AutóAddikt Bemutatók Renault Májusban kezd az új Renault Espace – megnéztük, milyen lesz

Májusban kezd az új Renault Espace – megnéztük, milyen lesz

MEGOSZTÁS

Kettős premiernek adott otthont tegnap a Baumgartner Autócentrum. Az egyik apropó természetesen a címben is szereplő vadonatúj Renault Espace statikus leleplezése volt, a másik pedig a teljesen újragondolt és átépített Baumgartner Autócentrum bemutatását jelentette.

renault_espace_2015_bemutato_001

Az idén 25 éves Baumgartner Autócentrum az első olyan hazai Renault-szalon, amely a nemzetközi Renault Store világszabvány vonalát követi, s az idei évtől, azaz 2015-től mindegyik Renault kereskedésben kötelező lesz. Alapvetően a megvilágításra, a fényekre helyezik a fő hangsúlyt, s ami bár nem kapcsolódik szorosan a koncepcióhoz, mégis említésre méltó: a tervek szerint másfél év leforgása alatt 3-4 havonta bemutatkozik majd egy új Renault modell. Igazi offenzíva várható tehát.

Ahogyan a márkakereskedések arculata, úgy maga a Renault márka is egy teljesen megújuló szakasz elején van. Mindehhez különféle külcsínre és belbecsre hajazó összetevők tartoznak, többek közt az 1985 óta bevett tradíció szerinti szlogenek cserélése, de a dizájn- és koncepcióváltás is jól ismert tényező a Renault életében. Még egy mondat erejéig vissza a szlogenekhez: idén az új küllemhez új mottó is társul, méghozzá a sejtelmes és egyben emocionális Passion for Life személyében.

renault_espace_2015_bemutato_011

Nézzük mindezek után a vadonatúj Renault Espace-t! Elsőre feltűnhet, hogy a korábbi buszlimuzinos formavilág a múlté már, ami nem feltétlenül baj, hiszen mára inkább a tradicionális értelemben vett ötajtós crossover forma a releváns, megnövelt belterekkel. Mindamellett, hogy próbál megfelelni a 2015-ös kritériumoknak, a márka új arculatába is remekül passzolnia kell az új Renault Espace-nak.

renault_espace_2015_bemutato_005

A méretarányok remekbeszabottak, a tágas, szellős enteriőr kívülről is láttatja magát, úgy, hogy közben érezhető máris: az új Renault Espace paraméterei – például a magasság – jóval visszafogottabb lett az elődét tekintve. Persze mindezt úgy, hogy ne mehessen a komfort rovására – rögtönzött üléspróbánk kapcsán rögtön az volt az érzésünk, hogy a Renault visszakanyarodott a korábbi, jól bevált recepthez (emlékezzünk csak vissza a Reanult 25-re), miszerint a puha, fotelszerű kényelem, kifinomult tálalások masszája hat leginkább a sofőr és utasai érzékeire. Legalábbis, ami komfortfaktort illeti, s akkor még nem írtuk a praktikumról, vagy a lenyűgözőnek, s egyben egyedinek ható formatervről.

Az új Renault Espace hivatalos hazai forgalmazása májusban indul, nem kevesebb, mint négy felszereltségi szinttel lesz elérhető az autó – Life, Zen, Intens és Initiale Paris csomagok közt szelektálhatunk majd.

renault_espace_2015_bemutato_002Motorkínálat tekintetében sem fukarkodik a gyártó az új Renault Espace kapcsán, 2 gázolajos, valamint 1 benzines lesz elérhető a palettán. 130 és 160 lóerős dCi dízelmotorokkal (utóbbi duplaturbós lélegeztetéssel), valamint 200 lovas Tce benzinessel állíthatjuk garázsunkba az új Renault Espace-t.

A családi egyterűnek aposztrofált crossover akár 7 személyes kivitelben is hozzáférhető: mindegyik alapmodellhez opcionálisan választhatjuk a plusz hátsó kettes üléssort.

renault_espace_2015_bemutato_003Kifejezetten gazdag felszereltséget kínál már alapszinten is az új Renault Espace: a PureVision LED alapú fényszórópáros, valamint a 18 col átmérőjű könnyűfém keréktárcsák mind csábítónak hatnak. Nagy felületű, teljesen üveg panorámatető növeli az exkluzivitást, valamint a one touch, azaz egyetlen mozdulattal előredönthető ülésállítás szintén remek; mindezt a második, illetve a harmadik sorban lehet alkalmazni.

Az R-Link rendszert is továbbfejlesztették, nem meglepő módon mostantól R-Link 2, hatalmasnak számító, 8.7 colos érintésérzékeny LCD kijelzőt kapott az infotainment. Külön érdekesség, hogy ezúttal nem fekvő, hanem álló kialakítással rendelkezik a középkonzol rajzolata.

renault_espace_2015_bemutato_007

Zen opciótól felfelé az újonnan kifejlesztett Renault Multi-Sense rendszer is a felszereltség részét képezi. Öt különféle előreprogramozott vezetési profil választhat a sofőr (Comfort, Sport, ECO, Neutral, személyre szabott) – a hajtáslánc a mindenkori beállításoknak megfelelően közvetít (gázreakciók megnőnek vagy épp csökkennek, a kormányzás és felfüggesztés lágyul, vagy épp keményedik, és a többi).

A csúcsok csúcsát – legalábbis felszereltség tekintetében – az Initale Paris jelenti, itt egyedi ametiszt-fekete metálfényt, különleges színkombinációjú üléskárpitozást, fűthető első üléseket masszázsfunkcióval, továbbá masszív hangzású 12 pontos surround hangrendszert is kapunk a Bose által fémjelezve.

renault_espace_2015_bemutato_006

 

Végül pedig nézzük az árazást! Annak ellenére, hogy az új Renault Espace bő másfél hónap múlva érkezik csak meg a márkakereskedésekbe, az importőr már közölte a számadatokat. Nézzük:

  • Life felszereltség + Energy dCi (130 LE) : 9 390 000 forint listaár
  • Zen felszereltség + Energy dCi (160 LE) EDC6 : 11 000 000 forint listaár
  • Zen felszereltség + Energy TCe 200 EDC7 : 10 400 000 forint listaár
  • Initiale Paris + Energy dCi 160 EDC6 : 13 000 000 forint listaár
  • Initiale Paris + Energy TCe 200 EDC7 : 12 400 000 forint listaár

renault_espace_2015_bemutato_012

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Szóljon hozzá!