AutóAddikt Hírek Rekord hibrid autó értékesítéssel büszkélkedhet a Toyota 2014-ben

Rekord hibrid autó értékesítéssel büszkélkedhet a Toyota 2014-ben

MEGOSZTÁS

A Toyota Motor Europe (TME) közzétette a 2014-re vonatkozó eladási adatait. Ennek értelmében az egész évben 888 000 darab Toyota és Lexus gépkocsi talált gazdára, ami több mint 39 000 darabbal haladja meg a 2013-as adatokat (+4,6%), és a vállalat által előirányzott 865 000 darabos éves eladást is túlszárnyalja.

toyota_logo

A csoport piaci részesedése az egész évre vetítve elérte a 4,8 százalékot. A Toyota márka összesen 834 785 darab gépkocsit adott el, míg a Lexus modellekből 53 230 darab talált gazdára.

A TME értékesítési eredménye elsősorban a nyugat- és közép-európai növekedésnek (+4,2, illetve +20%) volt köszönhető. A kelet-európai eladások 2,8 százalékkal emelkedtek.

„Rendkívül örömteli számunkra, hogy immár négy egymás utáni évben növeltük éves eladásainkat az európai térségben és igyekszünk ezt a jövőben ugyanilyen jövedelmezően folytatni. A kedvező eredmények alapja az a stratégia volt, hogy innovatív megoldásokat és a korábbinál jóval erőteljesebb termékeket dobtunk piacra Európában.

A Toyota folyamatosan emelkedő hibrid eladásai azt mutatják, hogy a bevált hibrid technológia és az olyan vonzó termékek kombinációja, mint a Yaris, az Auris Touring Sports vagy a Lexus modellek, még több vevőt vonzanak a márkákhoz ezen a rendkívül kemény versenyhelyzetű piacon. Szintén örömünkre szolgál, hogy Nyugat- és Közép-Európában sikerült növelnünk eladásainkat, sőt, még a komoly kihívásokkal küzdő Kelet-Európában is nőtt a forgalmunk” – mondta Karl Schlicht, a TME ügyvezető alelnöke.

Legfontosabb hibrid adatok

A Toyota hibrid modellekből összesen 145 400 darab talált gazdára 2014-ben; ez 9 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A Lexus hibrid eladásai éves szinten 36 százalékkal nőttek, az év során eladott 32 655 darab hibrid gépkocsiból jelentős arányú volt az új  IS hybrid, illetve a jól teljesítő CT 200h. A Lexus hibrid modellek a márka összeladásainak 61 százalékát teszik ki; ez az arány Nyugat-Európában 98, Kelet-Európában 19%.

Mindent összevetve a vállalat összesen több mint 178 000 darab hibrid gépkocsit értékesített 2014-ben; ezzel a Toyota és a Lexus a Prius 2000 évi európai bevezetése óta összesen több mint 840 000 hibrid modellt adott el az Európában. A Toyota és a Lexus márkák hibrid értékesítése a TME összeladásainak 20 százalékát teszik ki. Nyugat-Európában a Toyota és Lexus modelljei adják a hibrid összeladások egyharmadát; az arány 2 százalékponttal javult 2013-hoz képest.

A Toyota Auris Hybrid Touring Sports különösen jól teljesített, összesen 36 200 példányban talált gazdára.

A Toyota Auris európai eladásainak felét teszik ki a hibrid modellek. A Toyota Yaris Hybrid modellből 2013-hoz képest 17 százalékkal több talált gazdára (58 530 db), miután a nyarat követően sikeresen piacra lépett az új, áttervezett modell.

Legfontosabb Toyota adatok

A Toyota 2014-ben vezette be az új Aygo és az új Yaris modelleket az A-, illetve B-szegmensben. Mindkét modell megerősítette a Toyota termékkínálatát, és mindkettő rendkívül jól teljesített a piacon. Noha az új generációs Aygo piaci bevezetésére 2014 utolsó hat hónapjában került sor, a modell eladásai 8,6 százalékkal növekedtek.

Az Auris modellcsalád az előző évhez képest 7,5 százalékkal növelte eladásait egy rendkívül erős versenytársakkal tűzdelt szegmensben. Összesen 142 100 darab Auris-t és Auris Touring Sports-ot értékesítettek, a legnépszerűbb modellváltozat az Auris Hybrid Touring Sports volt.

A Corolla eladásai masszív 22 százalékkal nőttek 2014-ben, és elérték a 83 300 darabot; ennek csaknem 70 százaléka Izraelben, Oroszországban és Törökországban talált gazdára.

A RAV4-es modell is rendkívül jól teljesített, elérte a 101 000 darabot, amivel 2007 óta első ízben lépte át a bűvös százezres határt.  Az előző évhez képest 6,1 százalék volt a növekedés mértéke.

A Toyota minden idők legjobb eredményét könyvelhette el Kazahsztánban és Izraelben. Rekordot ért el a márka piaci részesedése Ukrajnában (kb. 10,1%) és Kazahsztánban (kb. 8,2%). Az adatok a Toyota és Lexus márkákra egyaránt vonatkoznak.

Legfontosabb Lexus adatok

A Lexus rendkívül sikeres évet zárt, amelynek során bevezette első kompakt prémium szabadidőjárművét, az új Lexus NX modellt.

Eladásai 23 százalékkal emelkedtek; az előző évhez képest csaknem 10 000-rel több, 53 230 darab autót értékesített a márka. Az év során egyenletesen erős volt a márka teljesítménye, különösen jól fogyott az új IS és a CT 200h, illetve jót tett az eredményeknek az új NX piaci megjelenése az év vége felé.

Nagyszerű éves teljesítményének köszönhetően a Lexus továbbra is az egyik leggyorsabban növekvő prémium márka Európában.

Az erős piaci keresletnek köszönhetően az IS modell eladásai 52 százalékkal nőttek; az eladott 11 520 darab gépkocsi 79 százaléka volt hibrid.

A CT 200h szintén rendkívül jól teljesített a piacon; a 10 340 darab eladott autó 9,8 százalékos növekedést jelent 2013-hoz viszonyítva.

A közelmúltban bevezetett NX kiemelkedően jó rajtot vett: mindössze három hónap alatt több mint 5700 példányt adtak el belőle, és további mintegy 10 000 megkötött szerződés vár teljesítésre: az NX modell piaci fogadtatása határozottan kedvező volt. 2015 során az új NX várhatóan a Lexus összeladásainak egyharmadát teszi ki.

A Lexus Europe minden idők legjobb értékesítési eredményét könyvelhette el hat piacon: Franciaországban, Norvégiában, Lengyelországban, Oroszországban, Izraelben és a Kaukázusban.

Szóljon hozzá!