AutóAddikt Autóteszt Ford Ford Focus 1.5 EcoBoost ST Line Race Red Edition – nem...

[TESZT] Ford Focus 1.5 EcoBoost ST Line Race Red Edition – nem tudni, hol a helye

MEGOSZTÁS

Nem számít kimondott újdonságnak az 1.5 literes EcoBoost benzines a Ford személyautó-palettáján, korábban már be is mutattuk olvasóinknak egy tesztalany felszereltségeként a 182 lóerős kivitelt. Most ismét felélesztjük a koncepciót, ezúttal ugyan “csak” 150 lóerős mivoltában érkezik, viszont kimondottan egyedi tálalásban láthatjuk viszont. Ford Focus 1.5 EcoBoost ST Line Race Red Edition teszt következik.

A Focus formaiságát, egyéniségét alapvetően felesleges taglalnunk, hiszen megtettük már több ízben darabokra szedtük a modellt az alapkivitelektől egészen az ST-ig (egyelőre még az RS hátravan). Most egy kis ízelítő, amolyan déja vu jelleg a sportos mivolt révén, hiszen a Ford Focus 1.5 EcoBoost ST Line Race Red Edition igencsak emlékeztet a „nagytestvér” 250 lóerős echte hot hatch változatára. Küllemre legalábbis, bár akkora kontraszt a teljesítményt illetően nem volt tapasztalható.

Persze más világ ez, amolyan visszafogottabb versenyszellemmel felvértezett felhasználók számára készült a Ford Focus 1.5 EcoBoost ST Line Race Red Edition. A küllem persze korántsem visszafogott, ez látszik is jól a fotókon; a morcosabbra gondolt frontrész, a hangsúlyossá tett beömlők, a szó szerint fókuszba helyezett hűtőrács-mintázat mind a lendületet hozza, a speciális Race Red elnevezést kapott fényezés pedig egyszerűen lenyűgöző hatást ad az autónak.

Mindehhez nagyban hozzájönnek a szintén limitált szériás 18 colos Panther Black felnik, amelyek nem meglepő módon fekete színárnyalatot hordoznak, az ötküllős kialakítás pedig kifejezetten illusztris összhatást nyújt. A peres gumikkal közlekedve visszaköszön máris a hamisítatlan ST-érzés, igaz, a futómű azért jóval lágyabbra lett hangolva, mint a másik szélsőséges esetben.

Feltűnő színösszeállítás. Pontosan úgy, ahogyan kell

Fotózásnál azért érződött a kontraszt a két szín esetében (piros, fekete), derítenünk kellett rendesen ahhoz, hogy a kerekek ne vesszenek el a semmiben szinte, illetve a rajzolatoknak is látszaniuk kellett.

Hála az égnek megoldható volt a probléma, így az összhatás véleményünk szerint szinte száz százalékban érezhető.

Kevéske ültetés-hatást is kapott a Ford Focus 1.5 EcoBoost ST Line Race Red Edition, ami egyrészt a tényleges futómű magasságból adódik, másrészt pedig a feljebb már részletezett keréktárcsák viszonylag vékony gumifelületének köszönhető. Oldalról nézve egyébként akár egy reális ST is lehetne, de mégsem az, a sasszemű autós tudorok felfedezik az eltéréseket.

Ilyen eltérés például a far kialakításánál a kipufogócsonk elhelyezése: amíg a hagyományos értelemben vett ST-nél középre került a dupla, oválisabb arculatú kipufogóvég, addig jelen esetben a jobb oldalra lett helyezve, szóló, szimpla, egyetlen csöves megoldással. Diffúzor-hatás sincs, mindösszesen egy mindkét oldalon lefelé ívelő csík, amely a hűtőmaszk beömlőjének mintázatát viseli.

Sportos érzetet, nem csak kívül

A Ford Focus 1.5 EcoBoost ST Line Race Red Edition enteriőrje is élhetőbb hétköznapi értelemben véve, mint az ST-nél. Az ülések itt is viszik a kagylósított irányvonalat, mégsem a Recaro jegyzi ezeket – bár az oldaltartásuk, valamint az ülő- és hátfelület teljesen rendben van, mégis nagyobb komfortot ad hosszabb távra gondolt utazások esetében.

Pedálsor tekintetében is előbukkan a sportosság, visszafogottabban bár, de fel lett vértezve mindhárom modul a maga fémes jellegével, tökéletesen kiegészítve a vezetőállást. A kormánykerék annak rendje s módja szerint egyenesített alsó ívvel érkezik, így nem csak a ki- és beszállás egyszerűbb, de az érzet is remekbeszabottan megmarad.

Nyilvánvaló: elmarad teljesítményben a hagyományos ST-től, de azért nem panaszkodhatunk

Száguldozni nyilván nem, de azért dinamikusan fogunk tudni közlekedni a Ford Focus 1.5 EcoBoost ST Line Race Red Edition-nel. Az autóba egy 1.5 literes, 150 lóerős aggregát került, s bár downsizing ide, vagy oda, nagyon meggyőző teljesítményt produkált a hajtáslánc az egy hetes teszt során. A maximálisan elérhető teljesítmény kerek 6000-es percenkénti fordulatszámon érkezik, míg a kisajtolható legnagyobb, 177 Newtonméteres forgatónyomaték 1600-tól egészen 4000-ig rendelkezésre áll.

Vezetni is kellemes a Ford Focus 1.5 EcoBoost ST Line Race Red Edition-t, az optimális turbótöltésnek köszönhetően nincsenek kiautózhatatlan tartományok, turbólyuk-hajlam is elenyészően érezhető egy-egy sebességfokozat alacsonyabb fordulatszám-tartományában. A gázreakciók közvetlenek, intenzív gyorsulásérzet is garantált, némi sportos hangzásjelleggel elegyítve.

Hová is kategorizálható pontosan a Ford Focus 1.5 EcoBoost ST Line Race Red Edition? Nem tudni, hol a helye – leginkább a ésszerűbb, hétköznapi választások, és a kicsit túlgondolt, sportos aspektus közé irányozható be, talán azt is megkockáztatva, hogy kategóriatermető jelleggel bír. Mindenesetre az egyediség jelen van, és ezt nagyon díjazzuk minden esetben.

2016 Ford Focus 1.5 EcoBoost ST Line Race Red Edition specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1499 cm³

Maximális teljesítmény: 150 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 177 Nm @ 1600-4000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4360 mm

Szélesség: 1823 mm

Magasság: 1469 mm

Tengelytáv: 2648 mm

Első gumik mérete: 235/40 R18

Hátsó gumik mérete: 235/40 R18

Tömeg, üresen: 1364 kg

Megengedett össztömeg: 1900 kg

Csomagtartó mérete: 363 liter, 1148 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 55 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 219 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.9 s (gyári), 8.9 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.8 l/100 km

Országúti: 5.1 l/100 km

Vegyes: 6.5 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: n/a l/100km

Országúti: n/a l/100km

Vegyes: n/a l/100km

CO2 kibocsátás: 127 g/km

Bővebb információ a Ford hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, KonzolvilágEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Szóljon hozzá!