AutóAddikt Újdonságok Lexus RC F: 5 literes V8, 477 lóerő és 530 Nm forgatónyomaték

Lexus RC F: 5 literes V8, 477 lóerő és 530 Nm forgatónyomaték

MEGOSZTÁS

Az egyedi, sportos és egyben lelkesítő, vadonatúj Lexus RC F 5 literes motorja 477 lóerőt és 530 Nm forgatónyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére: ez minden idők legnagyobb teljesítményű V8-as Lexus sportautója.

lexus_rc_f_015

Az RC F agresszív formavilága a 2012-ben bemutatott, lenyűgöző LF-LC és LF-CC tanulmányokból ered; az elismert IS F után a második generációs V8-as F modell a Lexus kínálatában, és ilyenformán a vállalat V10-es LFA szupersportkocsijában felhasznált technológiák és finomhangolás legjavát idézi meg.

F, mint ‘Fuji Speedway’, a versenypálya, ahol a vállalat a nagysebességű fejlesztések javát végzi: ez az egy betű mára a Lexus meghatározó sportmárkájává vált. Az általa megtestesített, részegítő teljesítmény és színtiszta vezetési élmény még értékesebbé teszi a Lexus modellkínálatának összes tagját.

A vállalat által valaha készített egyik legnagyobb teljesítményű, legsokoldalúbb, legkezesebb autóként az új RC F prémium nagyteljesítményű kupét úgy terveztük meg, hogy azt vezetési tudásától függetlenül mindenki kiélvezhesse, aki rajong az autóvezetésért.

A mindennapos, közúti használatot lenyűgöző teljesítmény és kiemelkedő, nagysebességű stabilitás jellemzi, amelyekhez első osztályú, csak az RC F modellnél elérhető komfort, felszereltség és biztonsági technológiák társulnak. A vezetés színtiszta élményét még intenzívebbé teszi a fordulatszámkedvelő, 5,0 literes V8 szívómotor semmihez sem fogható hangja.

Az új Lexus kupé emellett versenypályán is meggyőző teljesítményre képes.

Számos olyan, kifinomult technológiával vérteztük fel, amelyek révén a hajtáslánc, a kormánymű és a futómű jellemzői késlekedés nélkül az adott pilóta képességeihez igazíthatók, legyen szó amatőrökről vagy profikról, és a biztonság, illetve támogatás megfelelő szintjét nyújtva aktívan segítsen nekik még jobbá válniuk.

A nyolcfokozatú Sports Direct Shift (SPDS) sebességváltó hat, vezető által kiválasztható üzemmódot kínál. Ezek egyike az új, gyorsulásérzékelőn alapuló AI-Shift vezérlés, amely a gyorsulási értékeket felügyelve optimalizálja a fokozatválasztást, és támogatja a sportos vezetési stílust.

Az RC F integrált járműdinamikai szabályozó rendszere (VDIM), a Lexusnál első ízben alkalmazott, kizárólag az F modellek részére fenntartott módon Sport és Profi (Expert) üzemmódot is tartalmaz, amelyek a támogatás és védelem korábban soha nem tapasztalt, legkevésbé sem tolakodó szintjét kínálják.

lexus_rc_f_017

Ezen felül az RC F külön kérésre felszerelhető nyomatékvektor szabályozású differenciálművel (TVD). Az orrmotoros, hátsókerék-hajtású autóban most első ízben alkalmazott technológia jelentős mértékben segíti az erőátvitelt és a vezethetőséget, és ezáltal soha nem tapasztalt kezességet és menetteljesítményeket szavatol.

Az RC F a pán-ázsiai Super GT versenysorozat 2014-es évadában már komoly sikereknek örvendhet. Ennek apropóján a Lexus kifejlesztette a V8-as sportautó kifejezetten versenypályára szánt, alapjaiban módosított, 540 lóerős GT3 változatát. Az RC F GT3-t a 2015. évi GT3 versenyszériában rajthoz álló csapatok és egyéni versenyzők rendelhetik meg.

Megalapozott aerodinamikai fejlesztések

A funkcionális szépség legjavát megtestesítő, lenyűgöző, vadonatúj RC F bámulatos formatervének minden részletét úgy alakítottuk ki, hogy azok a lehető legteljesebb mértékben tökéletesítsék az autó hűtési potenciálját vagy aerodinamikáját.

Az orr kialakításánál a hűtőmaszk és a lökhárító külső szélei kettős orsó alakot formálnak. A Lexus jellegzetes, orsó alakú hűtőmaszkjának lépcsőzetes rácsozata nem csupán az RC F 5,0 literes V8-as motorját látja el hűtőlevegővel, de a hűtőrács alsó, szélső sarkaiba vágott nyílásokon keresztül az első fékekhez vezető hűtőlevegő-csatornákat is táplálja.

A külső orsó alak alsó végpontjain további rácsozat vezet levegőt az olajhűtőhöz. Ezek felett található a jellegzetes, három LED-elemből álló fényszóró, valamint a különálló, L-alakú LED-es nappali világítás.

A hosszú távú autóversenyzés világában már bizonyított tehnológiát alkalmazva minden lámpatest mögött apró, termosztát-vezérelt hűtőventillátor helyezkedik el, ami hosszú távon optimális hatásfokú üzemeltetést biztosít.

Formaterv

  • A lehető legtökéletesebb aerodinamikának és legjobb hűtési hatásfoknak alárendelt külső kialakítás
  • Négykaros aktív hátsó légterelő szárny, az optimális nagysebességű stabilitás és leszorítóerő érdekében
  • Messzemenőkig vezetőközpontú belső kialakítás, egyedi műszerezettség, kormánykerék, ülések, pedálok és kárpitozás
  • Fejlett fedélzeti technológiák, köztük az új Remote Touch Interface (RTI) érintésérzékeny vezérlő rendszer és a kifinomult, többrétegű klímavezérlő berendezés
  • 17 hangszórós Mark Levinson audiorendszer Clari-Fi MP3-jelforrás javító technológiával
  • Szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült motorházfedél, tetőlemez és hátsó légterelő szárny: a csomag együttesen 10 kg-mal csökkenti az autó tömegét (opció)

A motorházfedél felső részén, valamint az első kerekek mögötti kerékdobban kialakított légkivezető nyílások a motortérből, valamint a tárcsafékektől vezetik el a levegőt, amely a jármű fölött és mellett akadálytalanul tovaáramolva kimagasló nagysebességű stabilitást szavatol. Az első és hátsó lökhárítók széleit úgy formáltuk meg, hogy az RC F oldalfala mentén optimalizálva áramoljon a levegő. Az első és hátsó keréknél elhelyezett, légterelő lapok révén kevesebb levegő ütközik a forgó abroncsokba. Emellett az első és a hátsó kerékdobokat egyaránt béléssel töltöttük ki, ami a kerekek körül csökkenti a légörvények kialakulását.

lexus_rc_f_016

Az első kerékdob bélésének bordázott profilja a kerék forgása által keltett, előrefelé irányuló légáramlatot simítja el, míg a hátsó kerékdobbélés rücskös profilja kifelé irányítja a kerék forgása által ébresztett légáramlatot, ezzel javítva az autó farának aerodinamikai adottságait és fokozva a jármű menetstabilitását.

Az ajtókeretek burkolatában, a külső tükröknél; illetve a hátsó lámpatesteken kialakított légterelő szárnyacskák tovább javítják az egyenesfutási képességet, valamint kanyarodás közben csökkentik a jármű imbolygási hajlamát.

A csomagtérfedél hátsó peremén négy karon nyugvó, aktív hátsó légterelő szárnyat helyeztünk el, amely a légáramlatok további optimalizálása mellett fokozott leszorítóerővel javítja a nagysebességű stabilitást.

A szárny 80 km/óra feletti sebességnél automatikusan kinyílik, majd 40 km/óra sebesség alatt magától visszacsukódik. Amennyiben a vezető a Drive Mode Select üzemmódválasztó vezérlőegységen keresztül aktiválja az Eco üzemmódot, a szárny csak 130 km/óra sebességnél nyílik ki, ezzel is csökkentve az üzemanyag-fogyasztást. A szárny nyitását a vezető bármikor szabályozhatja az utastérből.

Az autó teljes szélességében húzódó, elülső légterelő éllel kezdődően az RC F fenéklemezén alkalmazott, teljes körű aerodinamikai megoldások elsimítják és irányítják a jármű alatti légáramlatokat, ezzel csökkentve a légörvényeket és javítva a jármű stabilitását.

A motor, a sebességváltó, valamint a központi és hátsó padlószakasz alatti, sima felületű burkolatokat stabilizáló légterelő szárnyacskákkal szereltük fel, a turbulencia még hatékonyabb leküzdése, valamint a lehető legsimább légáramlat érdekében. A hátul felfelé emelkedő fenéklemez-borítás korrigáló szárnybetétei révén örvények kialakulása nélkül távozik a levegő az RC F alól.

Mindezen teljes körű, aerodinamikai módosítások együttesen kiemelkedően kedvező, mindössze 0,33-as Cw-értékkel ruházzák fel a Lexus RC F modellt.

A nyolcféle karosszériafényezés mellett az RC F szénszálerősítésű műanyag (CFRP) csomaggal is megrendelhető. Az LFA szupersportkocsihoz és az IS F CCS-R versenyautóhoz kidolgozott csomag gondosan kidolgozott, szénszálas műanyag idomokkal váltja fel a motorházfedelet, a tetőt, valamint az aktív hátsó légterelő szárnyat.

Szóljon hozzá!