AutóAddikt Bemutatók Ford SYNC2 GPS Challenge az új Ford Mondeo-val a magyarországi bemutatón

SYNC2 GPS Challenge az új Ford Mondeo-val a magyarországi bemutatón

MEGOSZTÁS

Néhány héttel ezelőtt írtunk a Napimagazin.hu hasábjain arról, hogy a kívül- és belül teljes mértékben megújult Ford Mondeo hogyan s miként teljesített a spanyolországi menetpróbán. Már akkor kiemelt érdeklődés övezte az autó rég várt érkezését, mely alapvetően nem egy szimpla ráncfelvarrást, hanem egy teljes mértékű innovatív megújulást eredményezett.

ford_mondeo_sync2_gps_challenge_001

Sejthető volt az új Ford Mondeo sikere, kiváltképp az Egyesült Államokban már több esztendeje populáris modellnek számít a testvér Fusion, amely kisebb-nagyobb eltérésekkel szinte teljesen megegyezik az európai Mondeo vonallal.

Ötletes, rendhagyó, és rendkívül szórakoztató bemutatót és menetpróbát vezényelt le a Ford hazai képviselete. Már az akcióba lendülés előtti rövid, ám annál tömörebb és célratörőbb prezentáció a szervezés felvázolta, hogy a két napos Ford Mondeo-túra nagyban eltér az eddig megszokottaktól és tapasztaltaktól. Ugyanis adott volt körítésként a Ford SYNC2 névre hallgató vadonatúj fejlesztésű GPS navigációs rendszere, mely segítségével az egybegyűlt újságíróknak csapatokra osztva kellett időre különféle helymeghatározáson alapuló feladatokat megoldania, a lehető legkevesebb hibaponttal.

ford_mondeo_sync2_gps_challenge_006

A program két részre lett felosztva; a nap felépítését kettéválasztó ebédig bezárólag számos helyszínre el kellett jutnia a négy főt számláló csapatoknak. Úgy, hogy közben kínosan ügyelni kellett az optimális sebesség tartására a mindenkori korlátozásokat figyelembe véve, a megadott helyszíneken – melyek túlnyomó részt méltán híres látnivalókat tartalmaztak – bizonyos megadott időintervallumot volt ildomos tartani. Mindezt annak tudatában, hogy a Ford Mondeo-k motorháztetejére applikált jeladó mindent rögzítsen és közvetítsen valós időben a szigorú bírák irányába, hogy a rendelkezésre álló adathalmaz alapján majd megtörténhessen az értékelés a nap végeztével.

ford_mondeo_sync2_gps_challenge_007Tipikus csapatépítő tréning volt tehát a Ford Mondeo hazai bemutatója, bízunk abban, hogy a későbbiekben több hasonló elgondolás alapján levezényelt rendezvénybe belefutunk. Csupán azért, mivel alaphangon egy-egy autó aktuális modelljének kiismerése tulajdonképpen nem is történhetne finomabbra csiszoltan kivitelezve, mint az új Ford Mondeo-k esetében; úgy, hogy miközben az autó minden rezdülését magunkénak érezzük az órák telésével párhuzamosan, játékosan és szórakoztatóan zajlanak az események.
Ugyanakkor már a spanyolországi nemzetközi menetpróbán telítődtünk alapvetően pozitív tapasztalatokkal, hiszen a lankás, hegyes-völgyes monstre útvonalakon már jól vizsgázott a Ford Mondeo 2015-ös modellje – csakúgy, mint a fedélzeti SYNC2 GPS rendszer is.

ford_mondeo_sync2_gps_challenge_004Igaz, akkor még találkoztunk némi apróbb bakival, ami alapvetően az útvonalak korrekt és ténylegesen leggyorsabb, legrövidebb megközelítésű tervezését érintették, de ez valószínűleg több dolog folyománya volt. Mint például a számos waypoint, vagy POI, viszont a csapatok ott is megoldották az esetlegesen felmerülő nehézségeket.

Az első, magyarországi Ford Mondeo-etap tehát sikeresen, időre teljesítésre került a hivatalosan kiírt ebédidő kezdetéig, Veszprém egyik domboldalba épült éttermében határozta meg a szervező az első nagyobb checkpointot. Szintén megszabott továbbindulási időpont következett, be is irányozták a teamek a Balaton-felvidéket, hogy újfent számos érdekes, vagy (kevésbé) közismert helyszínt kutathassunk fel a mellékelt itiner és egyéb, minimálisan rendelkezésünkre segédeszközökkel kiegészítve. Nehezítette a dolgot az, hogy nagyjából három óra után már elkezdett sötétedni, viszont ez megadta a szükséges pluszt, azt a hiányzó adrenalin löketet, ami szükséges volt ahhoz, hogy kihozzuk a maximumot a történésekből.

ford_mondeo_sync2_gps_challenge_002

Közel este nyolc órára érkeztünk meg Balatonfüredre, a SYNC2 Challenge végállomására, fáradtan, de annál több kellemes élménnyel gazdagodva. Úgy, hogy közben sikerült még reálisabban kiismerni a vadonatúj, Magyarországon is bemutatkozó Ford Mondeo-t.

A hazai menetpróbán egy 2 literes, 150 lóerős, 6 sebességes PowerShift automataváltóval felszerelt, Titanium csomagos Ford Mondeo-val róttuk a kilométereket, számos hegyeken keresztülvezető, szerpentines útszakaszon (itt megint bizonyította az autó futóműve, illetve perfektül hangolt gázolajos hajtáslánca rátermettségét), továbbá a kényelmi faktor is színjelesre vizsgázott, ugyanis a majd 10 órán át tartó folyamatos autózás ellenére relatíve fitten és üdén szálltunk ki a kocsiból.

ford_mondeo_sync2_gps_challenge_003

Végül pedig vessünk egy pillantást az új Ford Mondeo hazai árazására: a belépő szintet az 1.5 literes 160 lóerős benzines EcoBoost motorral és 6 sebességes manuális váltóval szerelt változat jelenti, Trend felszereltséggel, 8 185 000 forinttól. A legvaskosabb árcédula most is a 2 literes 240 lóerős EcoBoost benzinmotoros, 6 sebességes PowerShift automataváltós verzióhoz tartozik, 10 205 000 forintos listaárral. Megjelent a hibrid Ford Mondeo is a palettán, 2 literes benzinmottorral, 187 lóerő összteljesítménnyel, Titanium Hybrid csomagban, egyelőre 4 ajtós változatban, 9 350 000 forinttól.

ford_mondeo_sync2_gps_challenge_008

A spanyolországi Ford Mondeo menetpróbán szerzett tapasztalatainkról a Napimagazin.hu-n, illetve az AutóAddikt.hu-n is olvashatnak egyaránt.

Még több információ a Ford magyarországi képviseletének honlapján olvasható.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI