AutóAddikt Autó-motorsport Nem kevesebb, mint 721 kört teljesített a BMW M6 GTLM

Nem kevesebb, mint 721 kört teljesített a BMW M6 GTLM

A BMW M6 GTLM és a BMW M6 GT3 versenyautó is beváltotta a hozzá fűzött reményeket az IMSA WeatherTech SportsCar Championship (WTSCC) január 30-án elrajtoló szezonnyitó futamán: a 25-ös rajtszámmal rajtrácsra guruló BMW M6 GTLM versenyautó 721 kört teljesített a Daytona-i 24-órás megmérettetésen, amely után a GTLM kategória ötödik helyezettjeként száguldott át a célvonalon.

bmw-m6-gtlm-daytona-autoaddikt-2016

Hivatalosan is bemutatkoztak a versenypályán a BMW M6 Coupé műszaki alapjaira épített BMW M6 GTLM és BMW M6 GT3 versenyautók: az IMSA WeatherTech SportsCar Championship (WTSCC) január 30-án elrajtoló szezonnyitó futamán az amerikai Bill Auberlen, a német Dirk Werner, a brazil Augusto Farfus és a kanadai Bruno Spengler a GTLM kategória ötödik helyére hozta be a 25-ös rajtszámú BMW M6 GTLM versenyautót, miközben az amerikai Michael Marsal, a finn Markus Palttala, a belga Maxime Martin és a finn Jesse Krohn vezette 97-es rajtszámú BMW M6 GT3 versenyautó a GTD kategória hatodik helyén végzett a Turner Motorsport színeiben. A 96-os rajtszámmal induló BMW M6 GT3 versenyautó technikai problémák miatt már a futam első szakaszában hátrányba került, így végül a GTD kategória tizenhetedik helyén érkezett be a célba.

A Daytona International Speedway aszfaltcsíkját vasárnap reggel 7:13-kor köszöntő napfelkeltekor már csupán egy BMW M6 GTLM versenyautó rótta a köröket az ikonikus pályán, mintegy négy órával korábban, a 360. kör első kanyarjában ugyanis meghibásodott a 100-as rajtszámú BMW M6 GTLM versenyautó fékrendszere. Az autót a német Lucas Luhr vezette, aki karcolások nélkül úszta meg a problémát, az eset miatt azonban a német pilóta, az amerikai John Edwards, a szintén amerikai Graham Rahal és a kanadai Kuno Wittmer négyesének fel kellett adnia a szezonnyitó megmérettetést.

Az IMSA WeatherTech SportsCar Championship (WTSCC) következő, ugyancsak legendás, Sebring-i 12-órás megmérettetése 2016. március 19-én rajtol el.

„Több ezer szenvedélyes fejlesztőórával, több hónapnyi intenzív finomhangolással és számtalan teszteléssel töltött kilométerrel a hátunk mögött az egyetlen célunk az volt, hogy célba érjünk a Daytona-i 24-órás megmérettetésen – amennyiben lehetséges, minél jobb eredményekkel” – mondta Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója. „Összességében elégedett vagyok a BMW M6 GTLM és a BMW M6 GT3 bemutatkozásával. Jól tudtuk, hogy a Daytona-i szezonnyitó roppant kemény megpróbáltatások elé állít minket, és pontosan ezt tapasztaltuk a hétvégén. A Daytona International Speedway aszfaltcsíkjáról a GTLM kategória ötödik és a GTD osztály hatodik helyével távozni kiváló eredmény, egyúttal nagyszerű jutalom a BMW Motorsport családja számára. Kétség sem férhet hozzá, hogy jól kezdtük a BMW centenáriumát ünneplő jubileumi szezonunkat. A 100-as rajtszámú versenyautó meghibásodása kissé ijesztő pillanatokat okozott, de szerencsére Lucas Luhr karcolások nélkül megúszta az esetet. A rajongók egy rendkívül izgalmas, szórakoztató futam részesei lehettek, amely során számtalan versenyautó harcolt a legjobb pozíciókért. Sok gyártó kiváló teljesítményt mutatott fel, így az IMSA WeatherTech SportsCar Championship (WTSCC) 2016-os idénye kiváltképp drámai szezonnak ígérkezik. Roppant ígéretes versenyautóval nézünk szembe a mezőnnyel, és mint ilyen, biztos vagyok benne, hogy idén is jó eredményeket halmozunk majd egymásra” – tette hozzá Jens Marquardt.

„Soha nem tudhatod, mennyire vagy versenyképes, amíg el nem kezdődik a szezon” – vette át a szót Bobby Rahal, a BMW RLL csapat főnöke. „A 100-as rajtszámú BMW M6 GTLM versenyautó kiválóan kezdte a futamot, ezért kicsit szomorú, hogy egy olyan hiba miatt kellett feladnunk vele a küzdelmet, amellyel nem túl gyakran találkozunk. A versenyautó teljesítményére és a csapat munkájára azonban nem lehet panasz, és ez igaz a 25-ös rajtszámú gépre is. Vadonatúj technikával álltunk rajthoz, és úgy vélem, olyan eredményt értünk el, amely önmagában is felér egy győzelemmel. Kissé csalódott vagyok, amiért a kiváló teljesítmény ellenére elmaradt a győzelem, de ez azért túlzás lett volna rögtön a bemutatkozó futamon. A Corvette és a Porsche is rendkívül jól megépített autókkal száll versenybe, és ezt be is bizonyították a Daytona-i versenypályán. Figyelembe véve, hogy a BMW M6 GTLM egy vadonatúj technikát felvonultató, vadonatúj versenyautó, a tény, hogy a 25-ös rajtszámú autó problémák nélkül teljesítette az első 24-órás megmérettetést, mindennél többet elmond” – fogalmazott a csapatfőnök.