AutóAddikt Magazin Mighty Ford F-750 Tonka, vagyis az óriás játékdömper

Mighty Ford F-750 Tonka, vagyis az óriás játékdömper

MEGOSZTÁS

A legmeglepőbb Tonka játékautó, a Mighty Ford F-750 Tonka alapjául a Ford haszongépjármű-palettájának legkeményebb, legfejlettebb és legjobb ár-érték arányú közepes teherautója, a vadonatúj Ford F-650/F-750 sorozat szolgál.

ford_f750_tonka_1

A Ford és a Tonka együttműködésével megépített dömper egyszerre képviseli azt a két kultikus márkát, amire a legtöbb ember asszociál, ha kemény munkagépekről vagy játékautókról esik szó. A Mighty Ford F-750 Tonka gépházában a Ford 6,7 literes V8-as Power Stroke dízelmotorja dübörög, s a 15 tonnás megengedett össztömegű jármű billenőplatóját a Truck Tech Refurbishing készítette.

Az NTEA Haszongépjármű Kiállításon hullott le a lepel a világ legmeglepőbb, 3 méter magas játékautójáról, a Mighty Ford F-750 Tonka modellről. A vadonatúj, 2016-os Ford F-650/F750 sorozatra épített dömpert a Tonka jellegzetes sárga színére fényezték, s az egyedi, sötétített hűtőráccsal díszített teherautó billenőplatóját a Truck Tech Refurbishing készítette. A közel 3 méter magas F-750 Tonka minden korosztály számára tökéletes játékszernek ígérkezik.

“A mai gyerekektől kezdve egészen a Nagy Generációig a Ford és a Tonka neve minden nemzedék számára egybeforrt a kemény teherautók fogalmával.” – fogalmaz John Ruppert, a Ford haszonjárművek értékesítéséért és marketingjéért felelős igazgatója. “Az emberek immár több mint 60 éve számíthatnak a Ford F-sorozatára és a Tonka játékdömperekre – akár egy építkezésen, akár a játszótéri homokozóban kell munkát végezni.”

A Mighty Ford F-750 Tonka – ami az év végéig minden jelentős haszongépjármű-kiállításon és szakvásáron látható lesz – a Ford és a Funrise Toy Corporation, a Tonka-játékok gyártójának együttműködésével készült.

“Büszkeséggel tölt el minket, hogy a Tonka játék-teherautók világszerte minden egyes nap munkába állnak.” – avat be lelkesen Kathy Hawk, a Funrise marketingért felelős alelnöke. “Az F-750 Tonka dömper megalkotásával igazán egyedi módon állíthatunk emléket annak, hogy a legtöbb mai Ford-teherautó vezetőjének első autója egy Tonka volt.”

A Ford F-650/F-750 sorozat a Ford amerikai haszongépjármű-családjának egyik alapmodellje, a márka kínálatában minden felhasználói igényhez kapható haszongépjármű, legyen az a Ford Transit Connect áruszállító, vagy a Ford F-750 nyerges vontató. A Regular Cab, SuperCab és Crew Cab kivitelekben gyártott, önjáró alváz, platós vagy nyerges vontató változatban megrendelhető 2016-os F-650/F-750 modellek kívül-belül merész dizájnt kínálnak – a Ford F-750 Tonka tekintélyt parancsoló kiállását pedig további látványelemek varázsolják még mutatósabbá. Az egyedi hűtőrácsot a Ford jellegzetes orrlyuk-kivágásai díszítik, amelyek nemcsak a látványt, hanem a motor hűtését is javítják. A 2016-os F-650/F-750 teherautók új elemei az éles metszésű sárvédők, az áramvonalas fényszórók és a “Bold Leadership” betűtípussal szedett domború F-650/F-750 emblémák. Az autóhoz nagyméretű tükörből és kisebb holttérfigyelő tükörből összeállított PowerScoping utánfutó-vontató visszapillantó is rendelhető, méghozzá a szegmensben egyedülálló motoros ki-és behajtás funkcióval. A kabin mögötti rész áttervezésével minden felépítmény (billenőplató, mentőautó-doboz vagy nyerges vontatmány) hozzáférhetőbbé vált.

ford_f750_tonka_2

A Mighty Ford F-750 Tonka megengedett össztömege eléri a 15 tonnát, s a 4010 mm-es tengelytávolságú jármű Truck Tech billenőplatójába több mint 9 tonnányi rakomány fér el – vagyis ez az autó minden építésvezető álma. Az F-750 Tonka hajtásáról a Ford jól bevált 6,7 literes Power Stroke V8-as dízele gondoskodik, amihez egy haszongépjárművek számára kifejlesztett hatfokozatú 6R140 TorqShift HD automata sebességváltó csatlakozik. A billenőplatót is működtető kihajtás másféle szerelvények – például daru vagy egyéb berendezések – meghajtására is alkalmas. A közepes méretű teherautók amerikai mezőnyében a Ford az egyetlen gyártó, amely saját dízelmotor-sebességváltó párosával építi haszongépjárműveit; ez azért fontos, mert ez a megoldás garantálja a hajtáslánc a futómű tökéletesen összehangolt működését. Ugyancsak a Ford a szegmens egyetlen olyan szereplője, amely a Power Stroke dízel mellett benzines erőforrást is kínál. A 6,8 literes V10-es blokk teljesítménye 360 LE, forgatónyomatéka pedig 623 Nm, s a benzinmotorhoz az F-650 és az F-750 vásárlói hatfokozatú TorqShift HD automata sebességváltót is rendelhetnek. A 6,8 literes V10-es gyári opciói között szerepel, hogy a költséghatékonyabb üzemeltetés érdekében sűrített fölgázra és folyékony propán-bután gázra is átállítható. A 2016-os Ford F-650/F-750 haszongépjármű-sorozat idén nyártól jelenik meg az amerikai márkakereskedésekben; az autók a Ford Ohio Összeszerelő Üzemben készülnek majd.