AutóAddikt Magazin Intelligens Mobilitás Tanácsadó Bizottság alakult a Nissan közreműködésével

Intelligens Mobilitás Tanácsadó Bizottság alakult a Nissan közreműködésével

MEGOSZTÁS

A Nissan bejelentette közlekedéssel kapcsolatos jövőképének részeként egy intelligens közlekedési rendszereket vizsgáló szakmai tanácsadó bizottság (Intelligent Motoring Advisory Board) felállítását.

intelligens-tanacsado-mobilitas-bizottsag-nissan-autoaddikt

A Nissan bejelentette egy szakértői tanácsadó bizottság létrehozását, melynek feladata, hogy az úgynevezett intelligens mobilitásról szóló párbeszédet az európai autóipar körein kívülre is kiterjessze. A bizottság alakuló ülését a fenntarthatósági mutatók tekintetében a világ legjobbjai közé sorolt londoni „The Crystal” kiállítási- és konferenciaközpontban tartotta. Itt az iparág széles keresztmetszetét képviselő vezetők korunk egyik legalapvetőbb kérdésére próbáltak válaszokat találni: milyen lesz a jövő közlekedése, és az „okosabb”, tisztább életmód?

A bizottság felállítását a Nissan elektromos járművekért felelős európai igazgatója, Gareth Dunsmore vezette, míg a bizottság független elnöke Stephen Pritchard, az elismert tudományos-technológiai szakíró lett. A tizenkét tagú bizottság, amelyben olyan szervezetek és cégek képviselői vannak jelen mint az Európai Klíma Alapítvány (ECF), a Frost & Sullivan tanácsadó cég vagy az Ecotricity energiavállalat, évente kétszer ül majd össze az aktuális partnerségi megállapodás és cselekvési terv keretein belül.

A bizottság felállításával kapcsolatban Gareth Dunsmore a következőket mondta:„A Nissan nem elégszik meg azzal, hogy a háttérből figyelje, ahogy a városok egyre komplexebbé, zsúfoltabbá és telítettebbé válnak. Az autóeladás ma már nem csupán egy egyszeri tranzakció. A városok, illetve a városokban lakók életét az autók alapvető mértékben befolyásolják. A új technológiák és a hajtásrendszerekben megjelenő innovációk olyan közlekedési fejlesztésekhez vezethetnek, melyek „okosabbá”, összekapcsoltabbá teszik az emberek életét. Ezért is jelent számunkra nagy örömet a Nissan intelligens mobilitással foglalkozó tanácsadó bizottság (IMAB) létrehozása. Egyúttal reméljük, hogy a most megkezdett munka során további partnerekre találunk majd az iparágon belül.”

A bizottság 2016. április 27-én tartott alakuló ülésén elsősorban az „okos” közlekedéssel és városokkal kapcsolatos problémák kerültek napirendre. A tanácsadó bizottságot ugyan a Nissan hívta össze, ám az a későbbiekben is független szakértői bizottságként működik majd. A bizottság célja, hogy teret nyújtson egy-egy iparág vezető képviselőinek arra, hogy megosszák a jövő közlekedési megoldásaival kapcsolatos olyan elképzeléseiket, amelyek mindannyiunk életére kihatással lehetnek. Ez ma még az elektromos autókat jelentheti, de a bizottság más fejlesztési irányokat is vizsgál majd a jövőben.

A Nissan továbbra is vezető szerepet tölt be a tömeggyártású elektromos autók piacán a Nissan LEAF személyautóval és az e-NV200 kishaszongépjárművel. A Nissan már több mint 220 000 elektromos autót értékesített világszerte. Ezek közé tartozik a Nissan LEAF új, 30 kWh-s változata, amely immár kibővített, akár 250 km-es hatótávot biztosít egyetlen feltöltéssel. A vállalat emellett az energetikai ágazatban működő cégekkel együtt kutatja a következő generációs akkumulátortechnológiákat, hogy az elektromos járművek hatékonyabb, tisztább és olcsóbb energiatárolási megoldásokat nyújthassanak.

Gareth Dunsmore hozzátette: „Mobilitási igényeink minden eddiginél nagyobbak lettek, ami hatalmas terhet jelent a jövő városai és úthálózata számára. A Nissan ezt már öt évvel ezelőtt felismerte, amikor megjelent a piacon a 100%-ban elektromos Nissan LEAF-fel. A zéró emissziós autózás nem vágyálom. Ma már nagyon is valóságos megoldást jelent egy nagyon is valóságos problémára. Reméljük, hogy a most felállított tanácsadó bizottság irányt mutat majd számunkra ebben a hatalmas átalakulási folyamatban.”

Sarwant Singh megatrendszakértő, a Frost & Sullivan szenior partnere elmondta: „Hatalmas változások figyelhetők meg a személyi közlekedésben a digitális technológiák terjedése, a fokozódó urbanizáció és az úgynevezett Y generáció fogyasztói magatartásának eredményeképpen. Ezért is jó látni, hogy a Nissanhoz hasonló vezető iparági szereplők azon dolgoznak, hogy a közlekedés jövőjét iránymutató gondolkodók segítségével alakítsák.”

Pete Harrison, az Európai Klíma Alapítvány (ECF) programigazgatója hozzátette: „A Párizsban nemrégiben aláírt klímamegállapodás azt mutatja, hogy az akarat megvan a klímaváltozás jelentette fenyegetések kezelésére, a jövőben ugyanakkor nem lesz elég a haladás jelenlegi üteme. Az elektromos alapú, hálózatba kapcsolódó új közlekedési koncepciók magukban hordozzák annak lehetőségét, hogy ismét magára találjon az iparág az alacsony karbonkibocsátású közlekedés paradigmája felé való elmozdulással. Ez olyan előnyökkel is járna, mint a levegőminőség javulása, a zajszennyezés csökkenése, illetve az energiabiztonság és a gazdasági ellenállóképesség erősödése.”

Jorn Madslien, a Green.TV videócsatorna vezető munkatársa elmondta: „A mai autók a technika csodái, az autóipar pedig az egyik leginkább csúcstechnológiára épülő iparág, így a politikusoknak és a közvéleménynek is érdemes figyelembe venni, hogy az ágazat képes lehet működő megoldásokat kínálni a legégetőbb globális problémák némelyikére. Az iparág képviselői egyértelműen kinyilvánították, hogy hajlandók kivenni részüket az erőfeszítésekből és együttműködni más ágazatokkal, valamint kormányzatokkal és civil szervezetekkel a valódi változás érdekében.”

A tanácsadó bizottság következő ülésére 2016. októberben kerül majd sor.

Szóljon hozzá!