AutóAddikt Újdonságok Igazán versenyképes árazással érkezik az új Honda Civic Type R

Igazán versenyképes árazással érkezik az új Honda Civic Type R

Jelentős mérföldkő a 2015-ös év a Honda történetében, idén lép színre ugyanis a kompakt szegmens egyedülálló sportmodellje, a vadonatúj Honda Civic Type R.

honda_civic_type_r_2015_autoaddikt_001

A korábbi, szintén rendkívül sportos Type R modellek szellemiségét megőrző, kiemelkedő teljesítményű újonc egyértelműen kiérdemelte a „közúti versenyautó” jelzőt, hiszen minden szempontból felülmúlja az elődmodelleket és a riválisokat.

Erőforrás: 2.0 VTEC Turbo

Az új Civic Type R motorterében egy teljesen új, turbófeltöltővel felszerelt, közvetlen befecskendezésű, kétliteres, VTEC-vezérlésű Otto-motor dolgozik, melynek legnagyobb teljesítménye 310 lóerő (6500 f./perc), maximális forgatónyomatéka pedig 400 Nm (2500 f./perctől). Ezek az értékek páratlanok az elsőkerék-hajtású személyautók körében – a 2.0 VTEC turbómotor lényegében a teljes fordulatszám tartományban magával ragadó dinamikával ruházza fel az új Civic Type R-t. Képességeiről sokat elárul, hogy a fordulatszámmérő piros tartománya hétezertől indul, és a 100 km/órás tempó eléréshez mindössze 5,7 másodpercre van szüksége a modellnek. Ezt fejeli meg a 270 km/órás végsebesség, ami szintén kategóriaelső adat az elsőkerék-hajtású szériaautók mezőnyében. A motorhoz hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó kapcsolódik, mely a Honda hagyományaihoz hűen sebészi pontossággal, rövid utakon kapcsolható.

Enteriőr: középpontban a pilóta

Már a hagyományos Civic modellek utastere is kifejezetten sportos, de a Civic Type R még ennél is atletikusabb. A váltógomb például alumíniumból készül, az üléseket pedig piros-fekete kárpitozás teszi egyedivé, a hangulat tehát tökéletesen passzol az ámulatba ejtő menetteljesítményhez.

honda_civic_type_r_2015_autoaddikt_004

A műszerfal bal oldalán egy „+R” gombot helyeztek el a Honda mérnökei, ha ezt benyomja a pilóta, a motor gyorsabban reagál a gázadásokra, a kormánymű közvetlenebbé válik és a futómű hangolása is a sportos igénybevételhez igazodik. Ez a beállítás főként versenypályán ideális, hiszen nem csak a vezetési élményt fokozza, hanem segít a maximumot kihozni az autóból.

Érdekesség, hogy a műszerekről olyan információk is leolvashatók, mint a nehézségi gyorsulás mértéke és iránya.

Külső: zavartalan légáramlás

A kiemelkedő menetteljesítményhez és végsebességhez elengedhetetlen a szabályozott levegőáramlás, ezért a Civic Type R formaterve az esztétikai elvárások mellett az aerodinamikai követelményeknek is megfelel. Az ultramodern, szélcsatornában fejlesztett, speciális szpoilergarnitúra, valamint a szembetűnő hátsó szárny egyaránt hozzájárul a stabil útfekvéshez és a precíz irányíthatósághoz, akárcsak a szinte teljesen sík kialakítású padlólemez, mely – a hátsó diffúzorral kombinálva – jelentős leszorító erőt generál.

honda_civic_type_r_2015_autoaddikt_002

A nagy teljesítményű motor jelentős hőt termel, ezért hatalmas nyílások kerültek a Civic Type R elejére, az áramlást pedig úgy szabályozták a Honda szakemberei, hogy a lehető leghatékonyabb legyen a hőcsere.

A hajtómű brutális teljesítményét – típusspecifikus – könnyűfém felnik, illetve 235/35 R19 méretű gumiabroncsok továbbítják az aszfaltra, míg a biztos lassításról 350 milliméter átmérőjű első tárcsákra, valamint négydugattyús első nyergekre épülő Brembo fékrendszer gondoskodik.

Színválaszték

A Civic Type R vásárlói öt árnyalat közül választhatnak, ezek között két hagyományos (Milano Red, Championship White), két metál- (Polished Metal Metallic, Brilliant Sporty Blue Metallic) és egy gyöngyházmetál (Crystal Black Pearl) fényezés szerepel.

honda_civic_type_r_2015_autoaddikt_008

Modellváltozatok és árak

Civic Type R és Civic Type R GT (a műszaki alapok azonosak)

Emissziós besorolás: EURO6

Üzemanyag-fogyasztás (l/100km)

városban 9,4

városon kívül 6,1

kombinált 7,3

Szén-dioxid-kibocsátás 170 g/km

Menetkész tömeg: 1382-1397 kg (feltöltött üzemanyagtartállyal)

Szállítható személyek száma: 4 fő

honda_civic_type_r_2015_autoaddikt_006

Civic Type R

Fogyasztói ár regisztrációs adóval: 9 940 000 Ft

Championship White vagy metálfényezés: 125 000 Ft

A felszereltség legfontosabb elemei:

  • Aktív Városi Fékrendszer (CTBA)
  • Kulcsnélküli ajtónyitás, -zárás és motorindítás
  • Riasztórendszer
  • R+ mód
  • Alapjárat-leállító Rendszer (start&stop)
  • Egyzónás légkondicionáló automatikus klímaszabályozással
  • Adaptív Sebességrögzítő
  • Honda Connect szórakoztatóelektronikai és információs rendszer
  • Tolatókamera
  • HFT telefonkihangosító
  • Sötétített hátsó szélvédő és hátsó oldalablakok
  • Ködfényszórók
  • Fénydiódás (LED-es) fényszórók

honda_civic_type_r_2015_autoaddikt_003

Civic Type R GT

Fogyasztói ár regisztrációs adóval: 10 690 000 Ft

Championship White vagy metálfényezés: 125 000 Ft

A GT csomag kiegészítői a Type R alapfelszereltségen felül:

  • Fejlett Vezetéstámogató Rendszer (ADAS)
  • Kétzónás légkondicionáló automatikus klímaszabályozással
  • Eső- és szürkületérzékelő
  • Automatikusan sötétedő belső tükör
  • Parkolást segítő szenzorok elöl és hátul
  • Motoros mozgatású, automatikusan behajló külső tükrök
  • Honda Connect és Garmin navigációs rendszer
  • Nagy teljesítményű, nyolchangszórós audiorendszer
  • Automatikus Távolsági Fényszóró

Honda Type R modellek

A legendás R-betű az angol racing, azaz versenyzés szóra utal, kétséget kizáróan jelezve, hogy a Honda – 1992 óta gyártott – speciális típusai közelebb állnak a motorsporthoz, mint a közúti használathoz. E gépek közös jellemzője a nagy literteljesítményű, ultramodern erőforrás, a módosított, sportos futómű és az alacsony tömeg. Emellett minden Type R esetében nagy hangsúlyt kapott a karosszéria, a kormányzás, a futómű, a motor és a váltó tökéletes összhangja – ez a harmónia teszi igazán különlegessé és gyorssá ezeket a modelleket.

honda_civic_type_r_2015_autoaddikt_007

A Type R kivitelek hamisítatlan versenyhangulatot teremtenek a vezető számára. A Honda által fejlesztett, változó-szelepvezérlésű VTEC motorok hihetetlenül pörgősek, némelyik nyolcezres percenkénti főtengelyfordulat felett adja le maximális teljesítményét (például Civic Type R EK9 – 1997). Szintén a legmagasabb színvonalat képviselik a rövid úton kapcsolható, végtelenül precíz váltók, alkalmazásuk még inkább a motorsportok irányába tolta el a Type R modellcsaládot.

Míg a sportos ferdehátúak (hot hatch-ek) túlnyomó többségénél a kényelmet, illetve a Grand Turismo jelleget helyezik előtérbe a gyártók, a Hondánál ez pont fordítva van. A Type R modelleknél a gyorsaságon és a kiemelkedő vezetési élményen van a hangsúly, a kényelem éppúgy másodlagos, mint a versenyautóknál. Ez a megközelítés tette lehetővé, hogy a Type R-ek kategóriájuk legextrémebb gépeiként lépjenek színre, s olyan hangulatot teremtsenek, mintha valamelyik világverseny rajtvonalához gurult volna oda a pilóta.

A 2015-ös Civic Type R óriási előrelépést jelent, hiszen változó-szelepvezérlésű motorja éppoly erős és kifinomult, mint az elődmodellek esetében, de ezúttal turbófeltöltő segíti munkáját. Ez minden idők legerősebb Type R-je, korántsem túlzás tehát a közúti versenyautó jelző…