AutóAddikt Bemutatók SEAT Sárban, terepen: menetpróbán a SEAT Leon X-Perience

Sárban, terepen: menetpróbán a SEAT Leon X-Perience

Inárcsig, a Bodrogi kúria exkluzív helyszínéig autóztunk, hogy kipróbálhassuk éles bevetésen a SEAT Leon X-Perience modelljeit. Nagy várakozás övezte a beharangozott sajtóbemutatót, ugyanis a spanyol gyártó szimpla értelmezésű Leon modelljeit már több ízben próbáltuk, viszont az offroad könnyebb terepekre (is) tervezett variánst még eleddig nem.

seat_leon_x_perience_bemutato_autoaddikt_010

A felsorakoztatott tesztre fogható SEAT Leon modellek ST, azaz kombi kivitelezést kaptak, ez gyakorlatban szinte semmit nem nyomott a latba, viszont a kialakításnak (s persze a környezetnek) köszönhetően illusztris fotóanyagot készíthettünk az autóról. Persze gyakorlati értelemben, a főépületek mögötti erdős-irtásos részeken.

seat_leon_x_perience_bemutato_autoaddikt_013

Mivel a SEAT Leon nem számít új modellnek, ezért nem is mennénk bele a bő külső- illetve belső részletezésbe, sokkal inkább érdekes lehet az, hogy igazán sárral, murvával, fatörmelékkel és egyéb, a kifinomult vezetést akadályozó tényezőkkel körülölelt útvonalon hogyan teljesített az összkerékhajtást kapott X-Perience verzió.

seat_leon_x_perience_bemutato_autoaddikt_0141.8 literes, 180 lóerős TFSI motorral és a hajtásláncba iktatott 7 fokozatot számláló fokozatmentes DSG automataváltóval szerelt SEAT Leon X-Perience volánja mögé ültünk be, s máris becéloztuk a kiválóan felázott, képlékeny, igencsak csúszós földutakat. Tulajdonképpen az állandó összkerékhajtásnak köszönhetően különösebb problémába nem ütköztünk, vigyáztunk nyilván arra, hogy túlontúl szélsőségesnek tűnő, az úttalan utak fogalmát teljes mértékben kimerítő helyszínekre navigáljunk – nem is volt szükség erre. Úgy éreztük az első pár száz méter megtétele után, hogy felesleges is lenne, a remek stabilitás, kellően direkt és jól informáló kormányzás, a több, mint elegendő összteljesítmény bizonyított azonnal, nem kellenek plusz körök, hogy megszilárduljon bennünk a SEAT Leon X-Perience-ről az akkor már jól körvonalazódó összkép.

seat_leon_x_perience_bemutato_autoaddikt_006

Alacsony fordulatszám-tartományban, második, illetve harmadik fokozatokban remekbeszabottan viselkedett a SEAT Leon X-Perience, a jól hangolt sebességváltó-áttételezésnek, valamint a pozitív szigeteléseknek köszönhetően mindössze minimális motor- és külső menetzaj szűrődött be az utastérbe (elsősorban ez a felváltások előtti tartományok tekintetében okozott kellemes meglepetést), a megfelelő forgatónyomaték jelenléte nem okozott bizonytalankodó viselkedést.

seat_leon_x_perience_bemutato_autoaddikt_012Intenzívebb gázadásoknál (kiemelkedően jó gázreakciók, minimális turbólyukkal) az összkerékhajtás áldásos jelenléte igazolható volt: saras, puha, sok pocsolyával tarkított útszakaszokon sem szűnt meg a stabilitás, ugyanakkor érezhető volt egy-két alkalommal a kipörgő kerekek aszimmetriája; no meg a tradicionális utcai gumik használatából eredő megtorpanás, vagy épp csúszkálás.

Tehát mindenképp érdemes egy SEAT Leon vásárlásakor az X-Perience pakkot választani – nyilvánvaló, nem a csúcsra járatott terepes képességek révén. Minden egyben van ahhoz, hogy egy télen és nyáron, szinte minden időjárási viszony közt biztonságosan használható családi autót (Leon ST) kapjunk a kifizetett ellenértékért cserébe.

seat_leon_x_perience_bemutato_autoaddikt_007

Tudni kell egyébként, hogy a SEAT Leon X-Perience csomag a Style felszereltségre épülő 2 féle modellvariánst jelenti, tehát az említett felszereltség mellé társul az állandó összkerékhajtás. Jelenleg az autót háromféle motorral lehet megvásárolni, a cikkben felvázolt 1.8 literes TFSI 180 lóerős benzinessel (9 080 880 forint), 2 literes TDI 150 (8 755 760 forint), illetve szintén 2 literes TDI 184 lóerős változatokban (9 980 940 forint). Utóbbihoz csak 6 sebességes DSG automataváltó rendelhető, csakúgy, mint a benzineshez a szintén DSG 7 gangos változat.

seat_leon_x_perience_bemutato_autoaddikt_017A menetpróbát megelőző sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a SEAT büszkén menetel előre az autóeladások terén, tavaly, azaz 2014-ben összesen 391 ezer gépkocsit gyártottak. Mindez 10 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, míg 2009-től 47 százalékkal nőtt a termelés volumene.

Kiderült az is, hogy nemzetközileg a legnépszerűbb modell az Leon (39 százalék), utána szorosan az Ibiza következik (38 százalék). Magyarországon viszont az Ibiza vezeti az eladásokat (35 százalék), utána jön a Leon (34 százalék), majd a Toledo következik (31 százalék). Idén a Leon ST-ből várható Cupra verzió, valamint az Ibiza és az Alhambra is ráncfelvarrott lesz. Ugyanakkor a leginkább várt újdonság – igaz, csak 2016-ban érkezik – az A szegmensbe tartozó SUV modell lesz.

seat_leon_x_perience_bemutato_autoaddikt_008

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS