AutóAddikt Újdonságok Megmutatjuk az új Ford Ranger-t

Megmutatjuk az új Ford Ranger-t

Megújult külsejével, élvonalbeli technológiáival és még alacsonyabb üzemanyag-fogyasztásával a kemény és intelligens új Ford Ranger magasabbra teszi a lécet a pickupok szegmensében: a megújult orrkialakítás merészebb és modernebb kisugárzással ruházza fel az autót, ami stílusosabb kabint, kiemelkedő kidolgozási minőséget és még sokoldalúbb használhatóságot kínál.

ford_ranger_2015_autoaddikt_1

A korszerű berendezések közt megtalálható a SYNC 2 csatlakozási rendszer, a Sávtartó Asszisztens, az Adaptív Sebességtartó Automatika és a Vezetőfigyelmeztető rendszer, így jelenleg a Ranger az egyik legintelligensebb haszongépjármű. Az Auto-Start-Stop rendszerrel és Elektromos Szervokormánnyal kiegészített és tökéletesített dízel hajtásláncok üzemanyag-fogyasztása a tervek szerint bizonyos modellekben 15 százalékot meghaladó mértékben is csökkenhet, ráadásul a a futómű tuningjával elért jobb rugózási komfort és irányíthatóság révén a Ranger még élvezetesebben vezethető. A 2016 elejétől kapható új modell tovább növeli majd a Ranger népszerűségét Európában, ahol a tavaly 40 százalékkal több kelt el a modellből, mint 2013-ban, Magyaroroszágon pedig már két éve magasam vezeti a szegmens értékesítéseit.

A Ford bemutatta tehát a kemény és intelligens új Ford Ranger-t, ami robusztus kialakításával, kézműves minőségű kidolgozásával és fejlett technológiájával új mércét állít a pickup-szegmensben. Az új Ranger a világ több mint 180 piacán lesz kapható; az autó európai forgalmazása 2016 elején veszi kezdetét. A Bangkoki Autókiállításon ma bemutatott új modell tovább erősíti majd a Ranger népszerűségét Európában, ahol a tavaly 40 százalékkal több kelt el a modellből, mint 2013-ban, 4,5 százalékponttal (21 százalékra) növelve piaci részesedését. Az új orrkialakítással és funkcionális, új utastérrel érkező Ranger méltán épít elődje hírnevére, amely sokoldalúságával, innovatív megoldásaival és kényelmével érezhetően kiemelkedik a hagyományos pickupok mezőnyéből. Az autóban számos új, élvonalbeli technológia működik, így praktikus megoldásokat kínál a mindennapok kihívásaira.

“Az új Ford Ranger a komfort és a kifinomultság új szintjét testesíti meg szegmensében, ám mindeközben semmiféle kompromisszumot nem köt a kemény munkaképességek terén, amit vásárlóink mindig is sokra becsültek.” – avat be Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Intelligens keménységének köszönhetően az új Ranger tulajdonosai minden téren többre lesznek képesek – legyen szó akár munkáról, akár családi kiruccanásról.”

“A teljesen új és kibővített Transit modellcsalád mellett a Ranger is fontos szereplője a Ford megújult haszongépjármű-termékkínálatának, ami továbbra is kiemelkedő értékesítési eredményeket ér el az európai piacon.” – teszi hozzá de Waard.

Kemény és modern dizájn

Ha elkezdjük számba venni az új Ranger változásait, érdemes a felsorolást az autó megújult külsejével kezdeni. A látványos, modern orr-rész tekintélyt parancsoló kiállással ruházza fel a járművet. Az erőteljesebb motorháztető az új, trapéz alakú hűtőrácsban folytatódik, amit jellegzetes ‘techno’ formavilágú vetítőlencsés fényszórók kereteznek.

ford_ranger_2015_autoaddikt_2

“Ügyfeleink számára fontos, hogy a Ranger egy kemény, jól használható szerszámnak tűnjön, sőt úgy is működjön.” – magyarázza Dave Dewitt, a Ford Ázsia-Óceánia külső formatervezésért felelős vezetője. “Éppen ezért extra feszesre szabtuk a dizájnt, kihangsúlyozva a ‘Ford Beépített Keménység’ formai elemeit, például az orrlyukakra emlékeztető légbeömlőket.”

A felfrissített külső formavilághoz stílusosan megújult utastér tartozik, ami még több kényelmet és személyautós hangulatot kínál a vezető és utasai számára. A kabin teljes szélességében végighúzódó vízszintes vonalak a tágasság érzetét keltik, és látványos keretbe foglalják a 8 colos központi érintőképernyőt. A vezető az új műszeregység kétszínű digitális kijelzőjén jelenítheti meg a legfontosabb járműinformációkat, és egyetlen pillantással leolvashatja a szórakoztató rendszer, a navigáció és a klímaberendezés adatait.

“Az új Ranger belső tere mutatós és modern, ugyanakkor erős ‘techno’ hangulatot is áraszt.” –mutat rá Dewitt. “A dizájn kihangsúlyozására stílusos és attraktív anyagokat választottunk; olyanokat, amelyek elég strapabírók ahhoz, hogy a napi munkavégzéssel járó igénybevételt is jól bírják. A kabin összképe talán személyautósabb lett, mégis praktikus, mint mindig.”

Strapabíró és kifinomult

A Ford Ranger még mindig kategóriája legsokoldalúbb haszongépjárműve: kategóriaelső gázlómélysége 800 mm, hasmagassága 230 mm, így ez az autó még a legkeményebb terepeket is könnyedén legyűri. 28 fokos első és 25 fokos hátsó terepszögének köszönhetően az új Ranger vezetői a meredek terepakadályokat is magabiztosan győzhetik le. A 4×4-es modellek robusztus, elektronikus vezérlésű osztóművét az autós menet közben, a középkonzolon elhelyezett gomb segítségével kapcsolhatja át kétkerékhajtásról négykerékhajtásra. Ha nagyobb forgatónyomatékra vagy erősebb motorfék-hatásra van szükség, a vezető a terepfokozatot is kiválaszthatja, az igazán nehéz terepviszonyok közt pedig a zárható hátsó differenciálmű biztosít extra tapadást. A Ranger remek off-road képességeihez 3500 kilogrammig terjedő vontató kapacitás és kiemelkedő hasznos teherbírás társul. A Ranger mindezt olyan szintű kifinomultság mellett kínálja, ami ritkaságnak számít a pickupok szegmensében. Már a most kifutó modell is új mércét állított a rugózási kényelem és az irányíthatóság terén, ám a Ford mérnökei a futómű finomhangolásával még komfortosabbá tették az autót. A precízebb irányíthatóságot és természetes, magabiztos kormányérzetet biztosító Elektromos Szervokormány (EPAS) alkalmazásával a vezetési élmény is tovább javult. Az EPAS segítségével a Ranger könnyebben manőverezhető kis sebességnél – például parkolás közben –, gyorsabb tempó mellett pedig precízebben kormányozható, mivel a kormánymű vezérlése nemcsak a sebességet, hanem a kormányzás szögét, a kanyarodáskor ható erőket, valamint a gyorsítást és a lassítást is figyelembe veszi. A hagyományos rendszerek szervoszivattyújának elhagyásával az EPAS halkabban működik, és mintegy 3 százalékkal csökkenti az autó üzemanyag-fogyasztását. A mérnökök modern hangelnyelő anyagokat használtak fel az új Rangerben, és a szigeteléseket is tökéletesítették, így a kategória egyik legcsendesebb és legkomfortosabb utasterét sikerült kialakítaniuk.

Fejlett technológia

Az új Rangerben számos modern technológia segít a vezetőnek, hogy kapcsolatban maradjon a külvilággal, és tökéletesen uralhassa autóját. A SYNC 2 fedélzeti csatlakozási rendszer intelligens és biztonságos megoldást kínál a konnektivitás megteremtéséhez. A természetes hangutasításokkal (pl. ‘hőmérséklet 20 fok’, ‘játssz AC/DC-t’ vagy ‘éhes vagyok’) kezelhető rendszer segítségével az autós minden eddiginél egyszerűbben vezérelheti a klímaberendezést, a fedélzeti szórakoztató rendszert és a navigációt. A 8 colos érintőképernyőn több kezelőfelület fér el, és a színes sarokrészek segítségével könnyű eligazodni a menüben. Praktikus megoldás a Ranger 240 voltos csatlakozója, ami akár egy laptop töltésére is használható – munka közben vagy családi kiránduláson egyaránt.

ford_ranger_2015_autoaddikt_3

Az autó számos vezetősegítő technológiával teszi még kényelmesebbé a vezetést:

  • A Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer és a Sávtartó Asszisztens segít megakadályozni, hogy a jármű kisodródjon a forgalmi sávból. Ha az előre tekintő kamera azt érzékeli, hogy az autó kitér a sávból, a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer a kormánykerék rezgetésével figyelmezteti a vezetőt. Ha az autós nem korrigálja a kisodródást, a Sávtartó Asszisztens kormányzási nyomatékot ad, hogy visszatérítse a Rangert a kijelölt sávba.
  • Az Adaptív Sebességtartó Automatika radarérzékelők segítségével tartja a beállított sebességet és követési távolságot. Ha a rendszer egy elöl haladó járművet érzékel, automatikusan biztonságos távolságban marad mögötte, s ha az út felszabadul, újra a korábban beállított utazósebességre gyorsít. A sebességhatár akaratlan átlépését állítható sebességhatároló küszöböli ki.
  • Az Akadályfelismerő Rendszer az Adaptív Sebességtartó Automatikával együttműködve hang- és fényjelzéssel figyelmezteti az autóst, ha túlságosan közel került az előtte haladó járműhöz. A rendszer ilyenkor a féknyomást is megnöveli, hogy szükség esetén a fékezés még hatékonyabb legyen.
  • Az Első és Hátsó Parkolóasszisztens hangjelzéssel figyelmezteti az akadályokra a vezetőt, amikor az lassan manőverezik. A tolatókamera jól áttekinthető képet ad az autó mögötti területről, ami parkoláskor vagy egy utánfutó csatlakoztatásakor egyaránt hasznos lehet.
  • Az Abroncsomás-figyelő Rendszer jelzi, ha az egyik gumiabroncs nyomása jelentősen csökken; ez növeli a biztonságot, és csökkenti az autó fogyasztását.
  • Az oldaldőlés-mérsékléssel és utánfutó stabilizáló rendszerrel kiegészített Elektronikus Stabilitásprogram még a vészhelyzetekben is segít, hogy a vezető megőrizze uralmát a jármű fölött.
  • A Vezetőfigyelmeztető Rendszer egy előre tekintő kamera és a fedélzeti szenzorok segítségével érzékeli, ha a vezető elálmosodik. Ha a berendezés erre utaló jeleket tapasztal (például kisodródást a sávból, vagy hirtelen kormánymozdulatokat) egyre hangosabb jelzéssel figyelmezteti az autóst.
  • Azokon a piacokon, ahol elérhető, a Vészhelyzeti Segélyhívó egy Bluteooth-kapcsolatú vagy csatlakoztatott mobiltelefonon keresztül értesíti a helyi mentőszolgálatot, ha az autó súlyos balesetet szenved. A rendszer közli az operátorral a baleset részleteit és helyszínét, majd lehetőséget biztosít arra, hogy az autós közvetlen kapcsolatba lépjen a mentőszolgálat munkatársával.
  • A Ranger intelligens technológiái közt szerepel még a Hegymeneti Elindulássegítő, ami előre- és hátramenetben egyaránt magabiztos elindulást garantál a meredek emelkedőkön; a Lejtmeneti Szabályozás, ami a kipörgésgátló segítségével biztosítja, hogy a jármű egyenletes sebességgel ereszkedjen le a meredek lejtőn; az Adaptív Terhelésszabályozás az autó rakományának megfelelően módosítja az Elektronikus Stabilitásvezérlés beállításait; valamint a Vészfék Asszisztens, ami kiegészítő féknyomást ad, ha azt érzékeli, hogy a vezető vészhelyzetben hirtelen a fékpedálra lép.

Hatékony teljesítmény

Az új Ranger lenyűgöző erejének, sokoldalúságának, teherbírásának és vontató kapacitásának forrását az erőteljes és takarékos dízelmotorok jelentik, amelyekhez hatfokozatú manuális vagy automata sebességváltók is kapcsolódhatnak. Mindhárom motorváltozat a teljesítmény és a takarékos működés nyerő kombinációját kínálja a Ranger vásárlóinak – és persze a Fordok élvezetes vezetési élményét. Azok számára, akik a lehető legnagyobb teljesítményre és vontató kapacitásra vágynak, a Ford a világszerte jól bevált 3,2 literes, öthengeres dízelmotort ajánlja. A vállalat mérnökei tökéletesítették az erőforrást – többek közt áttervezték a kipufogógáz-visszavezető rendszert –, így a blokk üzemanyag-fogyasztása csökkent, miközben teljesítménye 200 lóerő, forgatónyomatéka pedig 470 Nm. Az új Rangerhez a Ford legújabb 2,2 literes TDCi négyhengeresének 130 és 160 lóerős változata is megrendelhető; a jelentősen kisebb fogyasztással és jóval kifinomultabban működő motorok erősebbek, mint a kifutó modell erőforrásai (125 és 150 LE). E motorok fogyasztásának további csökkentéséhez az új Ford Ranger vásárlói Auto-Start-Stop technológiát is kérhetnek, ami alapjáraton (például amikor a jármű egy piros lámpánál áll) leállítja a motort. Az autóhoz hosszabb végáttétel is rendelhető, így e fogyasztáscsökkentő megoldások együttes alkalmazásával a Ranger bizonyos modellváltozatai várhatóan több mint 15 százalékkal takarékosabbá válnak.

“Amikor nekiláttunk, hogy megújítsuk a Ford Rangert, tudtuk, hogy kemény munka vár ránk, hiszen már a jelenlegi modell is az egyik legkeményebb és legsokoldalúbb pickup a piacon.” – idézi fel Richard Tilley, a Ford Ázsia-Óceánia termékcsalád-igazgatója. “Ám értékes haszongépjármű-hagyományaink és globális szaktudásunk révén sikerült még jobbá formálnunk azt, ami addig is remek volt. Az üzemanyag-fogyasztás csökkentésével, a kifinomultság tökéletesítésével és számos új, intelligens technológia bevezetésével az új Ranger átfogalmazza mindazt, amit a vásárlók egy kemény és sokoldalú pickuptól várnak.”