AutóAddikt Magazin Íme, a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, az ultra nagy teljesítményű gumiabroncs

Íme, a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, az ultra nagy teljesítményű gumiabroncs

A Goodyear bemutatja legújabb nyári gumiabroncsát, az Eagle F1 Asymmetric 3-at.

goodyear-eagle-f1-asymmetric-3-autoaddikt

Az ultra nagy teljesítményű (UHP) gumiabroncs 31%-kal jobb kopásállóságot és rövidebb féktávolságot biztosít száraz és nedves úton¹, ezzel segítve a járművezetőket, hogy náluk maradjon az irányítás és élvezhessék az utazást. Az Eagle termékcsalád a Goodyear prémium kínálata azok számára, akik a kiemelkedő fékteljesítményt, érzékeny kezelhetőséget és irányíthatóságot keresik száraz és nedves úton egyaránt: ennek bizonyítékai az abroncscsalád használatával elért győzelmek és a számos neves gyártó által gyári felszerelésként történő alkalmazás (beleértve az új Jaguár XF-et).

Az ultra nagy teljesítményű (UHP) szegmens egyértelműen növekvő piac[3], az értékesítés 2015-től 2020-ig3 várhatóan több mint kilenc millió darabbal, az összetett éves növekedési ráta több mint 3%-kal nő. Ezt a növekedést elsősorban az okozza, hogy a közép- és felső kategóriás, valamint a nagyméretű és luxus gépkocsiállományt egyre gyakrabban látják el UHP gumiabroncsokkal[4].

Az új Eagle F1 Asymmetric rengeteg új technológiát tartalmaz[5]. Az Active Braking Technology fékezéskor növeli az érintkező felületet és a tapadást, így csökkentve a fékutat. Továbbá az új Grip Booster tapadásjavító keverék és ragasztógyanta egyaránt kiváló tapadást biztosít a rövidebb fékút és jobb kezelhetőség érdekében. Az új, megerősített szerkezeti technológia erősebb, mégis könnyű szerkezetet eredményez, javítva a kezelhetőséget, a kanyarodási teljesítményt, a futófelület kopásállóságát és az üzemanyag-hatékonyságot.

Az Eagle F1 Asymmetric 3-at a DEKRA[6] független szervezet tesztelte, melynek eredménye a futófelület kopásállóságában kiváló teljesítményt mutatott a piac más prémium gumiabroncsaihoz hasonlítva. Valójában a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 a három vezető versenytárs átlagához viszonyítva 11 500 extra kilométert futott (ez 31% -kal jobb kopásállóság).

Továbbá a Goodyear által megrendelt független TÜV Süd Benchmark Teszt[7] eredményei azt mutatják, hogy az Eagle F1 Asymmetric 3 a három fő vetélytárs átlagához viszonyítva nedves úton 2,6 méterrel rövidebb fékutat produkált (9%-kal jobb teljesítmény), míg száraz úton 1,3 méterrel rövidebb volt a fékútja (4%-kal jobb teljesítmény), kezelhetősége pedig 4%-kal volt jobb nedves úton. Ugyanezen teszteredmények 10,9%-kal jobb gördülési ellenállást mutatnak a vizsgált három versenytárs átlagához viszonyítva, amely a második legjobb gördülési ellenállás eredmény a tesztelt abroncsmárkák közül[8].

„Nagyon örülünk, hogy ez a gumiabroncs továbbra is jól teljesít a teszteken, különösen a legújabb DEKRA teszten, mely megerősíti a kiemelkedő futásteljesítményt”- jelentette ki Alexis Bortoluzzi, a Goodyear EMEA fogyasztói szegmensének marketingigazgatója.

Az új Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, 17 és 20’’ között 41 méretben kapható, és 2016 márciusáig kiegészítjük a méretválasztékot.

[1]2,6 méterrel rövidebb fékút (9%-kal jobb teljesítmény) nedves úton és 1,3 méterrel rövidebb fékút (4%-kal jobb teljesítmény) száraz úton, az UHP szegmensben érdekelt fő versenytársak 3 legújabb fejlesztésének átlagos teljesítményével összehasonlítva (Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potenza S001, Continental Sport Contact 5). A teszted a TÜV SÜD Product Service GmbH végezte 2015 szeptemberében és októberében a Goodyear Dunlop megrendelésére; abroncsméret: 225/45 R17 91Y; Tesztautó: VW Golf; Teszt helyszínek: Mireval (F), Papenburg (D), TÜV SÜD PS Garching (D); jegyzőkönyv száma: 713066268.

[2]Az UHP szegmensben érdekelt fő versenytársak 3 legújabb (a teszt idején rendelkezésre álló) fejlesztésének átlagos teljesítményével összehasonlítva (Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potenza S001, Continental Sport Contact 5). A teszted a DEKRA végezte 2015 szeptemberében és októberében a Goodyear Dunlop megrendelésére. Abroncsméret: 225/45 R17 91Y; Tesztautó: VW GOLF VII – 150 CV; Teszt helyszínek: országút és FP01-es tesztpálya, a 2015-137. sz. tesztben leírt vizsgálati feltételeknek megfelelően.

[3] Forrás: Goodyear Dunlop belső előrejelzés

[4]Forrás: IHS/ Global Insight, 2015. március

[5] Elődjéhez képest

[6]Az UHP szegmensben érdekelt fő versenytársak 3 legújabb (a teszt idején rendelkezésre álló) fejlesztésének átlagos teljesítményét vizsgálva (Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potenza S001, Continental Sport Contact 5). A teszteket a DEKRA végezte 2015 szeptemberében és októberében a Goodyear Dunlop megrendelésére. Abroncsméret: 225/45 R17 91Y; Tesztautó: VW GOLF VII – 150 CV; Teszt helyszínek: országút és FP01-es tesztpálya a 2015-137. sz. tesztben leírt vizsgálati feltételeknek megfelelően.

[7] A teszteket a TÜV SÜD Product Service GmbH végezte 2015 szeptemberében és októberében, a Goodyear Dunlop megrendelésére 3 fő versenytárssal összehasonlítva: Bridgestone Potenza S001, Michelin Pilot Sport 3 és Continental SportContact 5, abroncsméret: 225/45 R17 91Y; Tesztautó: VW Golf; Teszt helyszínek: Mireval (F), Papenburg (D), TÜV SÜD PS Garching (D); jegyzőkönyv száma: 713066268.

[8] Gördülési ellenállás eredménye: Continental Sport Contact 5 – 101.6; Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 – 100; vezető versenytársak átlaga – 89.1. A fenti, 713066268 jegyzőkönyv számmal rendelkező teszt része.