AutóAddikt Újdonságok SEAT Ateca – a sokoldalú SUV-sportmodell

SEAT Ateca – a sokoldalú SUV-sportmodell

MEGOSZTÁS

A spanyol márka bemutatja első SUV-modelljét: az új SEAT Ateca az egyéni formavilág, a vezetés dinamikus élménye, a nagyvárosi sokoldalúság, illetve a meggyőző mindennapos használhatóság egyéni kombinációja.

seat-ateca-autoaddikt-001

Az első osztályú connectivity-szolgáltatások, az innovatív vezetői segédrendszerek és a különösen gazdaságos hajtásrendszerek egyaránt műszaki különlegességei között említhetők, piaci szegmensük egyik leginnovatívabb tagjává avatva az új Ateca modelleket. Kiemelkedő minősége, nagypontosságú gyártástechnológiája és kimondottan vonzó ár/érték-aránya révén az új Ateca a SEAT vérbeli tagjaként érkezik, ugyanis mindenekelőtt kimondottan agilis, dinamikus és pontosan irányítható – az Ateca volánja mögött minden nap és minden egyes kilométer élvezetesebb. Magyarországon a SEAT Ateca előértékesítése a nyár folyamán indul, a modell piaci bevezetése szeptemberben lesz.

“A SEAT Ateca a nagyvárosi életstílus tökéletes járműve. Egyaránt színvonalas dizájn és dinamika jellemzi, meggyőző minőség és mindennapos használhatóság mellett. Mindenekelőtt azonban az Ateca semmi mással össze nem téveszthető karakter” – emelte ki Luca de Meo, a SEAT, S.A. elnöke. „Első SUV-modellünk új korszak kezdetét jelenti a SEAT számára. Az Ateca a Leon génjeinek egyértelmű továbbfejlesztése, még sikeresebbé téve a Leon sorozatot. A SEAT az állandó mozgásban lévő márka.”

A SEAT Ateca több változattal jelenik meg tavasszal a kínálatban. Az erős, turbófeltöltésű benzines (TSI) és dízelmotorok (TDI) palettája a 85 kW/115 LE és a 140 kW/190 LE közötti teljesítménytartományt öleli fel, manuális vagy kettős tengelykapcsolós sebességváltón (DSG) keresztül első- vagy összkerékhajtáshoz csatlakozva. A színvonalas extrafelszerelések választéka a teljes-LED fényszóróktól fejlett vezetői segédrendszerek – mint például a közlekedési torlódás asszisztens (Traffic Jam Assist) és az új vészhelyzet-asszisztens (Emergency Assist) – sokaságán át, egészen az infotainment-rendszerek 8 col képátlójú érintőképernyővel és Full Link csatlakozással működő, legújabb generációjáig terjed. A három felszereltségi szint ízléses színek és csúcsminőségű anyagok minden igényt kielégítő palettájával szolgál, csúcsán az Ateca XCELLENCE kivitellel.

seat-ateca-autoaddikt-003

„Az Ateca a színtiszta érzelmek autója, a SEAT formai génjeivel, utasterében pedig kiemelkedő minőségű kidolgozással. Első SUV modellünk a fejlett technikák és az innovatív fejlesztések magával ragadó együttese, még magasabb színvonalú biztonsággal és mindennapos használhatósággal – ám mindenekfelett a lehető legdinamikusabb menettulajdonságokkal és a vezetés legélvezetesebb élményével” – hangsúlyozta Dr. Matthias Rabe, a SEAT, S.A. a kutatás-fejlesztés területéért felelős alelnöke. „Az Ateca mozgékonyságával és pontos irányíthatóságával bizonyosan új mércét állít piaci szegmensében, utcán és terepen egyaránt meggyőző képességeket kínálva.”

Hűen a SEAT hagyományaihoz, az Ateca szintén a spanyol földrajzból kapta nevét, Ateca az Ibériai-félsziget szívében, Zaragozától nyugatra fekvő kis falu.

Dizájn – száz százalékig SEAT, mégis száz százalékig SUV

Az Ateca fellépése semmi mással össze nem téveszthető. Abszolút jellegzetes formai nyelvezete SUV-modellként is a dinamika és a funkcionalitás tetszetős kombinációja. Számos eleme, mint például a trapéz alakú hűtőrács, a minimális rádiuszokkal és határozott élekkel kiformált, hangsúlyosan domborodó sárvédők és a háromszög alakú világítási kép a márka éppolyan meghatározó dizájnikonjai, mint maga a Leon. A formatervezők minden egyes részletet nagy gonddal fejlesztettek tovább az Ateca számára.

seat-ateca-autoaddikt-005

Az Ateca eleje így száz százalékig SEAT, mégis száz százalékig SUV. A nagyméretű, magas hűtőrács magabiztosságot áraszt, miközben a határozott rajzolatú fényszórók és a tekintélyes méretű, meghatározó légbeömlő nyílások aligha hagynak kétséget az Ateca dinamikai képességei felől. Az új SUV-modell mindemellett teljes mértékben megőrzi erőteljes izmos kiállását, amely masszivitást és megbízhatóságot sugároz.

Teljes-LED fényszórók jellegzetes rajzolattal

A SEAT karakteres részletei közé tartoznak a kellemes árnyalatú, ám intenzív fényt sugárzó teljes-LED fényszórók is, amelyek a nappali menetfény háromszög alakú világítási képével közösen semmi mással össze nem téveszthető megjelenést biztosítanak. Az Ateca esetében az irányjelzők is e sajátos összhatás részei.

A korszerű technika és az érzelmekben gazdag élmények ez esetben is kéz a kézben járnak. Kiváló példa erre az üdvözlőfény (Welcome Light), amely az ajtózárak kireteszelésekor a külső visszapillantó tükrök házaiba épített, LED-technikájú fénnyel világítja meg az ajtók környezetét, az Ateca nevét és sziluettjét vetítve a talajra.

seat-ateca-autoaddikt-002

Oldalnézete szintén egyértelműen utal az új SUV-modell dinamikájára és menetteljesítményeire. A minimális rádiuszokkal kiformált, „borotvaéles” vonalak, a folytonos formák – például az ajtók alsó részén – nem csupán a formatervezők kifinomult formai érzékéről tesznek tanúbizonyságot, hanem a SEAT szerszámkészítői és gyártástechnikusai kiemelkedő szaktudásáról is.

Kifinomult sportosság az utastérben

Utastere tökéletes harmóniában áll az Ateca külsejével. Belterét szintén kifinomult, elegáns, mégis dinamikus karakter jellemzi, azon masszivitás és a biztonság érzetével, amit oly nagyra értékelnek a SUV-modellek vásárlói. Kulcsfontosságú továbbá a megemelt üléspozíció, akárcsak a jármű mindenkor jól látható eleje, valamint az ajtók robusztus burkolatai.

A vezetőteret a vízszintes vonalak határozzák meg, miközben egyértelműen a vezetőre összpontosít. A kezelőelemek csoportokba rendezve állnak kézre, míg a kijelzők, mint például az akár 8 col képátlójú infotainment-képernyő, könnyen áttekinthetők. A magasan ívelő középkonzol újabb példája annak, milyen sikeresen ötvözi az Ateca a SUV-modellek jellegzetesen biztonságos és masszív érzetét a rövid sebességváltókar sportosságával.

Hatékony térkihasználás és bőséges térkínálat

Az Ateca 4,36 méteres hosszúsága mellett piaci szegmense legtágasabb térkínálatával szolgál, a leghosszabb beltérrel és a legnagyobb – alapesetben 510, az összkerékhajtású változatban pedig 485 literes – csomagtartóval. A karosszéria nemcsak sokoldalúságával tűnik ki, hanem intelligens könnyűszerkezetes konstrukciójával is. Kiemelkedő merevsége mellett az Ateca szegmense legkönnyebb modelljeinek egyike, ami nem csupán városi forgalomban biztosít számára magas fokú agilitást.

Technika – az Ateca innovatív különlegességei

Amint a vezető helyet foglalt a volán mögött, a megvilágított motorindító gomb fénygyűrűje szívverést idézve pulzálni kezd, így jelezve, hogy az Ateca készen áll az újabb kalandra. A SEAT Drive Profile rendszerével az Ateca alapvető karaktere mindenkor a pillanatnyi menethelyzethez, útviszonyokhoz és vezetője személyes ízléséhez igazodhat.

seat-ateca-autoaddikt-004

Igen széles az innovatív vezetői segédrendszerek kínálata. Ezek közé tartozik például a közlekedési torlódás asszisztens (Traffic Jam Assist), amely araszoló (Stop & Go) forgalomban könnyíti meg nagyban a vezető dolgát. Sűrű dugóban – a rendszer működési határain belül – az Ateca önállóan gyorsít, lassít és kormányoz, míg a 60 kilométer/óráig terjedő magasabb sebességtartományokban sebességszabályozó és az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását segítő funkcióival támogatja a sofőrt. Új fejlesztésű biztonsági technika a vészhelyzet-asszisztens (Emergency Assist): amennyiben a vezető meghatározott időtartamon túl inaktív marad a jármű által észlelt vészhelyzet esetén, a jármű először fény-, majd hangjelzéssel, végül pedig rövid fékezéssel figyelmezteti. Ha a sofőr erre sem reagál, az e rendszerrel felszerelt Ateca önműködően megállásig fékez, miközben mindvégig sávjában marad. További fejlett technikák a követési távolság Front Assist funkcióval kiegészített automatikus szabályozása (Adaptive Cruise Control; ACC), a közlekedési táblák felismerése (Traffic Sign Recognition), a visszapillantó tükrök holtterének felügyelete (Blind Spot Detection), a hátsó kiállás-asszisztens (Rear Traffic Alert) vagy éppen a jármű virtuális felülnézete (Top View).

Connectivity a legmagasabb szinten

A digitális világgal fenntartott állandó kapcsolat, azaz a connectivity, immár sokak számára a modern nagyvárosi életstílus alapvető eleme. A SEAT Ateca az Easy Connect infotainment-rendszerek legújabb nemzedéke, a SEAT Full Link technika és a SEAT ConnectApp formájában a connectivity legmagasabb szintjét kínálja. Fő különlegessége 8 col képátlójú érintőképernyőjével a Media System plus, a középkonzolba épített Connectivity Box pedig első ízben teszi lehetővé az okostelefon vezeték nélküli töltését (Wireless Smartphone Charging). A SEAT Full Link gyakorlatilag mindenfajta okostelefon számára optimális rendszerintegrációs lehetőséget kínál, s a MirrorLink funkcióval együtt az Apple CarPlay és Android Auto alkalmazásokat is magában foglalja.

Dinamika – a vezetés egyedi élménye

A vezetés élvezetes élménye a SEAT márka egyik fő erénye. A Leon család tagjai különösen a pontos irányíthatóság és az agilitás, illetve a kényelem és a biztonság megtestesítői, amint azt ügyfelek sokasága és Európa-szerte megjelent összehasonító tesztek egész sora is igazolta. A SEAT Ateca sem kevésbé meggyőző, amikor ezen ígéretét váltja valóra. Kompakt karakterével, erős motorjaival és tökéletesen hangolt futóművével olyan menetteljesítményeket és irányíthatósági tulajdonságokat kínál, amelyek mércéül szolgálhatnak vetélytársai körében. Az Ateca ezzel a sokoldalú nagyvárosi életstílus ideális partnere.

Az Ateca a legkorszerűbb, kivétel nélkül turbófeltöltésű erőforrásoknak köszönheti kiemelkedő dinamikáját. Palettájuk a 85 kW/115 LE és a 140 kW/190 LE közötti teljesítménytartományt öleli fel, s tekintélyes forgatónyomatékukkal mindenfajta menetdinamikai igényt kielégítenek. A dízelek kínálata a 115 lóerős 1.6 TDI aggregáttal indul, míg a 2.0 TDI két, 150 és 190 lóerős teljesítménylépcsőben is rendelkezésre áll. Átlagos üzemanyag-fogyasztásuk 4,3 és 5,0 liter között alakul 100 kilométerenként, amelyekhez kilométerenként 112 – 131 gramm szén-dioxid kibocsátása párosul. A benzines belépőmotor a 115 lóerős 1.0 TSI, a részterhelésnél hengerlekapcsolással üzemelő1.4 TSI pedig 150 lóerőt teljesít. Az üzemanyag-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási értékek itt 5,3 és 6,2 l/100 km, illetve 123 és 141 g/km között alakulnak.