AutóAddikt Bemutatók Suzuki Megmutatta magát az új Suzuki Swift

Megmutatta magát az új Suzuki Swift

Magyarországra is megérkezett az új Suzuki Swift. A Genfi Autószalonon nagy sikert arató új generációs modell, formatervezett megjelenésével, fürgeségével, valamint a vezetési élményt fokozó funkcionalitásával, belső kialakításával és fejlett biztonság technológiai megoldásaival nemsokára itthon is kapható lesz. Menetpróbán találkoztunk az autóval.

Az új autó örökölte a Swift népszerű karakterét, míg a megújított elemekkel innovatív stílust alkottak a tervezők. Az impozáns, európai modell az elődjétől örökölt továbbfejlesztett elemei közé tartozik a széles vállvonal, a fekete A-oszlopok és a függőlegesen elrendezett első és hátsó lámpák. A lágyabb, ugyanakkor izmosabb és edzettebb megjelenésről a rövidebb, alacsonyabb, szélesebb karosszéria gondoskodik, míg a széles és erőteljes első hűtőrács, a lökhárító rácsa és a karakteres sárvédőívek erőt sugároznak.

Az alacsony súlypontot a sötét oszlopok is kihangsúlyozzák, amelyektől úgy tűnik, mintha lebegne a tető. Az oszlopba süllyesztett hátsó ajtókilincsek még stílusosabbá és sportosabbá teszik a megjelenést, míg az egyedi LED-es fényszórók és kombinált hátsó lámpák a fejlett technológiát emelik ki.

Látványos beltér és ellenállhatatlan kényelem

A modellre leginkább jellemző fürgeség érzetét a többdimenziós műszerfal emeli ki az utastérben, míg a merészen sportos fehér és selyemfényű krómozás a fekete alaptónussal kombinálva kontrasztos belteret teremt.

Az új Swift modern és sportos beltéri funkcionalitásai közé tartozik többek között az öt fokkal a vezető felé fordított középkonzol, a D alakú kormánykerék, az optimalizált formájú első ülések és rugókialakítás, valamint a magasított oldalpárnák. Az inspiráló vezetés és szórakozás élményét szolgálja ezenkívül a Bluetooth®-kompatibilis, okostelefon kijelzőjének tükrözésére használható audiokijelzőegység 7″-os érintőkijelzővel, MP3/WMA/ACC-kompatibilis USB-csatlakozóval és SD-kártyanyílással. A komfortérzet további növelését a tágas beltér és a 265 literes csomagtartó biztosítja, amely az üléstámlák ledöntésével akár 579 literesre is növelhető.

Felemelő vezetési élmény új alapokon

A Suzuki újgenerációs, könnyű és rendkívül stabil felépítésű „HEARTECT” platformjának köszönhetően jelentősen megnőtt az új Swift ütközőbiztonsága, illetve a jármű össztömege 120 kg-mal könnyebb, mint a korábbi modellé volt: mindössze 840 kg. Az újratervezett felfüggesztés és technológia a kisebb üzemanyag-fogyasztást és a fürge, komfortos vezethetőséget támogatja. A tesztvezetések során egyértelműen megmutatkozott, hogy a korábbihoz képest javult az új Swift úttartása, valamint az autó gyorsabban reagál a kormány elfordítására és a kormánykerék a nagyobb kormánymozdulatoknál is simábban mozgatható.

Az új Swift kétféle benzinmotorral lesz induláskor elérhető a hazai márkakereskedésekben. Az 1,0 l-es BOOSTERJET a Balenoból már ismert különösen jó nyomatékkal bíró erőforrás. A kompakt hengerekkel ellátott 1,2 l-es DUALJET motor pedig átlagosan öt százalékkal gazdaságosabb, mint a korábbi modellé volt.

Fejlett biztonság, magabiztos vezetés

Az új Swiftben jelenik meg elsőként a Suzuki fejlett, kétérzékelős fékasszisztens rendszere, amely egylencsés kamera és lézerszenzor adatainak összevetésével biztosítja a vezetést támogató funkciókat. A modell kétszenzoros féksegédje (DSBS) hallható vagy látható figyelmeztetéssel jelez a vezetőnek, ha ütközés veszélyét érzékeli, illetve a fékezés esetén fékrásegítővel növeli a fékerőt, vagy szükség esetén automatikus fékezést végez. A modell biztonsági rendszere a kormány rezgésével figyelmeztet a sávelhagyásra 60 km/h felett, illetve figyelmeztet, ha a jármű „kóvályogva” halad.

A modell kivitelezésétől függően további funkciók és technológiák támogatják a biztonságos és magabiztos vezetést. A 40 km/h felett működő fényszóróvezérlés automatikusan átkapcsol a távolsági és a tompított világítás között a többi jármű jelenlététől és a fényviszonyoktól függően. Az adaptív tempomat pedig egy radarral figyeli az autó előtt haladó jármű sebességét, és automatikusan fenntartja a beállított követési távolságot.