AutóAddikt Bemutatók Ford Ford haszonjárművek hazai menetpróbája: fókuszban a megújult hajtásláncok

Ford haszonjárművek hazai menetpróbája: fókuszban a megújult hajtásláncok

Átfogó, egész napos menetpróba keretein belül sikerült próbára tennünk a Ford jelenlegi teljes haszonjármű-palettáját.

Bár nyilván nem hatott kimondott újdonság erejével egyik koncepció sem alapjaiban, mivel jól ismerjük mindannyian a Ford Transit-vonalat, mégis megtudtunk jónéhány eddig ismeretlen részletet, illetve részletes prezentáció keretein belül bemutatásra kerültek az újragondolt EcoBlue dízelmotorok, azok működési elvét taglalták, valamint részletezték az optimalizált, légrugóval kiegészített hátsó felfüggesztési szisztémát is.

2.0 EcoBlue motor

2016 áprilisától a Transit Custom-hoz három teljesítményfokozatban kínált 2.0 EcoBlue dízelmotort vezette be a Ford. Mindhárom motor teljesíti a VI. károsanyag-kibocsátási norma előírásait.

A VI. károsanyag-kibocsátási norma értelmében az elsőkerék-hajtású gépkocsiknál az eddig beépített 2.2L Duratorq-TDCi – Puma dízelmotort a 2.0L EcoBlue dízelmotor váltja fel. Természetesen mindegyik motor megfelel az EURO 6 normának, SCR katalizátorral vannak ellátva, AdBlue rendszerrel és NOx érzékelő modullal szereltek.

A motor az alábbi előnyöket nyújtja:

  • Tüzelőanyag-gazdaságosság és károsanyag-kibocsájtás
  • Megnövekedett teljesítmény
  • 20% magasabb forgatónyomaték alacsonyabb fordulatszám tartományban
  • Csökkentett belső súrlódás
  • A motor hőkezelési rendszere hatással van a motor gyorsabb bemelegedésére ami csökkenti a tüzelőanyag-fogyasztást
  • Legújabb generációs Common rail rendszer,
    Piezo befecskendezők, akár 6 befecskendezés egy ciklus alatt
  • Alacsonyabb zaj, vibráció és lágyabb járás
  • Olajban futó szíj az elsődleges hajtásnál és az olajszivattyúnál

A fent részletezett EcoBlue motorok újratervezett vezérlésének fő része az olajban futó vezérműszíj. Ezáltal sikerült a motor fogyasztását optimalizálni, mivel alacsonyabb lett a surlódás a hagyományos lánchoz képest.

A zajszint is ennek megfelelően alacsonyabb, ráadásul a súly is csökkent. Továbbá a pontosabb időzítésnek köszönhetően (forgattyús és vezérműtengely közt) alacsonyabb a vezérműszíj megnyúlási hajlama a láncos meghajtáshoz képest.

Újragondolt turbófeltöltővel érkeznek az új motorok, itt alapvetően a rendszert optimalizálták hatékonyabb kompresszorkerék-beépítéssel. Ezáltal a reakciók még gyorsabbak és közvetlenebbek lettek.

Légrugóval ellátott hátsó futómű

Bár alapvetően a klasszikus laprugós-lengéscsillapítós hátsó felfüggesztést kapja a Ford Transit, opcióként rendelhető az autókhoz légrugó is a nagyobb menetkomfort érdekében. A rendszer két darab egyedi kialakítású légrugóegységből, egy elektromosan szabályozott kompresszorból, valamint egy szintérzékelőből tevődik össze.

Az előadás után a meghívottak két csoportra lettek osztva: az importőr így tudta csak megoldani, hogy mindenki ki tudja próbálni a teljes portfóliót, a dobozos kishaszonjárművektől egészen a személyszállításra átalakított variációkig. Természetesen a Ranger sem hiányozhatott, ráadásul egy limitált, Predator elnevezésű modell is csatasorba lett állítva.

Számtalan ellenőrzőponton kellett a két konvojnak áthaladni, mi első körben a személyszálításra fejlesztett autókat vezettük. Tourneo Connect, Tourneo Custom s persze Ranger-ek voltak a kiosztásban, mindegyikbe sikerült bepattannunk az egyes checkpointokon.

A Pilisen át, Dobogókő érintésével jutottunk el Perbálra, ahol egy autentikus ebéd elfogyasztása után indultunk vissza, hasonló útvonalon – ezúttal a tényleges haszonjárműveket vezetve: a Transit sorozat összes tagját, Connect-től egészen a nagy, magasított verzióig bezárólag.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyEPSON, QNAP, AOC, Philips, Duplitec, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte