AutóAddikt Újdonságok Megújult a Peugeot 308, előtérben a technológia

Megújult a Peugeot 308, előtérben a technológia

A Peugeot bemutatta megújult Peugeot 308 modelljét, új fejezettel bővítve ezzel bestsellere történetét. 

A sikermodell ezen túl még karakteresebb stílussal hódít: az oroszlán a függőlegesen is tagolt hűtőrács közepére került, a motorháztető vonalai feszesebbek lettek, és immár minden kiviteli szinten fénydiódás nappali menetfény világítja be a népszerű autó útját.
A Peugeot i-Cockpit egy – a 3D-s navigációs rendszerhez csatlakoztatott – kapacitív típusú, új grafikájú érintőképernyővel gazdagodik, melynek segítségével még gyorsabban elérhetők lesznek a különféle funkciók.

A megújult Peugeot 308-ban a méltán népszerű új PEUGEOT 3008 SUV-hoz kínált összes vezetéssegítő rendszer helyet kap.

A kategóriában kuriózumnak számító új, nyolcfokozatú automata váltóhoz BlueHDi 180 S&S, illetve egy új, 130 lóerős dízelmotor is párosítható, melyekkel maximálisan kiaknázhatók a megújult Peugeot 308 dinamikus tulajdonságai. Remek teljesítményű új motorjaival a Peugeot már az Euro 6.c szabvány bevezetésére készül, amely a benzin- és a dízelüzemű motorok számára is új környezetvédelmi előírásokat fogalmaz meg.

Elegáns vonalvezetés

Az elegáns vonalvezetésű új Peugeot 308-nak mind a limuzin-, mind pedig az SW-változatát kiegyensúlyozott arányok jellemzik. Kifejező stílusa mind a hat – Access, Active, Allure, GT Line, GT és GTi – kiviteli szinten érvényre jut. A szerkezeti elemekhez a lehető legközelebb futó karosszériavonalak masszív és dinamikus jelleget kölcsönöznek a modellnek.

A motorháztető markáns élei még inkább kiemelik a függőleges tagolású hűtőrácsot, amely büszkén hirdeti a modell hovatartozását: közepén feszít az emblematikus oroszlán, felette pedig, a keretbe gravírozva a Peugeot márkanév. A fénydiódasorral ellátott, jellegzetes fényszórók átható tekintetet kölcsönöznek az új Peugeot 308-nak. A lökhárító, amelynek alsó részén három jókora légbeömlő nyílás gondoskodik a motor megfelelő hűtéséről, kifejezetten dinamikus, kanyarokra éhes karakterről árulkodik. A ködlámpák diszkréten illeszkednek az oldalsó légbeömlőkbe.

Hátul éjjel-nappal világító, három karmot formázó jellegzetes lámpák fémjelzik büszkén a megújult modell útját.

A lerövidült első és hátsó túlnyúlásnak köszönhetően a megújult PEUGEOT 308 továbbra is könnyedén kormányozható.

Vezetéssegítő rendszerek és csatlakozási szolgáltatások

Az új Peugeot 308 kínálata 8 legújabb generációs vezetéssegítő rendszerrel bővül. Közéjük tartozik például az automata vészfékező rendszer (Active Safety Brake) vagy a sávtartó asszisztens (Active Lane Departure Warning). A PSA csoporton belül először fordul elő, hogy az adaptív sebességszabályozó automataváltó esetén Stop funkcióval, manuális váltó esetén pedig 30 km/h-es funkcióval is rendelkezik.

A parkolást megkönnyítendő az új Peugeot 308 180°-os hátsó kamerával ellátott Visiopark 1 rendszerrel és Park Assist funkcióval is büszkélkedhet. Az utóbbi felméri a parkoláshoz rendelkezésre álló helyet, és a manőver során a kormányzás feladatát is átveszi a vezetőtől.

A külvilággal való folyamatos kapcsolattartás ma már a legtöbb ügyfél részéről elvárás. Az új PEUGEOT 308 i-Cockpit® kínálatában szereplő Mirror Screen funkcióval okostelefonunk képernyőjét a gépjármű érintőképernyőjére másolhatjuk. A háromféle távközlési szolgáltatást magában foglaló, ún. triple play megoldás a Mirrorlink®, az Android Auto® és az Apple CarplayTM prokollal is kompatibilis. Az új 3D navigáció hangvezérléssel is működtethető, és a TomTom Traffic szolgáltatáshoz kapcsolódva a valós idejű forgalomfigyelés révén optimális útvonalválasztást tesz lehetővé.

Hatékonyság és új motor/váltó egységek

A kizárólag a megújult Peugeot 308 GT változatához választható BlueHDi 180 S&S dízelmotor mostantól az új generációs EAT8 váltóhoz társul. A japán Aisin céggel karöltve kifejlesztett új 8 sebességes váltót észrevétlen fokozatváltás és gyors reakciók jellemzik. A Stop&Start rendszer már 20 km/h-tól működőképes. Ez a nagy teljesítményű és hatékony motor/váltó kombináció az intenzív élményekre vágyó ügyfeleket is leveszi a lábáról.

A Peugeot az elsők között igyekszik megfelelni a hamarosan életbe lépő Euro 6c emissziós szabvány követelményeinek. Ez összhangban van a PSA csoport által meghirdetett átláthatósági folyamattal, melynek keretében az ügyfelek a gépjárművek független szereplők által, valós körülmények között mért hiteles fogyasztását ismerhetik meg.
2018. szeptembertől a valós körülmények között mért károsanyag-kibocsátás (Real Driving Emissions RDE) maximum 2,1-szerese lehet a típusjóváhagyás során megállapított értéknek.

Az új Peugeot 308 kiváló hatásfokú új benzin- és dízelmotorokat kínál. A vezetők a kitűnő dinamikus jellemzőkkel és a visszafogott fogyasztással is garantáltan elégedettek lesznek.

A benzinmotorok közül továbbfejlődnek a háromhengeres változatok. A károsanyag-kibocsátást már a kipufogórendszerbe kerülés előtt, majd pedig katalizátorral is csökkentik, ami a gyakorlatban alacsonyabb fogyasztást és kisebb emissziót eredményez. A PureTech 130 S&S motornál az égést a befecskendezés még pontosabb vezérlésével sikerült javítani. A gázok egy katalizátoron, majd egy benzinmotorok számára készült, passzív regenerációt alkalmazó részecskeszűrőn (Gasoline Particle Filter) haladnak keresztül. A motor teljesítményéhez az új hatfokozatú manuális sebességváltó is nagyban hozzájárul.

A dízelmotorok terén a megújult Peugeot 308 az első PSA gépjármű, amelyik a BlueHDi 130 S&S motorral rendelkezik. A káros anyagok kezelése ennél a négyhengeres motornál is a fent leírt módon – a kipufogórendszerbe kerülés előtt, majd pedig katalizátorral – történik. A szabadalmaztatott speciális geometriájú égéstérnek köszönhetően javult az égés hatékonysága, ami a Le Mans-i 24 órás autóversenyen is bizonyítást nyert. Az SCR (Selective Catalytic Reduction) környezetvédelmi rendszer hatékonysága is nőtt, és az utánkezelés minél gyorsabb megkezdése érdekében még közelebb került a motorhoz.

Az új Peugeot 308 és Peugeot 308 SW modellek gyártása a franciaországi Sochaux-ban történik.