AutóAddikt Újdonságok Frankfurti Autószalon 2017: a Honda elkötelezett az elektromos hajtás mellett

Frankfurti Autószalon 2017: a Honda elkötelezett az elektromos hajtás mellett

A Honda vezetősége megerősítette, hogy minden európai piacra szánt új Hondában lesz elektromos hajtás.

A bejelentést a Honda Motor Company elnök-vezérigazgatója, Takahiro Hachigo tette a márka nagyszabású sajtótájékoztatójának keretein belül, miközben leleplezte a Honda új elektromos járművét, az Urban EV Conceptet.

„Ez nem afféle vízió a távoli jövőről – avatta be a közönséget a cég terveibe, – a sorozatgyártású változat már 2019-ben elérhető lesz Európában” – fogalmazott Hachigo.

A Honda Urban EV Concept teljesen új platformra épül, egyszerű, szofisztikált karosszériája pedig elképesztően fejlett hajtásláncot rejt. További érdekesség, hogy a különleges, kék háttérvilágítású Honda-embléma nem csak a tanulmányautó sajátja, ez a díszítőelem a jövő elektromos Hondáin is megjelenik majd.

Miként megtudhattuk, a Honda továbbra is elkötelezett az elektromos járművek mellett, legfőbb törekvése pedig, hogy 2030-ra a világszerte eladott Hondák két harmadát villanymotor hajtsa. Ezt az európai piacon már 2025-ben szeretné elérni a Honda, hiszen ebben a régióban különösen nagy az érdeklődés az EV-k iránt.

„Az öreg kontinensen olyan tempóban nő az elektromos hajtású járművek iránti kereslet, mint sehol máshol” – osztotta meg gondolatait Mr. Hachigo, majd hozzátette: „Ezért határoztunk úgy, hogy Európában jelentjük be az Electric Vision stratégia következő lépését.”

Philip Ross, a Honda Motor Europe alelnöke a CR-V Hybrid Prototype-ról rántotta le a leplet, egyúttal elmondta: „A 2018-ban érkező CR-V Hybrid Prototype az első hibrid Honda szabadidő-autó lesz Európában.”

Érkezése komoly előrelépés az SUV-szegmensben, az új, ultramodern hajtáslánc ugyanis a kimagasló, valós használati értéket ötvözi a kellemes vezetési élménnyel. A modellben alkalmazott kétmotoros, kompakt i-MMD rendszer (ti. Intelligent Multi-Mode Drive, magyarul: intelligens, több üzemmódban használható hajtáslánc) nem igényel hagyományos váltót, a nyomatékot fix áttételű erőátvitel továbbítja a kerekekre, egyedülállóan kifinomult és egyenletes nyomatékleadással segítve a kényelmes, biztonságos közlekedést.

Mr. Ross a Honda Power Manager Conceptet is megmutattatta a sajtótájékoztató résztvevőinek. Ezzel az innovációval az elektromos autók is bevonhatók az „okos” elektromos hálózatok működésébe, hiszen nemcsak összegyűjthető és tárolható a – például megújuló forrásból származó – elektromos energia, hanem hatékonyan, az aktuális igényeknek megfelelően el is osztható a közüzemi, az otthoni és az irodai hálózatok, valamint az EV-k között.

„Ha szükséges, a Power Manager az elektromos autó akkumulátorjaiban tárolt energiát hasznosítja a lakás üzemeltetéséhez, így minimalizálható a közműhálózatból vásárolt áram mennyisége” – árulta el Mr. Ross. Így folytatta: „Sőt, az energia akár fel is tölthető a közműhálózatba, így hasznot termelhet a tulajdonosnak.”

Az első próba Franciaországban zajlik majd, ahol – 2020-ig elkészülő – regionális okoshálózatok kiépítéséhez nyújt segítséget a Honda.