AutóAddikt Autóteszt BMW BMW 228i Cabrio M Sport – élmény vele, nem is kell...

[TESZT] BMW 228i Cabrio M Sport – élmény vele, nem is kell más?

MEGOSZTÁS

Kategóriájában biztos, hogy nem – válaszoljuk meg rögvest a címben feltett kérdést. Esetleg a 4-es széria hasonszőrű változata, de ott is nagyjából ugyanezzel a hajtáslánccal találkozunk megfelelő konfigurálás esetében. Nem mindig a nagyobb a jobb, ez aranyszabály, és az is biztos, hogy a BMW 228i Cabrio M Sport (már megint) egy remekül sikerült modell a bajor gyártó palettáján.

bmw-228i-cabrio-m-sport-teszt-autoaddikt-001

Bár szeptemberre csúszott a BMW 228i Cabrio M Sport tesztidőpontja, bíztunk abban, hogy még gyakorlatban azért jó néhány kellemes órát eltölthetünk társaságában, úgy, ahogyan az a nagykönyvben meg van írva: lehajtott tetővel, kikönyökölve, hetykén, pontosan úgy, ahogyan az nem túl ildomos – legalábbis polgárpukkasztás szempontjából.

Nincsenek eltúlozva a paraméterek, mégis szereti a tekintet

Azzal együtt, hogy a BMW 228i Cabrio M Sport nem a hagyományos értelemben vett, nagyobb, kupés, feltűnőbb jelenség (lásd 6-os széria), mégis kétségkívül figyelemfelkeltő megjelenéssel bír. Vonzza a tekintetet, hiszen ez a dolga, kompakt megjelenése, az ügyesen feltüntetett M csomag jelzése pedig többet is sejtet annál, mint az alap optikai plusz, ami a konfigurálásnál az autóba, autóra került.

bmw-228i-cabrio-m-sport-teszt-autoaddikt-004

Jól tudják a BMW tervezőmérnökei, mitől lesz eladható a termékük, legyen szó bármely szegmens lefedéséről. Nyilván a sportos, BMW Motorsport vonal egy teljesen más karakterisztikát felvonultató irány, s a kisebb büdzsével rendelkező büszke BMW-ügyfél is elégedett mosollyal az arcán ülhet be sportosított küllemű autójába. Nos, tesztünk BMW 228i Cabrio M Sport-ja pontosan ilyen: többet mutat annál, mint amennyi, de nem zavaróan, s nem esik kétségbe akkor sem, ha produkálnia kell magát.

bmw-228i-cabrio-m-sport-teszt-autoaddikt-002Nyolc részes bordázattal ellátott dupla BMW-vesék határozzák meg a BMW 228i Cabrio M Sport orr-részének hangsúlyos arculatát, szolidan körbekrómozva, ejtett fényszóró-testekkel, hatalmas oldalsó légbeömlőt imitáló részletekkel, melyek magukban foglalják a parányinak ható ködlámpafészkeket is.

Klasszikus kabrió oldalnézetet kapunk, elnyújtott, laposra húzott far résszel, a valódi, 280 liter hasznos térfogatú csomagtér-szekció kívülről sokkal méretesebbnek látszik. Ez logikus is, hiszen a vezérelt tetőt el kell, hogy nyelje valami – így is nagyszerű érték a fenti 280 liter. S vegyük még hozzá, hogy akár bővíthetünk is, de csak 335 literig.

Napsütés, tiszta az idő. Mi kellhet? Nyilvánvaló, hogy a tetőt le kell hajtani

bmw-228i-cabrio-m-sport-teszt-autoaddikt-006Ha már szóbahoztuk a BMW 228i Cabrio M Sport lenyitható tetőmodulját, nézzük, hogyan is működik mindez gyakorlatban. A működtetésért felelős gomb a középkonzol alján, a sebességváltó csonkja mellett található, álló helyzetben nagyjából 20 másodperc kell ahhoz, hogy útrakész legyen a rendszer. Ugyanennyi kell ahhoz is, hogy a tető lecsukódjon. Itt érzékelhető is jól, hogy nem a leggyorsabb rendszerrel van dolgunk, viszont az mindenképp pozitív, hogy nem kell manuális beavatkozás a folyamatba (kézi kioldás vagy rögzítés az első szélvédőnél).

bmw-228i-cabrio-m-sport-teszt-autoaddikt-009Lehajtott tetőnél választhatunk: vagy megtöltjük utasokkal a hátsó plusz két ülőhelyet, és vállaljuk 40 kilométer/óra felett a jelentős menetszél jelenlétét, vagy lemondunk a hátsó szekcióról és a kibővített társaságról, s beérjük másodmagunkkal. Ugyanis alap opcióként szélfogó települ mögénk, amely pár mozdulattal gyorsan eltávolítható, s helyezhető el a csomagtérben.

Kvalitás, nagy betűsen

Jól megszokott BMW-arculattal találkozunk a BMW 228i Cabrio M Sport enteriőrjében, kitűnő minőségű anyaghasználattal, szép illeszkedésekkel, letisztult felületekkel. Az M bilétát is kapott kormánykerék sokat sejtető, főként akkor, ha az első sárvédőelemen nem fedezzük fel az ide vonatkozó feliratot, a középkonzolra helyezett, elkülönülő LCD kijelző pedig a szokásos információkat közvetíti, beleértve a spotosabbra hangolt profil (Sport++) lényegi részleteit is.

bmw-228i-cabrio-m-sport-teszt-autoaddikt-013

A középső könyöktámasz pozícionálása is jól sikerült, igaz, egy személy számára – ha ketten foglalnak helyet a BMW 228i Cabrio M Sportban, már keskenynek érezhető a felület. Azzal együtt, hogy viszonylag magas felszereltségi csomagot kapott a tesztautó, bőr helyett sima szövetkárpitozással találkoztunk, ami kicsit talán rontott az összképen, viszont a hétköznapibb használat mellett kötelezte el a vezető- és utasállást.

bmw-228i-cabrio-m-sport-teszt-autoaddikt-018

Legyen sarkalatos pont egy ilyen jellegű túraautónál a teljesítmény? Hát persze, hogy legyen! Mit ér a kabrió feeling anélkül, hogy nincs szunnyadó ménes, amely megbokrosodik, ha tekintélyesen odalépünk a gázpedálra – nézzük, hogyan alakított e téren a BMW 228i Cabrio M Sport tesztautó.

bmw-228i-cabrio-m-sport-teszt-autoaddikt-014

Masszív sornégyes turbótöltötten: 245 lóerő megmozgatására képes az egység

2 literes, soros elrendezésű 4 hengeres, turbótöltött benzinmotort kapott a BMW 228i Cabrio M Sport, 245 lóerős összteljesítménnyel (5000-6500 RPM), 350 Newtonméter csúcs-forgatónyomatékkal (1250-4800 RPM).

bmw-228i-cabrio-m-sport-teszt-autoaddikt-015

Mint ahogyan az látható is, a benzines aggregát igazán ereje teljében van már alacsonyabb tartományban is, úgy, hogy mire eléri a főtengely a 4800-as fordulatot, nagyjából megérkezik a maximum teljesítmény is. A viszonylag tág fordulatszám-tartománynak köszönhetően a BMW 228i Cabrio M Sport nyomatékgörbéje egyenletesen ível felfelé, tulajdonképp a folyamatos gyorsítás számításaink szerint 200 kilométer/óra környékéig azonos nyomatékot biztosít, tehát a 8 sebességes ZF által jegyzett váltómű hozzávetőlegesen minden fokozatban a maximumot hozza ki az autóból – feltéve, ha úgy akarjuk.

bmw-228i-cabrio-m-sport-teszt-autoaddikt-012Tapasztalatink szerint azonban papíron illusztrisak leginkább az adatok, s bár méréseink (0-100 kilométer/óra) mindössze 2 tizeddel múlták felül a gyárilag megállapított értéket, nem tapasztaltuk azt az átható gyorsulás érzetet, amire számítottunk. Persze ez betudható a kifinomult, ám mégis feszes felfüggesztésnek is, a jól eltalált futóműnek, valamint az egész BMW 228i Cabrio M Sport-karakterisztikának is.

bmw-228i-cabrio-m-sport-teszt-autoaddikt-011

Ha a legmagasabb sportosság módozatot választjuk a profilválasztóval, készüljünk fel arra, hogy az összes stabilizáló automatika kiiktatásra kerül, tehát az ESP-nek, ABS-nek alapból búcsút inthetünk. Ennek megfelelően a menetstabilitás nyilvánvalóan romlik, kanyarvételezéskor óvatosabban kell eljárnunk, de figyelnünk kell arra is, hogy például egy kereszteződésbe kihajtáskor is csínján bánjunk a gázpedál kezelésével – könnyedén mehet át a mutatvány gyengén kivitelezett drift-utánzatba.

bmw-228i-cabrio-m-sport-teszt-autoaddikt-007

A cikkben szerepló BMW 228i Cabrio M Sport modell alapára 12 700 forint, míg a belépőszintet a 218i jelenti, 1.4 literes, sorhármas, 136 lóerő összteljesítményű benzinessel, 9 242 000 forintért.

bmw-228i-cabrio-m-sport-teszt-autoaddikt-005

2015 BMW 228i Cabrio M Sport specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1997 cm³

Maximális teljesítmény: 245 LE @ 5000-6500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 350 Nm @ 1250-4800 ford./perc

Erőátvitel: hátsókerékhajtás, 8 fokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4432 mm

Szélesség: 1774 mm

Magasság: 1413 mm

Tengelytáv: 2690 mm

Első gumik mérete: 225/40 R18

Hátsó gumik mérete: 255/35 R18

Tömeg, üresen: 1555 kg

Megengedett össztömeg: 1995 kg

Csomagtartó mérete: 280 liter, 335 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 52 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 6.0 s (gyári), 6.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 9.3 l/100 km

Országúti: 5.2 l/100 km

Vegyes: 8.2 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 9.0 l/100 km

Országúti: 5.4 l/100 km

Vegyes: 6.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 157 g/km

Bővebb információ a BMW hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: ASUSAcer, Gigabyte