AutóAddikt Autó-motorsport Le Mans: a Toyota Gazoo Racing készül a megmérettetésre

Le Mans: a Toyota Gazoo Racing készül a megmérettetésre

A Toyota Gazoo Racing felkészülése a 84. Le Mans-i 24 órás versenyre zsúfolt, de eredményes első nappal vette kezdetét a Circuit de la Sarthe pályán.

toyota-gazoo-racing-le-mans-2016-autoaddikt

A 2016. évi FIA hosszú távú világbajnokság (WEC) harmadik futamára felkészülve a két TS050 HYBRID tettvágytól fűtve lépett pályára a négyórás edzésen, majd az azt követő első időmérőn.

A mai etapok oroszlánrésze a megfelelő beállítások összehangolásáról, a TS050 HYBRID-ek finomhangolásáról szólt. Az autók ígéretesnek bizonyultak: megdöntötték a Toyota saját Le Mans-i pályarekordját, amelyet még a márka visszatérésekor, 2012-ben állítottak be.

Az új rekordot Stéphane Sarrazin tudhatja a magáénak a 6. rajtszámú autóban, amelyben Mike Conway és Kamui Kobayashi lesz a társa. Ők egyelőre a harmadik rajtkockából indulnak, egy hellyel előrébb, mint Anthony Davidson, Sébastien Buemi és Kazuki Nakajima 5-ös rajtszámú kocsija.

A délutáni edzéseket tarkító záporok lehetővé tették, hogy a csapatok az összes rendelkezésre álló Michelin abroncsot kipróbálják. Ezzel hasznos információkat szereztek arról, hogy az egyes típusok hogyan viselkednek eltérő pályaviszonyok mellett. A csapat elsődleges feladata az aerodinamikai és mechanikus beállítások finomítása volt.

A délután jól indult, ám később Stéphane az edzés vége felé a korlátnak ütközött, megrongálva az autó orrát. A box személyzete keményen dolgozott a szünetben, hogy az időmérőre elkészüljenek a javításokkal.

A 13,629 kilométeres Circuit de la Sarthe-on hatvan autó küzdött a rajthelyekért, így a sűrű forgalom mindvégig befolyásolta az eredményeket, ugyanakkor a kétórás időmérőn végig távol maradt az eső az aszfalttól.

Akárcsak a június 5-i tesztnapon, a TS050 HYBRID jelentős előrelépést mutatott az előző évhez képest. A tavalyi időmérők során elért legjobb körnél 2,806 másodperccel gyorsabbnak bizonyult a Toyota, annak ellenére, hogy az új szabályzat 10 százalékkal csökkentette a felhasználható üzemanyag mennyiségét.

Az időmérők csütörtökön folytatódnak, kétszer két órás időtartammal (este 7, illetve 10 órától.) A rajtsorrendet ezen időmérő edzések bármelyikén elért leggyorsabb kör alapján határozzák meg.

TS050 HYBRID #5 (Anthony Davidson, Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima)

Szabadedzés: 5. (3 perc 24,031 mp), 40 kör

Időmérő 1: 4. (3 perc 21,03 mp), 27 kör

Anthony Davidson: „Az autó igazán erősnek tűnt ma. Nem sikerült tiszta időmérő kört futnom, lehettem volna gyorsabb is. Most azonban a versenyre koncentrálunk, nincs ennél fontosabb. Szerintem mindkét gumikeverékkel kiegyensúlyozottan viselkedik az autó, elégedetten és optimistán nézek a verseny elé.”

Sébastien Buemi: „Sokkal jobban állunk most, mint egy évvel ezelőtt. Alaposan felkészültünk, jó munkát végeztünk, elégedett vagyok a dolgok állásával. Bízom benne, hogy tovább tudjuk finomítani a beállításokat, keményen dolgozunk azért, hogy az autó ütőképes legyen a versenyre.”

Kazuki Nakajima: „Szerintem mindkét edzés jól sikerült. A nappali etapon remekül futott az autó, hosszú távon is ígéretes volt a tempónk. Éjszaka kemény volt a sűrű forgalom, ezért nehezebb megítélni a valós teljesítményünket. Ki kell elemeznünk az adatokat, és megtalálni a fejlesztésre szoruló pontokat, de összességében elégedett vagyok az autóval.”

TS050 HYBRID #6 (Stéphane Sarrazin, Mike Conway, Kamui Kobayashi)

Szabadedzés 1: 4. (3 perc 23.158 mp), 42 kör

Szabadedzés 2: 3. (3 perc 20,737 mp), 30 kör

Stéphane Sarrazin: „Izgalmas volt a ma éjjeli edzés, miután a szabadedzésen hibáztam. Nagyon köszönöm a szerelőknek, akik kemény munkával helyreállították az autót, és felkészítették azt az időmérőre. Az, hogy nem veszítettünk időt, javarészt nekik köszönhető. Az autó versenyre késznek tűnik, még hátravan a finomhangolás, de nincs sok tennivalónk.”

Mike Conway: „Stéph-nek sikerült futnia egy tiszta kört, jó érzés, hogy bent vagyunk az első háromban. Az autó igazán kiegyensúlyozott, úgy tűnik, készen áll a versenyzésre. A jelek szerint teljes mértékben felkészültünk, de a részleteken még finomítanunk kell. Keményen dolgozva csütörtökön a lehető legtöbb időt szeretnénk a pályán tölteni, hogy eltaláljuk az ideális beállításokat.”

Kamui Kobayashi: „Elégedett vagyok a mai nap fejleményeivel. A csapat keményen megdolgozott, alaposan felkészült a hétre, remekül haladunk. Rengeteg adatot gyűjtöttünk be, amelyek segítségünkre lesznek a verseny során. Éjjel sikerült egy hosszabb szakaszt mennem; sűrű volt a forgalom, de elégedett vagyok az eredményekkel.”