AutóAddikt Autóteszt Ford Ford S-Max Vignale 2.0 TDCi – a márka igazi büszkesége

[TESZT] Ford S-Max Vignale 2.0 TDCi – a márka igazi büszkesége

Korábban már bemutattuk olvasóinknak a Ford S-Max Vignale 2 literes dízellel szerelt verzióját hasábjainkon. Most egy másik megközelítés jöjjön, más észrevételekkel, más formaiságban.

A Ford büszkesége és ez nem véletlen. Gyönyörű megjelenés, morcos és hatalmas hűtőmaszk, amely kifejezetten jól áll neki. Egy full felszerelt kocsiról van szó és a vállalat nem fukarkodik az összes cuccot belepakolni, már csak azért sem, mert ez egy prémium kategória. Kívül is nagy, belül is nagy, de a belső az, amiért ez kifejezetten prémium autó, prémium ügyfeleknek.

És nézzük meg mit is rejt a belbecs.

Először is említsük meg az autó szívét. Az 1997 köbcentiméter úgy repíti a kocsit mintha egy üres léghajó volna. Pedig nem az, hiszen tele van mindenféle biztonsági rendszerrel, légzsákkal, vezetés támogatóval.

Ha egy gyalogos akár 20 méterre átmegy előttünk a zebrán és ehhez mérten túl gyors a sebességünk, akkor egy pillanatra sípoló hang és pirosan felvillanó lámpa jelez nekünk, hogy vigyázz, ütközésveszély.

Elöl is és hátul is parkradar segíti a beállást, közlekedést. Ami még szokatlan (de jó dolog), hogy a mellettünk akár jobbról, akár balról elhaladó járműveket a külső visszapillantókba épített narancssárga fény folyamatosan jelzi: „Most ne váltsunk sávot” (mert ütközésveszély). A nagy tükrök miatt nincs is igazán holttér, de így duplán biztosak lehetünk, hogy nem megyünk bele másba.

Minden ülésben hűtés-fűtés található, az apró lyukacskákon 3 fokozatban lehet mind a meleget, mind a hideget alsó fertájunkra küldeni. Középen 3 teljes értékű ülés, mögötte még kettő. Ebből következően ez egy 7 személyes autó ahol a hátsó 5 ülést elektromosan lehet fel és lefele is mozgatni a csomagtartó bal oldalánál található beltéri gombokkal.

Azaz ha valaki például bútorokat pakol és menet közben rájön, hogy valami nem fér a csomagtartóba, akkor a bal kezével addig döntögetheti az üléseket, hogy végül csak a két első ülés marad.

Ami a legjobb benne, hogy mindkét első ülés masszírozó funkcióval ellátott és 5 ponton masszíroz menet közben, ezzel megkönnyítve egy Budapest-London út laza leküzdését. Ebbe a kocsiba akkor is szívesen beül az ember, ha az 50 méterre levő boltba akar épp eljutni!

De nyilván nem boltba járó autónak tervezték, hanem inkább családos emberek részére. A Sony hangrendszer is igazán jól áll neki, csak halláskárosodást ne kapjunk! Kívülről talán nem is tűnik annyira nagy kocsinak, mint belülről. Talán a hölgyek is örülnek ennek mind pakoláskor mind parkoláskor! Fogyasztása súly nélkül egy fővel – de csípős, 0 fok körüli reggeli hőmérsékletet is beszámítva – hozza a gyári adatokat.

Ezt a kocsit Amerikának tervezték, de Európában is bőven megállja a helyét. Gyönyörű, jól eltalált formavonal, felszerelésben, konkurensben nem sok ellenfele akad. A felnik nagyon jól állnak a kocsinak, a Vignale felirat pedig a legfőképpen. Érdemes volt kipróbálni.

2016 Ford S-Max 2.0 TDCI AWD specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1997 cm³

Maximális teljesítmény: 210 LE @ 3750 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 450 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú PowerShift duplakuplungos automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4768 mm

Szélesség: 1884 mm

Magasság: 1658 mm

Tengelytáv: 2850 mm

Első gumik mérete: 235/50 R19

Hátsó gumik mérete: 235/50 R19

Tömeg, üresen: 1780 kg

Megengedett össztömeg: 2725 kg

Csomagtartó mérete: 285 liter, 2200 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 70 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 204 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.8 s (gyári), 9.3 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.3 l/100 km

Országúti: 4.6 l/100 km

Vegyes: 6.6 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.3 l/100km

Országúti: 5.1 l/100km

Vegyes: 5.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 144 g/km

Még több információ a Ford magyarországi importőrének weboldalán található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte