalakulás témakörében” – avat be a The Weinstein Company társelnöke, Harvey Weinstein.

„Az, hogy a Lexus rövidfilmek 4. évadjának beindítása és a 3. évad négy filmjének régóta várt online bemutatója egy időpontban történik, nem csupán az újdonsült filmkészítőknek adhat új lökést, hanem a Lexus és The Weinstein Company együttműködésének fontosságára is ráirányíthatja a filmes szakma figyelmét” – teszi hozzá David Glasser, The Weinstein Company ügyvezető elnöke.