AutóAddikt Bemutatók SEAT Itthon is bemutatkozott az új SEAT Ibiza

Itthon is bemutatkozott az új SEAT Ibiza

MEGOSZTÁS

Jól passzoló, tengerpartot idéző környezetben fedte fel magát az új SEAT Ibiza. Az importőr helyszínnek a Lupa tó prémium strandját választotta.

Nyilván az életérzés, meg maga Ibizia környezete ihlette a SEAT magyarországi forgalmazóját, amikor olyan helyszínt keresett újdonságának bemutatásához, amely hűen tükrözi a nyári, tengerparti életérzést. Ez sikerült is, ugyanis remek hangulat érződött máris a sajtótájékoztató kezdete után pár perccel; kimondottan jó tálalással és programlehetőségekkel.

Természetesen próbára is tettük az új SEAT Ibiza modellt, az itinertől eltérve Budakalász, Pomáz, majd Szentendre felé vettük az irányt, aztán a 11-es úton tértünk vissza a kiindulópontra. Az új SEAT Ibiza kapcsán szerzett első benyomásaink pozitívak, igaz, egyetlen motorral sikerült próbára tennünk csak, de hamarosan átfogó teszttel jelentkezünk majd.

Milyen volt első Ibizánk (már ha volt)? Immár több mint három évtizede közlekednek autósok milliói az Ibiza volánja mögött. Talán első autójukként, amellyel az egyetemre jártak, talán jól bevált járműként, amely ma is családi modellként szolgál. Négy generáció és több mint 5,4 millió eladott példány után a legújabb technikák sokaságával, kiemelkedő menetdinamikai képességekkel és térkínálata, illetve kényelme mély benyomást keltő fejlődésével mutatkozik be az új Ibiza.

A spanyol márka legikonikusabb modellje teljes egészében megújult formavilággal érkezik, megőrizve azonban jól ismerten fiatalos, funkcionális, sportos és kényelmes karakterét. S teszi mindezt olyan megújult dizájnnal, amely a SEAT abszolút egyéni génjeit tükrözi, de még karakteresebb és sportosabb megjelenéssel, valamint még igényesebben kiformált, hangsúlyosabb, izgalmasabb és áramvonalasabb felületekkel. A SEAT Ibiza ötödik generációja az idei Genfi Autószalonon mutatkozott be, értékesítése pedig 2017 júniusában veszi kezdetét.

„A SEAT jelenleg a konszolidáció és a növekedés szakaszában jár, mi pedig azon dolgozunk, hogy az autóipar egyik legdinamikusabban fejlődő szervezetévé váljunk” – hangsúlyozta Luca de Meo, a SEAT S.A. igazgatótanácsának elnöke. A vállalat 143 millió euró működési nyereségével, valamint összesen 232 millió euró adózás utáni és különleges tételek nélküli eredményével története legjobb gazdasági eredményeit produkálta 2016 során.

„Az új SEAT Ibiza nagy ugrás a márka számára, de piaci szegmensében is fordulópontnak számít.” Az újdonság további jelentős lépés a SEAT történetének legnagyobb termékoffenzívájában, amelyet a márka első SUV-modelljeként az Ateca indított, majd a felfrissített Leon folytatott. Most az új Ibizán a sor, hogy teljessé tegye a márka három fő termékpillérének megerősítését.

A jövőben is várhatók új modellek: 2017 második felében érkezik a kompakt crossover Arona, míg az egy szegmenssel az Ateca fölé pozícionált, új öt-, illetve hétüléses SUV-modell várhatóan 2018 folyamán érkezik a márkakereskedőkhöz. Az új Ibiza piaci bevezetésével kereskedelmi vonatkozásban is különleges év veszi kezdetét a SEAT számára, a vállalat ugyanis az idei első két hónap során 13,6 százalékkal növekvő eladásaival immár az ötödik egymást követő, bővülő értékesítést hozó évébe lépett.
Az új SEAT Ibiza teljes egészében új fejlesztésű modell, amely igencsak nagyratörő célkitűzések jegyében született: egyaránt jelentős lépést tenni előre a biztonság, a dizájn, a menetteljesítmények és a kényelem területein. E tekintélyes fejlődés elsősorban az új MQB A0 modulrendszerű padlóváznak köszönhető. Az új SEAT Ibiza a Volkswagen-csoport első modellje ezen a műszaki alapon, jól érzékeltetve a SEAT fontosságát a vállalatcsoporton belül, egyben számtalan előnyt kínálva.

Az első nemzedékével 1984-ben bemutatkozott Ibiza időközben a SEAT igazi ikonjává lépett elő. A márka legrégebb óta kínált és legnagyobb darabszámban értékesített modelljeként eddig több, mint 5,4 millió példányban talált gazdára. Az Ibiza mára a Leon és az Ateca mellett a vállalat három fő termékpillérjének egyike, amelyekre támaszkodva a SEAT tovább kívánja erősíteni a vállalat sikerét a jövőben.

Meghatározó modell

A SEAT Ibiza ötödik generációját Barcelonában fejlesztették ki és döntő fontosságú lépés a SEAT jövője felé vezető úton. Elsősorban azért, mert a Volkswagen-csoport legújabb technikájára, az MQB-A0 padlóvázra (Modular Quer Baukasten) épül. Ez jól mutatja a SEAT fontosságát a vállalatcsoporton belül, mivel az új padlóváz itt jelenik meg első ízben a piaci szegmensben. Másodsorban pedig azért, mert az új Ibiza a legfejlettebb technikákkal telis-tele, emellett látványos dinamikával és jelentősen megnövelt utastérrel érkezik. Valójában teljes egészében új fejlesztésű modell, amely eközben maradéktalanul megőrizte elődei fiatalos szellemiségét, dinamikáját, funkcionalitását és kényelmét. Ennek szolgálatában olyan újszerű, friss és sportos dizájnnal érkezik, amely a SEAT egyéni génjeit tükrözi. Formai nyelvezetét az eddigieknél is plasztikusabb, izgalmasabb és áramvonalasabb összhatás jellemzi.

„Az új SEAT Ibiza a SEAT dizájn-génjeit testesíti meg és fantasztikus dinamikai képességekkel rendelkezik” – emelte ki Dr. Matthias Rabe, a SEAT kutatás-fejlesztési alelnöke, majd hozzátette: „Az új modulrendszerű MQB-A0 padlóvázon magasabb piaci szegmensek technikái is elérhetővé válnak a SEAT Ibiza számára és utastere térkínálatával, illetve variálhatóságával jól érzékelhetően fejlődött kényelme is.”

Az új Ibiza stílusát eleganciával párosítja, ám sohasem tagadja meg dinamikus karakterét. Kétségkívül jelentősen bővítheti a SEAT ügyfélkörét és emelheti a márka imázsát, miközben egyértelmű kvalitásaival még vonzóbbá válik. E jellemzőit kerek formái és erőteljes dizájnja teszik teljessé, mindenkor tökéletes kiállást kölcsönözve számára.

Új méretek

Az új SEAT Ibiza figyelemreméltóan tágasabb beltérrel, jóval robusztusabb konstrukcióval és sokkal biztonságosabban érkezik. Aligha gondolnánk azonban mindezt pusztán külső méreteit tekintve: hosszúsága 4059, szélessége 1780, míg magassága 1444 milliméter (az FR változat 1429 milliméter). Szélessége 87 milliméterrel nőtt, miközben két milliméterrel rövidebb és egy milliméterrel alacsonyabb elődjénél. A legfontosabb azonban, hogy méretváltozásai nyomán olyan erőteljes autó karakterét tükrözi, amely valósággal „tapad az útra”. Mindennek alapjául pedig az új MQB A0 padlóváz szolgál.
Nyomtávja elöl 60, hátul 48 milliméterrel nőtt, míg tengelytávját 95 milliméterrel 2564 milliméterre nyújtották meg a tervezők. Az eredmény pedig jóval kényelmesebb autó, az új SEAT Ibiza egyszerre tágasabb belül és nagyobb kívül. Az utastér szélessége például a vezető számára 55, az első utas körül pedig 16 milliméterrel nőtt, míg a lábtér hátul 35, a hátsó fejtér pedig 17 milliméterrel bővült. Az ülések jelentősen, 42 milliméterrel szélesebbek, az új SEAT Ibizát kategóriája egyik legjobbjává avatva e téren.

Míg korábban az 1,75 méternél magasabb utasoknak kissé össze kellett húzniuk magukat hátul, az új Ibiza hátsó ülésén már ők is sokkal kényelmesebben utazhatnak. A csomagtartó 63 literrel 355 literesre növekedett, ami a kategória legjobb értéke. A rakodóperem magassága csökkent, jól bizonyítva a SEAT mérnökeinek tudását a dizájn és a funkcionalitás harmonikus ötvözése terén.

Az új SEAT Ibiza minden motorja megfelel az Euro 6 kipufogógáz-szabvány előírásainak, miközben a menetteljesítmények tekintetében színvonalas műszaki megoldásokkal, magas futásteljesítménnyel és alacsony károsanyag-kibocsátással járnak élen. A benzinmotorok kínálatát egyaránt alumínium forgattyúházzal és hengerfejjel készülő konstrukciók alkotják. Az első lehetőség a háromhengeres, 75 lóerős 1.0 MPI, amit a 95 vagy 115 lóerős 1.0 TSI követ, turbófeltöltővel, töltőlevegőhűtővel és közvetlen befecskendezéssel. 2017 végén érkezik az új 1.5 TSI erőforrás, négy hengerrel és 150 lóerővel. A TSI erőforrás befecskendezési nyomása a 115 és 95 lóerős, egyliteres kivitel esetében 250 bar, míg az 1.5 TSI aggregát esetében a 350 bart is eléri. Ugyancsak említésre méltó, hogy a harmonikus üzem és az alacsony és a magas fordulatszám-tartományokon, illetve minden menethelyzetben egyaránt érzékeny gázadási reakciók szolgálatában szívó- és kipufogóoldalán mindegyik TSI aggregát állítható vezérléssel készül. A motorblokkok és a hengerfejek anyaga alumínium.

A két felülfekvő, szíjhajtású vezérműtengellyel készülő motorok szervizintervalluma mintegy 30 ezer kilométer, gazdaságosságukat pedig az automatikus motorleállítás és -indítás rendszere (Start-Stop System) fokozza tovább. A 75 lóerős 1.0 MPI átlagos üzemanyag-fogyasztása mindössze 4,9 liter 100 kilométerenként (szén-dioxid-kibocsátás: 112 g/km). A 3000 és 4300 percenkénti fordulatszám között mindvégig rendelkezésre álló 95 newtonméter maximális forgatónyomatékával ezt az erőforrást kis és közepes fordulaton is kiemelkedően érzékeny gázadási reakciók jellemzik. E motorral és ötfokozatú, manuális sebességváltóval az Ibiza a negyedik fokozatban 167, míg ötödikben 120 kilométer/óra sebességet érhet el. A váltómű gondosan meghatározott áttételezése révén a lehető legnagyobb forgatónyomatékkal autópályán és országúton egyaránt kisimult és kényelmes autózást kínálhat. A 95 lóerős 1.0 TSI átlagosan 4,7 liter benzinnel is beéri 100 kilométerenként (szén-dioxid-kibocsátás: 106 g/km). Ez az erőforrás kulturált járásával és már az alsó fordulatszám-tartományoktól is érzékeny reakcióival tűnik ki, amit a 2000 és 3500 percenkénti fordulat között kínált 175 newtonméter maximális forgatónyomatéka biztosít többek között.

Az új Ibiza végsebessége ezzel a motorral 182 kilométer/óra és álló helyzetből 10,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra. Előzéskor szintén karakteresen reagál e technika, az ötödik fokozatban 80-tól 120 kilométer/óráig 10,9 másodpercet igényel. A 115 lóerős 1.0 TSI már hatfokozatú manuális sebességváltóval készül, átlagos üzemanyag-fogyasztása pedig csupán 4,7 liter 100 kilométerenként (szén-dioxid-kibocsátás: 108 g/km). Menetteljesítményei fantasztikusak: végsebessége 195 kilométer/óra (ötödik fokozatban), a 0 – 100 kilométer/órás sprinthez jóval 10 másodperc alatti idő, csupán 9,3 másodperc is elegendő. Emellett a 2000 és 3500 percenkénti fordulatszám közötti tartományon a vezető rendelkezésére álló tekintélyes, 200 newtonméter maximális forgatónyomaték nagyobb sebességeknél is dinamikus gyorsításokat tesz lehetővé, 80-ról 120 kilométer/órára mindössze 10,9 másodperc alatt.
A különösen gazdaságos 1.6 TDI (39. héttől lesz csak elérhető)dízelmotorok 95 lóerős változatban állnak majd rendelkezésre A sebességváltók palettáján 95 lóerőig öt-, e felett pedig hatfokozatú manuális váltómű szerepel, de a hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) szintén megtalálható az új SEAT Ibiza kínálatában.

Az új Ibiza dinamikus menettulajdonságai, vezethetősége és kényelme az új MQB A0 padlóváznak köszönhetően egyaránt kiemelkedő. Utóbbi a felfüggesztések számára is jelentős előnyöket kínál, amelyek a kényelem és a menetdinamikai tulajdonságok szempontjából így egyaránt kedvezőbb módon működhetnek. További fontos technika a továbbfejlesztett C-EPS (Column Electric Power System) elektromechanikus rásegítésű szervokormány, amely egyszerre szolgál pontosabb visszajelzésekkel és precízebb irányíthatósági tulajdonságokkal. Előre MacPherson-, hátulra kapcsolt lengőkaros felfüggesztéseket választottak a tervezők, míg a tömegmegtakarítást célzó megoldásokat – mint például az üreges kialakítású stabilizátorokat – a kényelem és a menettulajdonságok kárára kötött kompromisszumok nélkül alkalmazták.

Az FR változatokba extrafelszerelésként elektronikus szabályzású lengéscsillapítók is rendelhetők, kétféle – Normal és Sport – beállítással. Az új SEAT Ibiza csak ötajtós változatban készül, amely jóval funkcionálisabb, s közben a háromajtós modellek sportos megjelenését idézi. A zajszigetelés és a rezgéscsillapítás, illetve a menet közben is nyugodt belső környezet terén szintén komoly fejlődés tapasztalható, az új SEAT Ibiza már-már a luxusautók világát közelíti. Emellett a városi forgalomban agilis, a kanyargós országutakon gazdaságos és a hosszú túrák során is kiemelkedő kényelemmel szolgál.
Négy felszereltségi szint és a legfejlettebb technikák

Az új SEAT Ibiza kínálatában négy felszereltségi szint szerepel. Első a Reference, amit a Style követ, a választék csúcsán pedig az FR és az XCellence kivitel áll.

Az FR a legdinamikusabb és műszakilag legfejlettebb felszereltséggel kínálja a legszínvonalasabb menetteljesítményeket. Kifejezetten ezeket hangsúlyozó exkluzív és dinamikus stíluselemei például hátsó diffúzora, markáns első rácsai, a hátsó lökhárító két szélén feltűnő kipufogó-végcsövei, sportfutóműve és feketére fényezett külső elemeinek csomagja. A karosszériát 15 milliméterrel mélyebbre süllyesztik a sportos felfüggesztések, amelyek módosított lengéscsillapító-karakterisztikával és nagyobb átmérőjű stabilizátorokkal (FR: 21 x 3,7 mm, többi változat: 20 x 2,8 mm) kaptak feszesebb hangolást. A kapcsolt lengőkaros hátsó felfüggesztés ugyancsak keményebb karakterisztikájú.

Az XCellence kivitel új vásárlókör meghódítását célozza, akik a kifinomultabb és egyéni dizájn, illetve a kényelmesebb és ötletes funkcionalitás jellemezte felszereltség együttesét keresik. Krómozott elemei igényes és színvonalas karakterét hangsúlyozzák.
Utóbbi két felszereltségi szint azonos áron igyekszik a lehető legkedvezőbb ajánlatként szolgálni a különböző karakterű autósok számára: az FR a sportos autók híveinek, az XCellence pedig azoknak, akik elsősorban a kényelemre, az eleganciára és fejlett technikára fektetnek nagy hangsúlyt.

Az FR és az XCellence kivitelek LED-technikájú hangulatvilágítása két színárnyalatban – vörös és fehér – áll rendelkezésre, s az utastér három részét – ajtók, padlózat – megvilágítva teremt igényes és vonzó atmoszférát. A fénykibocsátó diódák (LED) alkalmazása a belső és a külső világításban nem csupán esztétikai kérdés, mivel a minőségi világítástechnika mellett energiatakarékosak is, így segítve az üzemanyag-megtakarítást. Az új Ibiza teljes-LED világítástechnikája – fényszórók, műszerfal-megvilágítás, irányjelzők és hátsó ködlámpa – szintén újdonság e kategóriában.
Az FR felszereltség feszesebb hangolású felfüggesztéseket tartalmaz és a vezető igényeihez, illetve az útviszonyokhoz alkalmazkodva kétféle üzemmóddal – Normal és Sport – is szolgál. A későbbiekben az XCellence is kínálja majd e lehetőséget, lágyabb hangolással.

Az új SEAT Ibiza vezetői segédrendszereinek palettája a Leon és az Ateca modellekből már ismerős, e piaci kategóriában azonban egyáltalán nem megszokott technikákat is felsorakoztat. Az új SEAT Ibiza kínálatában szerepel többek között: Front Assist, adaptív sebességszabályzás (Adaptive Cruise Control), kulcsnélküli nyitás (Keyless Entry System) motorindító gombbal, az első és hátsó parkolássegítő rendszer új generációja, jobb képminőségű tolatókamera, prémium 8 col képátlójú érintőképernyő igényes üvegfelülettel. A SEAT Ibiza első alkalommal kínál ilyen funkcionális és nagy méretű, 8 col képátlójú integrált érintőképernyőt, amely a belső tér harmóniájának kárára kötött kompromisszumok nélkül hozza el a legújabb technikát az autóba.

Az új SEAT Ibiza azonban további fejlett vezetői segédrendszereket is kínál, számos közülük abszolút innovatív újdonság ebben a kategóriában. Ezek között említhető például a fáradtságérzékelő rendszer és a gyalogosérzékeléssel kiegészített automatikus vészfék-funkció is. A közlekedési torlódásokban az araszoló (Stop & Go) funkciót is kínáló adaptív sebességszabályzás (ACC) és a DSG sebességváltó biztosítja a legmagasabb szintű kényelmet, önállóan fékezve, majd gyorsítva újra az autóval. A másodlagos ütközés védelem (Multi-Collision Brake) a jármű automatikus lefékezésével segít megelőzni a balesetet követő további ütközéseket, illetve mérsékelni azok súlyosságát.
A „hab a tortán” az új SEAT Ibiza menetprofil-választó rendszere (Drive Profile), amely három előre konfigurált (Eco, Normal és Sport), illetve egy egyéni beállítás (Individual) szerint alakíthatja a motor, a kormányzás, a felfüggesztések, az ACC, a légkondicionáló berendezés és a sebességváltó (a DSG esetében) karakterisztikáját.

Az új modell utasterének egyik kiemelkedő extrafelszerelése a GSM-erősítővel kialakított, vezeték nélküli telefontöltő. A connectivity terén az új SEAT Ibiza három opcionális rendszerének – Apple Car Play, Android Auto és Mirror Link – köszönhetően egyedüliként kínál száz százalékos internet-csatlakozást. A SEAT törekvése, hogy élenjáróként fejlessze a járműves online-kapcsolatot, olyan új mobilitási megoldásokat készítve, amelyekben jelentősen javítja a felhasználói élményt, megkönnyítve és sokoldalúbbá téve ezek alkalmazását. A SEAT még a gyakran nem éppen előnyös változások közepette is elkötelezetten áll a nagyvárosi infrastruktúra, közlekedési rendszerek és járművek támasztotta kihívások elé, modelljei többségében kínálva a megfelelő fejlett technikákat.
Az új SEAT Ibiza hangrendszere már a Beatsaudio, ezen energiával és érzelmekkel teli, izgalmas márka – amely szinte megváltoztatta a zenehallgatás minőségét – szakembereivel folytatott együttműködés jegyében született. E technika digitális jelprocesszorral (DSP), hét prémium hangsugárzóval és 300 watt teljesítményű, nyolccsatornás erősítővel működik.

Az MQB A0 padlóváz

A Modular Quer Baukasten padlóváz-koncepció (MQB) a Volkswagen-csoport egyik legújabb technikájaként fokozott gyártási rugalmasságot és robusztus kivitelezést kínál. Különböző modellek számára és akár ugyanazon piaci szegmensen belül tesz lehetővé többféle karosszériaváltozatot, különböző tengelytávokkal, ugyanazon konstrukciós alapokon. A SEAT elmúlt évekbeli kutatás-fejlesztési (R&D) beruházásainak jelentős részét fordította a martorelli gyár 1-es gyártósorának az új MQB A0 padlóvázhoz adaptálására, ezzel a SEAT a Volkswagen-csoport első márkája, amely alkalmazza e technikát.

Az új modellben nőtt a melegen alakított alkatrészek száma, nagyban hozzájárulva tömege csökkentéséhez és a szilárdsága növeléséhez, egyben javítva menetteljesítményeit és mérsékelve üzemanyag-fogyasztását. Összesen 900 robot és több mint 4000 hegesztési pont garantálja az új SEAT Ibiza robusztus konstrukcióját. A ponthegesztés a lézertechnológiával kiváló eredménnyel szolgál: kiemelkedő szerkezeti szilárdságú, egyben igen könnyű karosszériakonstrukció.

Formavilág – a következő lépés a SEAT-dizájn terén

Az Ibiza ötödik generációjának egyszerre kellett frissnek és fiatalosnak, mégis érettnek és kiegyensúlyozottnak lennie, mégpedig erőteljes karaktert és agilis fellépést sugárzó, tökéletes arányok mentén. A SEAT oly jellegzetes motívumait nem csupán megőrizték, hanem új szintre is emelték a formatervezők, így folytatva a SEAT formai génjeinek fejlődését.
Elölről rátekintve háromszög alakú teljes-LED fényszórói és nappali menetfénye jellegzetes grafikája egyből felismerhetővé teszi a SEAT újdonságát. A márkaembléma nem csupán büszkén jelenik meg a hűtőrácson, hanem a motorházfedél két karakteres vonala is kiemeli, a krómozott keret keskeny résével. Az x-alakú formákat intenzív dinamizmus és alapvető vizuális stabilitás jellemzi.

A karosszéria túlnyúlása elöl és hátul egyaránt rövid, a négy kerék így szinte az autó sarkaiba került, szintén stabilitást, dinamikát és sportosságot sugározva. A megnyújtott tengelytáv és az oldalablakok hosszabb sávja az új Ibiza méreteit emeli ki, miközben a teljes hosszában húzódó, kettős karakteres vonal (blister) jellegzetes SEAT formai elemként kölcsönöz még kifejezőbb, háromdimenziós hatású megjelenést számára. A karosszéria tetszetős formái a határozott vonalakat lágy felületekkel kombinálják, amelyekhez új, akár kéttónusú felülettel is rendelhető könnyűfém keréktárcsák szolgálnak elegáns kiegészítésül. A 18 col peremátmérőjű tárcsák egyszínű kivitelűek.

Az autó hátulja szintén hamisítatlan Ibiza. A hátsó lámpatestek a fart körülölelve a hátsó karakteres vonalhoz (blister) csatlakoznak, miközben egyéni formák és kiváló aerodinamikai tulajdonságok jellemzik őket. A csomagtér erőteljes vonalai és a lökhárító az autó szélességét hangsúlyozva, szinte egy darabból öntött hatást kölcsönöznek, míg a hátsó fényvisszaverő elhelyezésével az új Ibiza még közelebbinek tűnik az útfelülethez. Az FR kivitelt a sportos karaktert jól kiemelő olyan részletekkel ruházták fel a tervezők, mint például a kipufogórendszer a hátsó lökhárító két szélén feltűnő végcsövei. Az XCellence változat különleges krómozott elemeket kap, amelyek kifinomult stílusát hangsúlyozzák.

Az utastérben feszesebb és precízebb vonalvezetés, erősebb „technikai” karakter, valamint könnyedebb arányok révén született meg e még elegánsabb megjelenés és magasabb minőségérzet, újszerű anyagválasztással biztosítva fiatalos és dinamikus karakterét. Fontos kiemelni az új SEAT Ibiza színeinek és anyagainak harmóniáját, miközben az anyagválasztásnak, és a felületi kialakításoknak köszönhetően jóval színvonalasabb minőségérzet jellemzi. Alapvető felépítésében a tervezők különös hangsúlyt fektettek a különböző funkcionális területek horizontális arányaira, köztük a kedvezőbb ergonómiai és biztonsági adottságokat szolgáló, megemelt középkonzollal. A célt itt a tökéletes arányok, a tágasabb térérzet, illetve a fokozott kényelem jelentették.
Minden műszer és kezelőelem a SEAT-gének jegyében a vezető körül, a lehető legmagasabb pozícióban elrendezve áll rendelkezésre, így segítve, hogy a vezetőnek ne kelljen levennie tekintetét az útról.

A beltér meghatározó motívuma a nagyfelületű dekorbetét, amely harmonikus összhangot hivatott teremteni a belső formák és a nyolc col képátlójú Black Panel érintőképernyő között. A sebességváltó karja a lehető legkönnyebb kezelés jegyében szintén magas pozícióban kapott helyet. Az új SEAT Ibiza csúcsminőségű részletei egyértelműen már a magasabb kategóriák színvonalát idézik, a számtalan egyéni kialakítási lehetőségtől egészen a LED-technikájú hangulatvilágítás választható színárnyalatáig, s természetesen az olyan fejlett fedélzeti technikákig, mint a 8 col képátlójú érintőképernyő és a Full Link connectivity-rendszer.

Az új SEAT Ibiza vonzó színekben kapható: Desire vörös, Mystery kék, Mystic magenta vagy Urban ezüst. Ezen árnyalatok a sötét tónusokat a legújabb generációs színezőanyagokkal kombinálva teszik még jobban érzékelhetővé az autó plasztikus külső formáit.

Izgalmas formavilág, dinamikus menetteljesítmények és színvonalas vezethetőség, emellett magasfokú stabilitás és megbízhatóság, jóval színvonalasabb utastér-minőség, biztonságos és könnyen használható technika és tágasabb beltér – mindez együttesen avatja az új SEAT Ibiza modelleket valóban vonzó ajánlattá, s természetesen a legelőnyösebb áron.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. A Techaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Szóljon hozzá!