AutóAddikt Hírek Folyamatosan zajlik az új Ford Focus gyártása Németországban

Folyamatosan zajlik az új Ford Focus gyártása Németországban

MEGOSZTÁS

A németországi Saarlouis Üzem szerelőszalagjáról néhány héttel ezelőtt gördült le az első új Ford Focus. A Ford 220 millió eurót fektetett be az új modell gyártásába, ez az első üzem abból a nyolcból, amelyek négy kontinensen gyártják majd az új Focust, amely az elmúlt két évben a világ legkelendőbb autójának bizonyult. A 140 piacon értékesített Focust a Ford évente több mint 1,5 milliós darabszámban képes gyártani.

A németországi Saarlouis Karosszéria- és Összeszerelő Üzem szerelőszalagjáról két hete legördült az új Ford Focus, a globális sikermodell még kifinomultabb változatának legelső példánya, s ezzel megkezdődött az autó kiszállítása az európai márkakereskedésekbe. A Ford mintegy 200 millió eurót (azaz körülbelül 250 millió dollárt) fektetett be az új Focus gyártásának beindításába. A német üzem az első abból a nyolcból, amelyek négy kontinensen gyártják majd az új Focust: Argentínában, Kínában, Oroszországban, Tajvanon, Thaiföldön, az USA-ban és Vietnamban. A nyolc Ford-üzem együttes éves gyártókapacitása meghaladja az 1,5 millió darabot, s az általuk készített autók a világ 140 piacán lesznek kaphatók.

“A Ford Focus család a világ legkelendőbb típusának számít.” – mutat rá Stephen Odell, a Ford Európa, Közel-Kelet és Afrika ügyvezető alelnöke. „Az új Focusnak köszönhetően a világelső modell most még jobb lett – vagy ’besser’, ahogyan itt Németországban mondjuk!”

Az új Ford Focus még merészebb, még több érzelmet kifejező formavilágot, aprólékos kidolgozású, ösztönösen használható utasteret, a napi használatot megkönnyítő technológiákat és még takarékosabb motorokat kínál vásárlói számára. A fejlett technológiák közt megtalálható az Európában most bemutatkozó SYNC 2 fedélzeti szórakoztató és csatlakozási rendszer, amelynek nagy felbontású, színes érintőképernyőjén és fejlett hangvezérlésével könnyen kezelhető az audiorendszer, a navigáció, a klímaberendezés és a mobiltelefon. Ugyancsak a Focusban jelenik meg a világon először a Ford új, kézhasználat nélkül működő Merőleges Parkolás technológiája, ami segít a vezetőnek két autó közé beállni. Újdonság még, hogy a továbbfejlesztett Active City Stop rendszer immár 50 km/órás sebességig működik. Az autó megújult európai motorpalettáján megjelenik az új, 1,5 literes EcoBoost benzinmotor és az új 1,5 literes TDCi dízel is; az új Focus akár 19 százalékkal kevesebbet fogyaszt, mint a kifutó modell. A 99 g/km CO₂-kibocsátású Focus 1.0 EcoBoost modell továbbra is szerepel a kínálatban; ez az első, nem hibrid hajtású családi autó Európában, amelynek CO₂-kibocsátása 100 g/km alatt van. Mióta az első Focus 1998-ban megjelent, világszerte több mint 12 millió darab kelt el belőle, s e mennyiség több mint fele (6.9 millió darab) Európában talált gazdára.

Szóljon hozzá!