AutóAddikt Újdonságok Íme, a 308 GTi by Peugeot Sport

Íme, a 308 GTi by Peugeot Sport

Amióta a márka bemutatta a Peugeot 308-at, fokozott várakozás előzte meg a páratlan vezetési élményt kínáló sportos változat megjelenését. Nem akármilyen kihívásnak kellett megfelelnie: a rendkívül speciális ügyfélkört a kínálat legmerészebb modelljével kellett elkápráztatnia. A rajongók igényeinek maradéktalan kielégítéséhez kellett egy olyan fejlesztői csapat, amely ugyanazt a nyelvet beszéli, és ugyanaz a teljesítmény iránti szenvedély hajt.

peugeot_308_gti_2016_autoaddikt

A márka kipróbált szakemberekre, a Peugeot Sport fejlesztőmérnökeire bízta ezt a feladatot.

A vezetés nem mindennapi élményéről a 308 GTi by Peugeot Sport legújabb fejlesztésű, 270 vagy 250 lóerős, 1.6 Literes THP S&S erőforrása, az önzáró Torsen® differenciálmű, az állítható futómű és a Peugeot i-Cockpit gondoskodik. Az 1.6 l THP S&S motor nemcsak hatékony, hanem a legtisztább is a kategóriában: CO2-kibocsátása mindössze 139 g/km, míg fogyasztása 6 liter 100 km-en.

A Peugeot kínálat nagy büszkeséggel fogadja a 308 GTi by Peugeot Sport modellt, melynek megjelenését joggal előzte meg nagy várakozás, hiszen számos Peugeot modell írta be magát a B és C szegmens Sportmodelljeinek történetébe. A felejthetetlen 205 GTi-től a legújabb 208 GTi és RCZ R típusokig több mint 800. 000 Sportos kivitelű Peugeot talált gazdára. A 308 GTi by Peugeot Sport egyúttal a márka dinamizmusát és egyre exkluzívabbá válását is jelképezi.

Maxime Picat, a Peugeot ügyvezető igazgatója

A 308 GTi by Peugeot Sport fejlesztése során ugyanazokat a szempontokat helyeztük előtérbe, mint a versenyautók tervezésekor: a jármű tömegét, a futómű és a fékek hatékonyságát, a motor teljesítményét, és a vezetőhely Sportos kialakítását. A fejlesztői csapat kimagasló teljesítménnyel ruházta fel az új változatot, így már szériakivitelben is elképesztően intenzív élményekben részesülnek a benne ülők.

Bruno Famin, a Peugeot Sport igazgatója

 

308 GTi by Peugeot Sport: dióhéjban

A legendás 205 GTi bevezetése óta több mint 800.000 Sport Peugeot talált gazdára és szerzett örömet tulajdonosának: a 309 GTi, a 405 Mi16, a 306 S16 … a 208 GTi, az RCZ R, és mostantól az új Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport is csatlakozott a Sportos modellek családjához.

A 308 GTi by Peugeot Sport a fejlesztői csoport nevét viseli.

Az 1.6 literes THP S&S motor kétféle, 182 kW (250 LE) és 200 kW (270 LE) teljesítménnyel rendelhető. A stop-start rendszerrel felszerelt Euro6 motor CO2-kibocsátása mindössze 139 gramm kilométerenként, fogyasztása pedig 6,0 l/100 km.

A szegmensben rekordnak számító, 4,46 kg/LE tömeg/teljesítmény arányával a 308 GTi 270 alig 6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, és állórajttal 25,3 mp alatt teszi meg az 1000 métert.

A 308 GTi 270 önzáró Torsen® differenciálművel és 19 colos Carbone19 keréktárcsákkal készül, amelyre Michelin Super Sport gumiabroncsokat szerelnek.

A 308 GTi 270 döbbenetes fékerejét az első kerekeket lassító 380 mm-es féktárcsák, a vörös, Peugeot Sport feliratos féknyergek, illetve a hátsó, 268 mm-es tárcsák garantálják.

A 308 GTi 250, melyet nem minden országban forgalmaznak, 6,25 mp alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra és 25,6  mp alatt teszi meg az 1000 métert állórajtos indulással. Ez a teljesítmény a remek, mindössze 4,82 kg/LE-s tömeg/teljesítmény értéknek köszönhető.

A 308 GTi megjelenése dinamikus és exkluzív, ezt a többi változaténál 11 mm-rel alacsonyabb hasmagasság, valamint az első és hátsó rész egyedi formavilága garantálja. A Sportosság jegyében az utastér is átalakult.

A 308 GTi 270 exkluzív újdonsága a kettős árnyalatú karosszéria, amelyen lenyűgöző kontrasztot alkot az egymástól éles vonallal elválasztott új, izzóvörös Ultimate és a fekete Perla Nera fényezés. Mindkettő szerepel a 308 GTi hat árnyalatból álló palettájában, amely a következő színekből áll: a vörös Ultimate, a kék Magnetic, a fekete Perla Nera, a szürke Artense, a fehér Nacré, valamint a szürke Hurricane.

Tetszés szerint állítható futóműmagasság, teljesítményorientált motor, Sportos kipufogóhang, Peugeot i-Cockpit vezetőhely, Sport csomag és kagylóülések – az eredmény : egy színtiszta, lenyűgöző Sportautó!

Sportos külső: hamisítatlan GTi

A tervezők sebészi pontossággal rajzolták meg a kétkontrasztos színt, a piros Ultimate és a fekete Perla Nera árnyalat elválasztó vonalát. A Coupe Franche (‘éles vágás’) elnevezésű színpárosítás köntörfalazás nélkül elárulja, milyen is valójában az új 308 GTi by Peugeot Sport : ütős.

A belső lényegéből fakadóan nemes és előkelő Peugeot 308-nak nincs szüksége szemfényvesztő trükkökre, hogy Sportosnak látszódjék. A határozottabb külsőt öltött Peugeot 308 GTi egyszerű, mégis lehengerlő stílusával tűnik ki.

A Sportos változat jellegzetessége a 11 mm-rel alacsonyabbra ültetett karosszéria és a nagyméretű, 19 colos, Carbone19 keréktárcsa. A GTi 270 változaton a Michelin Super Sport abroncsokhoz Reverse típusú, légies felnik társulnak, amelyek mögött remekül látszódnak a látványos 380 mm átmérőjű első féktárcsák. A pirosra fényezett, négydugattyús, robusztus féknyergeket az alkotó, a Peugeot Sport névjegye díszíti.

A nem mindennapi teljesítményt sugallja a méretes első lökhárító. A felső részen full LED-es fényszórók fogják közre az exkluzív megjelenésű hűtőrácsot, melyen a fényes fekete háttérben vízszintes kockás kialakítás fut körbe. Ez a pepita motívum élénkíti a széles alsó légbeömlő rácsot is. A turbófeltöltő levegőhűtő rendszerének légbeömlőjét dinamikus megjelenésű fénydiódasor övezi, valamint egy piros illetve króm díszbetét, vörös Ultimate színnel. A lökhárító két légterelőben végződik, amelyek egyrészt hozzájárulnak az autó nagyon jó aerodinamikai teljesítményéhez, amelynek értéke mindössze 0,69, másrészt fokozzák azt a benyomásunkat, hogy az autó szinte eggyé válik az aszfalttal.

A tekintet a karosszéria küszöbvonalát szélesítő elemeket követve önkéntelenül továbbsiklik a kifejező oldalvonalon, egészen az erőt sugárzó hátsó részig, ahol szinte a földet súrolja az impozáns kettős kipufogóvéget magában foglaló, feketére lakkozott diffúzor.

Az ezer közül is felimerhető GTi felirat az első sárvédőkön és a csomagtérfedélen kapott helyet.

Hatféle karosszéria árnyalat közül választhatunk: az új, izzóvörös Ultimate, a kék Magnetic, a fekete Perla Nera, a szürke Artense, a fehér Nacré, valamint a szürke Hurricane. A 308 GTi 270 lóerős változata az exkluzív Coupe Franche kivitelben is rendelhető, amelyet a két egymástól élesen elváló szín, a piros Ultimate és a fekete Perla Nera kontrasztja tesz egyedivé. A Coupe Franche kivitel egyediségét hangsúlyozza, hogy az ablakokat króm helyett matt fekete szegélycsík keretezi. A karosszériaelemek pontos illeszkedéséről tanúskodik az igényes, minden részletében kifinomult kivitelezés.

Az utasteret a Sportos külsővel tökéletes összhangban alakították ki, ezt jelzi, hogy a belső térben a sötét színárnyalat dominál. Piros szegélyvarrás díszíti a műszerfalat, az üléseket, az ajtóbetéteket, a váltószoknyát és a felsőkategóriás szőnyegeket. A Peugeot Sport és  GTi feliratú küszöbborítás alumíniumból készült, akárcsak a pedálok, a lábpihentető és a váltókar gombja.

A 207 lóerős GTi-ben a Peugeot Sport felirattal ellátott, bőr és alcantara huzattal bevont kagylóülés versenyautókhoz mérhető oldalsó tartást biztosít, így a vezető szinte eggyé válik az autóval, melynek minden mozdulatát uralhatja. A 351 x 329 mm-es kompakt kormány természetes fogást és milliméterre pontos kormányzást biztosít. A bőrrel bevont kormánykerék alsó részén visszaköszön a GTi felirat, tetején pedig egy piros vonás mutatja a középállást. Jól látható a magasra helyezett műszercsoport, a műszerek sakktáblaszerű hátlapja, valamint a középen megjelenő, animált GTi nyitóüzenet.

Tökéletesen belesimul a habosított műszerfalborításba a nagyméretű érintőképernyő a « Redline » dizájnnal, ami szintén a Peugeot i-Cockpit vezetőhely jellegzetessége. Természetes ergonómiájának köszönhetően ösztönös és biztonságos vezetést tesz lehetővé, ami nélkülözhetetlen a Sportos lelkületű és tudású autónál.

A Sport csomaggal a vezető tovább fokozhatja a versenyhangulatot az utastérben. A középkonzolon található Sport gomb megnyomásával a kijelző színe fehérről pirosra változik, és a középső kijelzőn kiegészítő információk jelennek meg (teljesítmény, nyomaték, turbónyomás, oldalirányú és hosszanti gyorsulások) ; erőteljesebbé válik a motorhang és Sportossá a gázpedál karakterisztikája.

Minden együtt van ahhoz, hogy kihozzuk a maximumot a Peugeot Sport fejlesztéséből.

A vezetés rendkívüli élményére tervezte a Peugeot Sport

A versenySport terén már gazdag tapasztalatra szert tett Peugeot Sport berkein belül külön részleg foglalkozik a márka legSportosabb modelljeinek fejlesztésével. Az itt dolgozó mérnökök minden tudásukat beleadták ahhoz, hogy a Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport kormányánál ülők a Sportos vezetés felülmúlhatatlan élményét élhessék át.

Ez a változat is élvezi azoknak a súlycsökkentési törekvéseknek a gyümölcsét, amelyek a 308 tervezését áthatották: ennél a változatnál is az EMP2 padlólemezt használták, a hátsó rész pedig kompozitból és rendkívül szilárd acélötvözetből készült. A könnyítések eredményét egyetlen szám, a 270 lóerős GTi változat tömeg/teljesítmény aránya fejezi ki legbeszédesebben. A szegmensben jelenleg rekordernek számító 4,46 kg/LE-s érték kimagaslóan dinamikus viselkedést garantál az autónak.

A Peugeot 308 kitűnő alap egy Sportkocsi fejlesztéséhez; a mi munkánk abból állt, hogy Sportautót faragtunk belőle. A 308 GTi by Peugeot Sport olyan autó, amelynek előbb-utóbb mindenki kipróbálja a határait egy versenypályán, hiszen erre terveztük.

Pierre Budar, a Peugeot Sport projektfelelőse

A Peugeot Sport világosan megfogalmazott műszaki specifikációk alapján fejlesztette ki az új 308 GTi-t: kompakt, ütős és biztonságos Sportautó az utolérhetetlen vezetési élményért. Ez a törekvés minden területen tetten érhető : futómű, motorok, fékrendszer, elektronikus segédberendezések.

A Peugeot 308 GTi széles nyomtávval (1570 mm elöl és 1554 mm hátul), Michelin Super Sport 235/35 R19 méretű gumikkal terpeszkedik az aszfalton. Az abroncsok kitűnő tapadásának köszönhetően hihetetlen gyorsulásokat és lassulásokat élhetünk át. A 19 colos Reverse típusú felni darabja 2 kg-mal könnyebb, mint a 18 colos Diamant alumínium keréktárcsa, így a csökkentett rugózatlan tömeg tovább fokozza az élményeket.

A kiváló fékhatást elsősorban a 380 mm-es hűtött első tárcsafékeknek köszönhetjük. Az alumínium középrészre illeszkedő tárcsákat négydugattyús, fix féknyergek „szorítják” (átmérőjük 38, illetve 41 mm), a hátsó tárcsák átmérője pedig 268 mm. Bármilyen körülmények között állandó és nagyszerű fékhatást biztosít a Peugeot 308 GTi fékrendszere.

A precízen kiegyensúlyozott Sport futóműnek köszönhetően az autó dinamikusan és biztonsággal irányítható. Elöl a McPherson típusú futómű precízen tartja az úton az autót, az irányváltoztatásokat természetesen követi a deformálódó keresztirányú lengőkarral ellátott hátsó futómű. A futómű egyes elemei az autó relatív kis tömegében is szerepet játszanak: például a torziós rúd félig üreges és az első háromszögek alumíniumból készültek.

Kanyarban az autó viselkedése precíz és határozott, ami az abroncsoknak és az első futómű Sportos áthangolásának köszönhető. A kerékdőlés szöge -1,67°, szemben a 308 alapmodell -0,6°-os dőlésszögével. A hátsó háromszög lengőkar merevségét 110-ről 1800 daN/mm-re növelték.

Az egyedi kialakítású felfüggesztés legfontosabb jellegzetességei :

  • keményebb rugók,
  • állítható lengéscsillapítók, amely a zajcsillapítás érdekében egy hidraulikus ütközőelemet is tartalmaz,
  • progresszív bemeneti ütközőelem, amelyet merevebbé tettek és meghosszabbítottak, hogy már a sűrítés elején beavatkozzon. A hátsó futóműben a kereszttartók merevségét oldalirányban 30-ról 500 daN/mm-re, függőlegesen 170-ről 490 daN/mm-re növelték. Egyedi a függőleges felfüggesztés is: merev rugó, állítható lengéscsillapító, progresszív bemeneti ütközőelem.A GTi 270 változat sajátossága a sebességváltóba épített önzáró Torsen® differenciálmű, amely fokozza az autó dinamizmusát kanyarban. A nyomatékot a legjobban tapadó kerékhez közvetíti, így lehetővé teszi, hogy a kanyarból kiérkezve a kevésbé terhelt meghajtott kerék ne pörögjön ki.    Mind a teljesítmény, mind a nyomaték tökéletesen adagolható magas fordulatszámon is, ami a speciális kialakítású megkerülő szelepnek köszönhető.Az Euro6 normát teljesítő EP6 FDTR motor 9.2 :1 sűrítési arányt és korszerű mozgó alkatrészeket kínál : a versenyautó kivitelhez hasonló, kovácsolt alumínium dugattyúk, megerősített hajtórudak, polimerrel bevont csapágyak, megerősített csavarok.A tervezők a maximumot kívánták kihozni a motorból, ezért kiemelt figyelmet fordítottak a nyomásesésre a szívó- és kipufogó oldalon egyaránt. A megfelelő hőmérsékletű és mennyiségű töltőlevegő égéstérbe juttatásáról egy speciális fejlesztésű töltőlevegő-hűtő gondoskodik, amely a lökhárító alatt kapott helyet. A motort elhagyva a kipufogógázok egy teljesen új fejlesztésű kipufogó rendszerbe érkeznek, majd távoznak a katalizátoron és a kettős kipufogócsövön keresztül.A magas, 330 Nm-es csúcsnyomatékot a továbbfejlesztett, hatfokozatú mechanikus váltóval lehet igazán kiélvezni. A fogaskerekeket mély karbonitridálással kezelték. Ez a termokémiai eljárás az acélból készült alkatrészek szén- és nitrogéntartalmának növelésével elősegíti a kopásállóság és a kifáradási határ kitolását.    A fékezésről az elöl 330 mm, hátul 268 mm átmérőjű féktárcsák gondoskodnak. A fékteljesítményt a 225/40 R18 méretű Michelin Pilot Sport 3 abroncsok továbbítják a talajhoz.A 308 GTi 250 alapfelszerelésként kínálja a 18 colos Diamant felniket és a piros szegélyvarrott TEP/Alcantara üléseket, felárért azonban 19 colos Carbone19 könnyűfém keréktárcsákat és Peugeot Sport kagylóüléseket is rendelhetünk.
  • A ránk váró vezetési örömből már a műszaki adatok is jócskán adnak ízelítőt, ám az igazi élményt csak az autó kormányánál ülve tapasztalhatjuk meg! A Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport ezt ékesen bizonyítja.
  • A karosszéria színválasztéka: piros Ultimate, fekete Perla Nera, szürke Artense, fehér Nacré, szürke Hurricane és kék Magnetic.
  • Az új 308 GTi 250 változatot az EP6 FDTR motor hajtja, melynek teljesítménye 182 kW (250 LE) és nyomatéka 330 Nm. A továbbfejlesztett, hatfokozatú mechanikus váltóval összekapcsolva nagyszerű teljesítményeket nyújt a mindössze 4,82 kg/LE tömeg/teljesítmény aránynak köszönhetően. Álló helyzetből 6,2 mp alatt gyorsul 100 km/h-ra, és 25,6 mp alatt teszi meg az 1000 m-t állórajttal.
  • A 308 GTi by Peugeot Sport kétféle teljesítményszinttel, 270 illetve 250 lóerős változatban kapható a helyi piaci sajátosságaitól függően.
  • A 308 GTi 250 by Peugeot Sport
  • Állítható futómű, teljesítményorientált motor, Sportos kipufogóhang, Peugeot i-Cockpit, Sportos vezetés csomag, kagylóülések … az eredmény magával ragad! Az autónak alig 6 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy 0-ról 100 km/h-ra gyorsítson, és az 1000 méter állórajtos gyakorlatot 25,3 mp alatt teljesíti.
  • A részletek iránti igényességről tanúskodnak a keményebb szilentek, amelyek előnye azonnal érzékelhető a precíz kanyarvételeknél.
  • Az egyenletes teljesítmény érdekében a dugattyúk hűtéséről alulról érkező kettős olajpermet gondoskodik. A kipufogócsonk acélból készült, így remekül ellenáll az akár 1000 Celsius fokig emelkedő hőmérsékletnek. A Sportos vezetés csomaggal, még élvezetesebb a kipufogóból érkező Sportos hang.
  • A RON 95 és RON 98 oktánszámú benzinnel működő motor teljesítménye 200 kW, nyomatéka 330 Nm. Az abszolút teljesítményeken túl a széles kihasználható fordulat tartomány bűvöl el, amelyet a 200 barra növelt befecskendezési nyomás tesz lehetővé, ami a folyamatos dinamizmust biztosítja. A motor nyomaték görbéje közel egyenletes a 6500/percnél bekövetkező automatikus letiltásig, a végponthoz közeledve szinte szárnyra kap az autó. A nyomatékmaximum 1900-tól 5000/percig terjed.
  • A Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport motorházfedele egy 270 lóerős 1.6 literes THP S&S motort rejt, amellyel maximálisan kiaknázhatók a futóműben rejlő lehetőségek. A soros négyhengeres motor fajlagos teljesítménye 169 LE/l, ezzel a szegmens legjobbja. A stop-start rendszer és a mérnöki szaktudás legjavának beépítésével mégis mértéktartó a CO2-kibocsátása, mindössze 139 gramm kilométerenként, fogyasztása pedig 6,0 l/100 km, ami rekord a kategóriában.
  • Új 270 lóerős Euro6 motor
  • A Torsen® önzáró differenciálmű az optimális tapadás érdekében új határérték-beállításokat kapott. A Sportosabbra hangolt ESP nagyobb mozgásteret engedélyez az autónak, például egy bizonyos pontig sodródni engedi a kanyarban. Az ESP akár ki is kapcsolható.
  • Az elektronikus segédberendezések tovább fokozzák az autó Sportos temperamentumát. Az elektromos rásegítésű szervokormányt összehangolták a Torsen ® differenciálművel, így a keréktől érkező precíz visszajelzésnek köszönhetően a vezető minden pillanatban érzékelni tudja a kerekek tapadási határát, az autó pedig hűen követi a sofőr kormánymozdulatait.
  • A hátsó futómű határozottabb egyensúlya érdekében a stabilizátor rúd beállításai lágyabbak.