AutóAddikt Újdonságok Illuzionista segítségével lepleződött le az új Ford Galaxy

Illuzionista segítségével lepleződött le az új Ford Galaxy

Ford és a híres illuzionista, Darcy Oake együttműködésével a vadonatúj Ford Galaxy először egy varázslat médiumaként jelent meg a közönség előtt. Ebben az exkluzív videóban Darcy először egy mozgó teherautón mutatja meg az utasokat, mielőtt belevarázsolná őket egy új Ford Galaxy kabinjába.

ford_galaxy_2015_3

Mindez egy nagy sebességgel haladó tréleren játszódik – ez volt az új modell legelső színre lépése. Praktikus innovációival, kategóriaelső kifinomultságával és fejlett vezetősegítő technológiáival a vadonatúj Ford Galaxy hét személy számára kínál luxusszínvonalú utazási élményt: ehhez járul hozzá a kifinomult utastér, a keskeny fényszórók, az emelt övvonal és a nagy üvegfelületek, köztük a panoráma üvegtető. Ráadásul a szegmensben elsőként kínált, egyetlen gombnyomással dönthető és felállítható hátsó üléseknek köszönhetően minden eddiginél egyszerűbb a utastér/csomagtér optimalizálása.

A nem mindennapi, videón is megörökített leleplezés mintegy 14 napos előkészületeként a próbákat is beleszámítva a teherautó mintegy 60 kilométernyi távolságot tett meg a 2,1 kilométeres leszállópályán, míg a helyszni munka három napon át folyt. A bűvészen kívül 11 önként jelentkező résztvevő (6 a teherautón, 5 néző) jelenlétében történt bűvészmutatványt 5 kamera rögzítette. A felvétel helyszínéül szolgáló, használaton kívüli repülőtér már korábban is szerepelt filmeken, például a Nagy riport című mozifilmben, emellett pedig egyike azon katonai létesítményeknek, ahol a ’80-as években UFO-kat észleltek. Az egyik felvételt közvetlenül megelőző napfogyatkozás problémákkal fenyegetett, de a felhős ég miatt végül nem volt gond. És hogy mit is tud a különleges módon leleplezett modell? Az alábbiakban minden részlet kiderül.

ford_galaxy_2015_2

A márka legfrissebb globális formanyelvével fémjelzett, kifinomult hűtőráccsal és keskeny fényszórókkal megformált vadonatúj Galaxy hét teljes méretű ülést kínál, így a családok a szegmensben elsőként kínált, egyetlen gombnyomással dönthető és felállítható hátsó üléseknek köszönhetően könnyen válthatnak a hétüléses utastér és a tágas csomagtér között. Az elöl ülők komfortját a masszázs-funkcióval kiegészített Ford Multikontúr Ülések fokozzák, a hátsó utasok kényelméről pedig a simább és csendesebb futást biztosító integral link rendszerű hátsó futómű gondoskodik. A vadonatúj Galaxy a városi forgalomban és az országutakon is fejlett technológiákkal segíti a vezetőt:

  • Intelligens Sebességhatároló: aktiválása után leolvassa a közlekedési táblákat, segítve a vezetőt a sebességkorlátozások betartásában, és a gyorshajtási bírságok elkerülésében
  • Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető Rendszer: mérsékli a más járművekkel vagy gyalogosokkal történő, bizonyos típusú frontális ütközések hatásait, vagy segít egyes ütközések elkerülésében
  • Vakításmentes Távfény: az adaptív LED-fényszórókhoz kifejlesztett technológia érzékeli az autó előtti útszakaszon lévő járműveket, és csökkenti a fényerőt, hogy a reflektor ne vakítsa el a szembejövőket, ugyanakkor maximális fényerőt biztosít az úttest többi részén
  • A Ford Adaptív Kormányzás segítségével a Galaxy új szintre emeli a modellre eddig is jellemző személyautós menetdinamikát: az új technológia a sebesség függvényében változtatja a kormánymű áttételét, optimalizálva a jármű manőverező képességét és a kormányzás pontosságát. A Ford legújabb erőforrásai – köztük az erőteljes, új 210 lóerős bi-turbó TDCi dízelmotor – ugyancsak érezhetően javítják az autó menetteljesítményét.

“Európa-szerte családok nőttek fel a Galaxy modellel. A vásárlók sokra becsülték, hogy ez az autó hét személyt is első osztályú kényelemben és biztonságban számít, s hogy páratlan variálhatóságával újra meg újra kellemes meglepetést okoz.” – meséli Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Továbbfejlesztett menetdinamikájával, alacsonyabb üzemanyag-fogyasztásával, még kifinomultabb működésével és hasznos innovációival a vadonatúj Galaxy még magasabb szintre emeli elődje képességeit.”

ford_galaxy_2015_1

Rugalmas megoldások a család igényeihez

A vadonatúj Galaxy utas- és csomagterének maximális kapacitása minden eddiginél könnyebben kihasználható. A csomagtérben található vezérlőpanel segítségével a második és harmadik üléssor öt ülése egyetlen gombnyomásra a padló síkjába dönthető. A szegmensben elsőként a panel segítségével a harmadik sor ülései automatikusan kihajthatók. A sík kialakítású raktérpadló révén az autóba könnyebb bepakolni a nagyméretű tárgyakat, s a második és harmadik üléssor egyenként csúsztatható és dönthető üléseinek köszönhetően az utastér/csomagtér konfigurációk mindig könnyen az adott feladathoz igazíthatók – legyen az egy reggeli út az iskolába a gyerekekkel, vagy egy reptéri fuvar. A poggyásztér padlója alatt az új Csomagrendező Rendszer 20 literes rejtett rakodórekeszt kínál, és segítségével a magasabb tárgyak szállítása is megoldható. Az ajtóban kialakított tárolóhelyeken 1,5 literes palackok is elférnek, az ülés alatti tárolórekeszek pedig tökéletes helyet kínálnak a laptopok, könyvek, snackek és bármi más számára. A műszerfal tetején kialakított rekesz további tárolási lehetőséget jelent, a középkonzoli médiatárolóban pedig jól elférnek mobiltelefonok vagy a zenelejátszó eszközök. A szülők jó hasznát veszik az alapáras gyermekfigyelő tükörnek, ami széles látószögű képet ad az utasülésekről. Az ülések vékony kialakítása és átgondoltan megtervezett formája a lehető legtágasabb belső teret biztosítja. A második és harmadik üléssor utasainak akár 10 mm-rel is nagyobb fejtér jut, mint a kifutó Galaxy modellben, s harmadik üléssor több teret kínál, mint a piaci vetélytársak modelljei: a fejtér itt akár 40 mm-rel is nagyobb lehet, mint a konkurensek esetében. A könyök- és válltér optimalizálásával sikerült otthonosabb érzetet teremteni a harmadik üléssori utasok számára, akiknek saját kartámasz-tárolórekesz és pohártartó is jut. A harmadik üléssorba történő bejutás egyetlen mozdulattal megoldható: a második sor ülései előrebillennek és előrecsúsznak, s a mélyített padlókialakítás megkönnyíti a ki- és beszállást. A dupla ajtószigetelésnek köszönhetően a belső panel tiszta marad, és az utasokat nem fenyegeti a veszély, hogy ki- és beszállás közben a karosszériához érve bepiszkolják a ruhájukat. Az Aktív Mozgatásos masszázsfunkciójú Ford Multikontúr ülések a hosszú utazások során mérséklik az izmok kifáradását. Az orvosszakértők közreműködésével kifejlesztett, 8 irányban állítható ülések fűthetők és hűthetők, 11 felfúvódó párnából álló rendszerük pedig gyengéden masszírozza az utasok combját, fenekét és derekát. Az ülőlapok párnái az ajtók nyitásakor leeresztenek, megkönnyítve a ki- és beszállást, a vezetőülés pedig memória funkciót is kínál. Az első ülések fejtámlái nemcsak fel és le, hanem előre-hátra is állíthatók, s a Galaxy kínálatában először jelenik meg a négyirányú motoros kormányállítás és a fűthető kormánykerék. A kabin tökéletes hőmérséklete most gyorsabban beállítható a továbbfejlesztett fűtőventilátor és klímaberendezés segítségével, ami a vadonatúj Ford Mondeóban mutatkozott be az európai piacon. A rendszer nagyobb légszállító kapacitást és alacsonyabb hőmérsékleti értékeket kínál, amellett pedig halkabban is működik. A hátul ülők a saját klímarendszer és kezelőszervek révén maguknak állíthatják be a kívánt hőmérsékletet. Nyáron az utastér túlmelegedését hatásosan mérsékli a sötétített üvegezés, ami kiszűri a kabinba jutó hőt és ibolyántúli (UV) sugárzást.

“A Galaxy mindig is olyan autó volt, amit hét ember köré terveztek, új modellünk pedig még magasabb szinten valósítja meg ezt az elképzelést, kiemelkedő kényelmet és kifinomultságot nyújtva minden egyes utasa számára.” – mutat rá Andrew Kernahan, a Ford Galaxy program főmérnöke.

Simább és csendesebb futás

A Ford integral link rendszerű hátsó futóműve kiemelkedő komfortot biztosít, miközben a felfüggesztés oldalirányú merevsége révén tovább javult az autó irányíthatósága. A már a vadonatúj Mondeo és S-MAX modellekben is bevezetett futómű-konfigurációban az útegyenetlenségekbe ütköző hátsó kerekek nagyobb úton mozdulnak el hátrafelé, a szerkezet tehát hatékonyabban nyeli el a rázkódást, így az autó simábban és csendesebben halad. A Galaxy modellhez automatikus hátsó szintszabályozás is rendelhető, ami az autó terhelésétől függetlenül megfelelő hosszúságú rugóutat biztosít, fokozva ezzel a komfortot és az irányíthatóságot. Az alsó padlóburkoló elemekben és az első-hátsó kerékjárati burkolatok alatt elhelyezett hangelnyelő anyagoknak, valamint a karosszériaszerkezetben széles körűen felhasznált zártszelvényes elemeknek köszönhetően sikerült csökkenteni a kabin zajszintjét. Az akusztikus szélvédő és oldalablakok tovább csökkentik a szélzajt és a kívülről beszűrődő hanghatásokat.

ford_galaxy_2015_4

Intelligens technológia: könnyebben, egyszerűbben

A vezető munkáját olyan rendszerek segítik, amelyek figyelnek a sebességkorlátozásokra, a gyalogosokra és más járművekre – így az autós jobban koncentrálhat a vezetésre. A Galaxy emellett más berendezéseket is kínál, például a fénycsóvát az autó környezetének megfelelően szétterítő Ford Adaptív Fényszórórendszert, vagy a többi autós elvakítását megakadályozó Vakításmentes Távfény funkciót. A vadonatúj Galaxy technológiái a parkolást is megkönnyítik:

  • A Merőleges Parkolás funkció megtalálja a megfelelő méretű parkolóhelyet, és a vezető kormányzása nélkül is bemanőverezi oda az autót – hasonlóan ahhoz, ahogyan az Aktív Parkolóasszisztens segít a járdaszegéllyel párhuzamos parkolásban
  • A Kiállást Segítő Rendszer megkönnyíti a párhuzamos parkolóhely elhagyását: a berendezés kikormányozza az autót az útra, miközben a vezető kezeli a gáz- és a fékpedált
  • Az Oldalsó Parkolóasszisztens hangjelzéssel figyelmeztet az autó körül található akadályokra, és a képernyőn azok távolságát is megmutatja
  • A Keresztirányú Forgalomfigyelő jelzi, ha oldalirányból egy másik jármű közelít, miközben az autó kitolat a parkolóhelyről
  • Az Osztott Első Kamera segítségével az autós jól átlátja az elhagyni kívánt parkolóhely környékét vagy a szűk kereszteződést, hiszen a Galaxy orr-részébe beépített 180 fokos látószögű kamera képe a középkonzol 8 colos, nagy felbontású érintőképernyőjén jelenik meg

A vadonatúj Galaxy vezetősegítő berendezéseinek sorában megtalálható még a Holttérfigyelő, a Közlekedési Tábla Felismerés, a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, a Sávtartó Asszisztens és a Vezetőfigyelmeztető Rendszer is. A Hangvezérléssel kiegészített Ford SYNC 2 csatlakozási rendszerben egyszerű hangutasításokkal kezelhető a mobiltelefon, a fedélzeti szórakoztató rendszer, a klímaberendezés és a navigáció. A családi utazások és nyaralások alkalmával hasznosnak bizonyul majd, hogy a berendezés azt is megérti, ha a vezető kimondja, hogy “éhes vagyok”, és máris felkínálja a környékbeli éttermek címeit, de a POI-pontok is egyszerűen, a nevük kimondásával kereshetők meg. A SYNC 2 rendszer része a Vészhelyzeti Segélyhívó is, amely egy baleset után közvetlen kapcsolatot teremt az utasok és a mentőszolgálat operátora közt, méghozzá a baleset helyszínének megfelelő nyelven. A Galaxy kínálatában most először jelenik meg az a technológia, ami praktikus megoldást kínál a csomagtér nyitására, miközben a szülők kezét lefoglalja a sok bevásárlószatyor, esetleg a babakocsi vagy a karjukon ülő gyermek: a Kézhasználat Nélkül Nyitható Csomagtérajtó úgy is nyitható vagy zárható, ha az autós egyszerűen meglendíti lábát a hátsó lökhárító alatt. A fagyos reggeleken hasznos lesz majd az alapáron kínált fűthető külső visszapillantó tükör, s a Hegymeneti Elindulássegítővel kiegészített elektromos rögzítőfék is a vezető komfortérzetét javítja.

Dinamikus teljesítmény

A Ford fejlett CD-szegmensű padlólemezét kifinomult technológiákkal ötvözve sikerült tovább javítani a Galaxy modellre egyébként is jellemző személyautós menettulajdonságokat. Az integral link rendszerű hátsó futóműben 2 kilogrammnyi tömegcsökkenést jelentett az alumínium alsó lengőkarok alkalmazása. A zárt csapágyazású alumínium első gömbcsukló révén a szerkezet merevebbé vált, és az autó gyorsabban reagál a kormánymozdulatokra. A Ford mérnökei kifejezetten a Galaxy tulajdonságaihoz igazították a lengéscsillapítók és a rugók beállításait, s a Folyamatos Lengéscsillapító Vezérlés ‘comfort’, ‘normal’ és ‘sport’ beállításaival mindig az aktuális körülményekhez hangolható a futómű karakterisztikája. Az Elektromos Szervokormány – most először – ezekhez a beállításokhoz igazítja a kormány elfordításához szükséges erőt. A vadonatúj Galaxy az első modellek egyike, amelyekben megjelenik a Ford Adaptív Kormányzás; e technológia megkönnyíti a hétüléses autó manőverezését a városi környezetben, nagy sebességnél pedig precízebbé teszi a kormányzást. Az EPAS bevezetésével a Kormányzási Nyomaték Kompenzáció és az Aktív Kormányrezgés Csillapítás rendszerek is megjelenhetnek az autó kínálatában, kiküszöbölve a váratlan kormányvisszajelzéseket, az ellenirányú erőket és a zavaró rezgéseket. Az erőteljes és üzemanyag-takarékos új motorokkal az autó a városi forgalomban és az országúton egyaránt élvezetesebben vezethető. A vadonatúj Galaxy modellhez megrendelhető a Ford új, 210 lóerős, 2,0 literes TDCi Bi-turbo dízelmotorja, amelynek remek gázreakcióihoz 450 Nm forgatónyomaték társul, ami már 2.000 1/perc fordulatszámtól rendelkezésre áll.

“Az új, nagy teljesítményű TDCi dízelmotor a méretcsökkentés jegyében született; ez a trend először EcoBoost benzinmotor-technológiánkban jelent meg. A kisebb erőforrások üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása alacsonyabb, ám a fejlett technológiának köszönhetően a teljesítményük nem csökkent.” – avat be Andrew Brumley, a Ford Motorprogramok főmérnöke. „A szekvenciális bi-turbó technológia bármikor biztosítja a vásárlóink által elvárt teljesítményt, és távoli emlékké halványítja a turbólyuk fogalmát.”

A Ford változó geometriájú (szimpla) turbótöltővel felszerelt, és tovább tökéletesített 2,0 literes TDCi dízelmotorja 120, 150 és 180 lóerős változatban is szerepel a kínálatban. A mérnökök áttervezték az egység motorblokkját, új hengerfejet és üzemanyag-befecskendező rendszert terveztek, s az emisszió további csökkentése érdekében a motort felszerelték a Ford új NOX-csapdás katalizátorával is. A benzinmotorok kínálatában megtalálható a Ford új, üzemanyag-takarékos, 160 lóerős 1,5 literes EcoBoost blokkja és a 240 lóerős, 2,0 literes EcoBoost erőforrás is. A Galaxy teljes motorpalettája megfelel az Euro VI károsanyag-kibocsátási előírásoknak. Az erőforrások CO₂-kibocsátását és üzemanyag-fogyasztását tovább csökkentik a következő megoldások:

  • Intelligens Visszatápláló Töltés, ami a generátor szelektív működtetésével olyankor tölti az akkumulátort, amikor a jármű egy lejtőn halad vagy fékez, visszatáplálva ezzel az egyébként veszendőbe menő energiát, és a motor terhelésének csökkentésével mérsékli az üzemanyag-fogyasztást
  • Auto-Start-Stop, ami alapjáraton automatikusan leállítja a motort, és csak akkor indítja újra, amikor az autós el akar indulni
  • Aktív Hűtőrács, ami javítja az autó légellenállását, miközben optimalizálja a motort hűtő levegő beáramlását

Magasabb szintű aktív és passzív biztonság

A vadonatúj Galaxy arra készült, hogy segítsen a vezetőnek megóvni legértékesebb szállítmányát: az utasokat. Éppen ezért az autó felszereltségében immár a második üléssor oldallégzsákja is megjelenik, kiegészítve a vezető és az első utas légzsák-rendszerét. Az utasok biztonságáról vezetőoldali térdlégzsák, valamint az első, a második és a harmadik üléssorban utazókat is védő függönylégzsákok gondoskodnak. A második üléssor utasainak testi épségét előfeszítővel és erőhatárolóval kiegészített biztonsági övek óvják. Mindhárom üléssorban jelzés figyelmeztet a be nem kötött biztonsági övekre. A MyKey technológia segítségével az autó tulajdonosai beprogramozhatják az indítókulcsot, letiltva a bejövő telefonhívásokat, korlátozva a végsebességet, megakadályozva a vezetősegítő és biztonsági rendszerek kikapcsolását, csökkentve az audiorendszer hangerejét, sőt azt is beállíthatják, hogy a hifi mindaddig ne szólaljon meg, amíg a vezető és utasai be nem kötik a biztonsági öveiket. A jármű stabil futását Curve Control és Oldaldőlés Mérséklő rendszerek javítják, amelyek a motor forgatónyomatéka és a fékerő szabályozásával segítenek a vezetőnek, hogy mindig megőrizhesse uralmát a jármű fölött. A rejtett ablaktörlők mérséklik a fejsérülések hatását, fokozva ezzel a gyalogosbiztonságot.

Kifinomult dizájn

A vadonatúj Galaxy korszerű, kifinomult formatervet kapott. A magasra húzott, trapéz alakú hűtőrács alatt az orr-rész teljes szélességében végigfutó, látványos légbeömlő látható. A keskeny fényszórók vonalai szinte észrevétlenül válnak eggyé az emelkedő övvonallal, ami erőteljes és elegáns karakterrel ruházza fel az autót. A modern, erőteljes ‘techno’ stílust tovább erősíti, hogy a hátsó lámpatestekkel összeolvadó hátsó szélvédő nagyobb méretű üvegfelület benyomását kelti. A vékony ajtóoszlopok jobb kilátást biztosítanak, és fokozzák a kabin nyitott hatását, még erőteljesebben kihangsúlyozva a Galaxy hétüléses jellegét. A vadonatúj Galaxy kiforrott és kifinomult utasterében a formás középkonzol a felső műszeregységtől kiindulva törés nélkül simul bele a műszerfalba, ami szinte egybeolvad az első ajtókkal. A nagyméretű üvegfelületek még szellősebbé varázsolják a kabint, s a tágasság érzetét az utastér teljes hosszában végigfutó, elcsúsztatható panoráma üvegtető is látványosan erősíti. A hagyományos műszeregység helyett opcióként egy 10 colos digitális kijelző is rendelhető, amelyen egy analóg sebességmérő és fordulatszámmérő animált ábrája jelenik meg. A felhasználók személyre szabhatják a digitális képernyő beállításait, 3D grafikáit és interaktív elemeit, s a képernyő fényereje automatikusan igazodik a környezet fényeihez.

“A középkonzol és a műszeregység magasabbra helyezésével személyautós hangulatot teremtettünk, ami hűen tükrözi a Galaxy menettulajdonságait és a kifinomultságát,” mondta el Claudio Messale, a Ford Európa vezető dizájnere. “Ezekhez az erényekhez a nagyméretű személyszállítók remek kilátása és az általuk sugallt magabiztosság társul – így minden előnyt sikerült eggyé kovácsolnunk, méghozzá kompromisszumok nélkül.”