AutóAddikt Magazin Száz százalékos Toyota-tulajdon lesz a Daihatsu

Száz százalékos Toyota-tulajdon lesz a Daihatsu

A Toyota Motor Corporation (Toyota) és leányvállalata, a Daihatsu Motor Co., Ltd. (Daihatsu) megállapodásra jutottak, amelynek értelmében a Daihatsu kölcsönös részvénycsere útján (a folyamat lezárása 2016 augusztusára várható) a Toyota 100 százalékos tulajdonába kerül.

daihatsu-toyota-100-szazalek-tulajdon-autoaddikt

A megállapodás célja, hogy a vállalatok egységes kisautó-stratégiájuk alkalmazásával még jobb autókat alkothassanak. A megállapodás keretében mindkét vállalat saját alapvető kompetenciáira fordíthatja figyelmét. A végső cél, hogy a Daihatsu és a Toyota elérhesse a két vállalat közös célját, a fenntartható növekedést.

Ezen túlmenően a részvénycsere célja mindkét márka értékének a növelése. Habár a Toyota és a Daihatsu a piacon baráti vetélytársként lép fel egymással szemben, és a két vállalat megőrzi egyedi kompetenciáikból táplálkozó, eltérő vezetési kultúráját. Azáltal, hogy közös stratégiát követve tevékenykednek tovább, a jövőben együttes erővel képesek lesznek leküzdeni máskülönben áthidalhatatlan akadályokat, beleértve az olyan, komoly erőforrás-szükségletű projekteket, mint az új generációs technológiák fejlesztése, vagy a növekedési potenciállal kecsegtető üzleti területek meghódítása.

„Ez a megállapodás mindkét vállalat számára lehetőséget teremt arra, hogy úgy érezzük, nem egyedül kell megbirkóznunk a feladatokkal, valamint hogy egymásban megbízva maximálisan kiaknázhassuk erősségeinket. Más szóval, mostantól mindenki alapvető kompetenciájával foglalkozhat. Hitem szerint pontosan ez a kulcsa a globális versenyképesség elérésének és fenntartásának” – magyarázta a döntés hátterét Akio Toyoda, a Toyota elnöke.

„Úgy vélem, olyan útra léptünk rá, amely újabb száz évre biztosítja a vállalat töretlen növekedését. Véleményünk szerint itt a tökéletes alkalom arra, hogy megszilárdítsuk kapcsolatunkat a Toyotával, és ezáltal a növekedés új korszakába lépve globális szintre emeljük a Daihatsu márkát” – emelte ki Masanori Mitsui, a Daihatsu elnöke.

A megállapodás sarkalatos pontjai az alábbiakban olvashatók:

Célkitűzés

A Toyota és a Daihatsu közös stratégiát követve arra törekszik, hogy egyesítsék tevékenységeik alapjait, valamint megosszák egymással műszaki kompetenciáik és szakértelmük területeit. Ezzel mindkét márka előnyei maximálisan kiaknázhatóvá válnak, lehetővé téve olyan, vonzó termékek létrehozását, amelyek a nemzetközi színtéren is versenyképesnek bizonyulnak.

A stratégiai együttműködés területei

a) Kisautók

A Toyota és a Daihatsu márkák továbbra is egymástól elkülönülten tevékenykednek, a két márka termékkínálatát az ügyfelek elvárásaihoz igazodva optimalizálják. A Daihatsu főszerepet vállal a két márka kisautó-kínálatát alkotó, új típusok fejlesztése terén. Ugyanakkor a Daihatsu továbbra is olyan ügyfélcsoportokra összpontosítva fejleszti járműveit, amelyek körében a márka már jelentős jelenlétre tett szert. Emellett tovább tökéletesíti a mini-járművek termék- és technológia fejlesztéséhez kapcsolódó szakértelmét és tevékenységi folyamatait.

b) Technológia

A két vállalat a legkorábbi, koncepcionális fázistól fogva megosztja egymással az új technológiák fejlesztésére és bevezetésére vonatkozó stratégiákat. A Toyota továbbra is a környezetvédelemhez, biztonsághoz, felhasználói élményhez és komforthoz kapcsolódó technológiák fejlesztésére koncentrálja erőforrásait, míg a Daihatsu változatlanul a technológiák sorozatgyártású gépkocsikban történő felhasználására, valamint költséghatékony és üzemanyag-takarékos technológiák fejlesztésére összpontosít. A Daihatsu emellett hozzájárul az új generációs technológiák fejlesztéséhez költséghatékonysági és a miniatürizációs aspektusokból. A vállalat különleges területeken szerzett autógyártási szakértelmét megosztják a Toyota csoporton belül, ami még inkább költséghatékonnyá teheti a nagyobb gépjárműveket.

c) Működés

A két vállalat a feltörekvő piacokon kölcsönösen használja egymás gyártóbázisait. A Daihatsu vezető szerepet vállal a fejlesztés, a beszerzés, valamint a gyártási folyamat gazdaságosságának és rugalmasságának a tökéletesítésében.

Japánban mindkét vállalat használhatja a Toyota értékesítési szakértelmét és infrastruktúráját, hogy ezzel erősítsék a Daihatsu márkaértékét és jövedelmezőségét.