AutóAddikt Hírek Legyártották a hárommilliomodik Mazda6-ot

Legyártották a hárommilliomodik Mazda6-ot

MEGOSZTÁS

A Mazda Motor Corporation bejelentette, hogy a hárommilliomodik Mazda6 modellje (Japánban Mazda Atenza) 2014. november végén legördült a gyártósorról.

2015_mazda6

A mérföldkövet jelentő globális darabszámot 12 év és 9 hónapon belül érte el a márka, miután 2002 februárjában megkezdte az első generációs Mazda6 gyártását hofu-i 2-es számú telephelyén, Yamaguchi prefektúrában. A modell ezzel a második leggyorsabb, amely ezt az eredményt produkálja; egyedül a Mazda3 (Japánban Mazda Axela) érte el a hárommilliós darabszámot gyorsabb ütemben.

A Mazda6 első generációja óta hű az eredeti célkitűzéseihez: bemutatása óta a Mazda egyik legkiegyensúlyozottabb, élvezetesen vezethető modellje, és a Zoom-Zoom üzenettel együtt a gyár modellválasztékának zászlóshajója. A Mazda6-ot aktuálisan Japánban még mindig a hofu-i telephelyen gyártják, ill. a FAW Car Co. üzemében, Kínában. Mindezek mellett Oroszországban (MAZDA SOLLERS Manufacturing Rus) és Vietnam-ban (Vina Mazda Automobile Manufacturing Co.)is van egy összeszerelő üzeme.

A mostani, harmadik generációs Mazda6-ot az alapjaitól tervezték újra 2012-ben. A SKYACTIV technológia és a „KODO – A mozgás lelke” formanyelv minden elemét használva a Mazda második modellje lett, mely a márka új időszámítását fémjelzi. Ennek sikere az elmúlt két évben bebizonyosodott, a Mazda6 többek között 2014-ben a japán újságírók által választott Év Autója lett (2014 RJC Car of the Year), és 2013-ban Világ Év Autója döntős volt – globálisan mintegy 40 díjat szerzett.

A Mazda6 2015-ös változata januártól jelenik meg a világ autópiacain Japántól az USA-ig folyamatosan. A Mazda legújabb ötleteinek és fejlesztéseinek (MZD Connect és az i-ACTIVSENSE vezetőtámogató rendszerek).köszönhetően a frissített modell még érettebb és kifinomultabb benyomást kelt. Megjelenése markánsabb, dinamikus vezetést és nagyobb, minőségi kényelmet kínál.

A Mazdának leghíresebb modelljével továbbra is az a célja, hogy amellett, hogy élvezetesen vezethető autókat gyárt, melyek kiemelkedően biztonságosak és egyre kevésbé terhelik a környezetet, az autó és tulajdonosa között különleges kötődés alakuljon ki.