AutóAddikt Harley-Davidson Harley-Davidson Street Rod – fiatalos formaterv némi adrenalinnal

[TESZT] Harley-Davidson Street Rod – fiatalos formaterv némi adrenalinnal

Idén is folytatjuk motorkerékpár tesztjeinket az Autóaddikt.hu-n. Végre itt a jó idő, indulhatnak a végeláthatatlan túrák a természetbe, hirdetve a szabadságérzetet. Teszteltük a Harley-Davidson Street Rod 750 köbcentis nagyvasát.

Igazi túramotor a Harley-Davidson Street Rod, erre utal minden egyes porcikája, kialakítása és maga a formaterv is. No meg persze a hamisítatlan HD életérzés, amiről ugyebár nem kell külön ódákat zengenünk – ezek a járművek pontosan arra születtek, aminek definiálták őket.

A külső tehát magáért beszél, a kultikus chopper-fazon itt is visszaköszön a Harley-Davidson Street Rod esetében. A fordított V alakzatot formáló első és hátsó felfüggesztések, az első villák, valamint a hátsó rugóstag mutatja a motorkerékpár masszív mivoltát, a V-elrendezésű hengerek pedig csupaszon mutatják az erő, erőtartalék meglétét.

Mattfeketére fújt vázzal érkezett hozzánk a Harley-Davidson Street Rod, mindkét oldalra kiterjedő, szintén fekete, kettő az egyben kipufogóval felvértezve. Az első, illetve a hátsó kerekek fekete színben, 7 küllős öntött alumíniumötvözetből készültek, ez szintén előnyére válik a küllemnek.

Egyértelmű, hogy a fiatalabb korosztályt célozza a Harley-Davidson Street Rod, erre utal az egész tálalás, megközelítés. Ez persze nem baj, hiszen a HD legalább elvetette már rég azt az irányt, hogy minden termékük teljes konzervativizmust kell, hogy tükrözzön.

Ergonómia szempontjából sincs túl sok kivetnivaló a Harley-Davidson Street Rod esetében. Az ülőlapok kényelmesek, nem túl szélesek, menet közben minden további nélkül könnyedén rászoríthatjuk combunkat a tankra, így még nagyobb a stabilitás érzete. Itt meg kell említenünk egy negatívumot: ha bekapcsol a hűtést kiegészítő ventilátor, bizony a meleg levegő felfelé száll, s ez nagyon kellemetlen tud lenni hosszú távon. Főként, ha vékonyabb anyagú nadrágban vezetünk.

Jó fogású, kellően széles kormánytag található a Harley-Davidson Street Rod-on. Ezáltal még az is kijelenthető, hogy vagány testarttással tudjuk róni a kilométereket, s mindenképp nagy segítség még az alacsony súlypontnak (is) köszönhető remekbeszabott úttartás.

Viszont itt megint szólnunk kell egy negatívumról: a hátsó féken nem tudjuk folyamatosan megtartani lábunkat, mivel a fékezés procedúrájához túl magasan kell tartanunk a lábfejünket. Ha megfeledkezünk erről, könnyedén fékezhetjük a hátsó kereket.

Apropó, fékek: elöl dupla féktárcsát kapott a Harley-Davidson Street Rod, ennek ellenére mégis érezhető, hogy kissé talán lent fognak a fékpofák. A rendszer 2 dugattyús, elöl és hátul rugózott fékek jelentik.

Feljebb említettük a menetstabilitást: a rugózás optimális, mely jól kiegészíti a szó szerint zökkenőmentes vezetést, s amellett, hogy rendkívül látványosak a rugóstagok, gáztartályos rendszert kaptak.

A műszeregységek elrendezése rendben volt, 3.5 col átmérőjű sebességmérővel (elektronikus), olajnyomás-jelzővel, alacsony üzemanyagszint-visszajelzővel, irányjelzőkkel és motordiagnosztikai visszajelzőkkel ellátva. Találtunk üres fokozati visszajelzőt is, ám az nem mindig mutatta az aktuális helyzetet.

Sajnos a Harley-Davidson Street Rod gyári teljesítményadatáról nem kaptunk külön infót, valamint a honlapon csak egy „N/A” felirat díszelgett a megfelelő rubrikában. A 2130 milliméter hosszúságú, 238 kilogramm menetkész tömegű motorkerékpár 749 köbcentis, 2 hengeres, 4 ütemű aggregátja egy High Output Revolution X V-Twin elnevezésű blokkot foglal magába, 85×66 mm furat/löketmérettel, Mikuni típusú hengerenkénti üzemanyag-befecskendezéssel. A motor maximális nyomatékcsúcsa 65 Newtonméter.

2017 Harley-Davidson Street Rod specifikációk

Hossz: 2130 mm

Szabad hasmagasság: 205 mm

Méretek (fok, táv): 27

Utánfutás: 99 mm

Tengelytáv: 1510 mm

Gumi elöl: 120/70 R17 V

Gumihátul: 160/60 R17 V

Üzemanyagtartály: 13.1 l

Olajtartály: 3.1 l

Száraz tömeg: 229 kg

Menetkész tömeg: 238 kg

Kipufogó rendszer: fekete, kettő az egyben kipufogó

Első kerék: fekete, 7-küllős öntött alumínium

Hátsó kerék: fekete, 7-küllős öntött alumínium

Fékek, dugattyúk: 2 dugattyús, rugózott első és hátsó

Dőlési szögek, jobb/bal: 37.3, 40.2

Motorblokk: High Output Revolution X V-Twin

Kompressziós arány: 12.0:1
Üzemanyag-ellátó rendszer: Mikuni hengerenkénti üzemanyag-befecskendezés, 42 mm furat

Hengerűrtartalom: 749 cm3

Teljesímény: N/A

Végsebesség: N/A

Maximális fordulatszám: 4000 RPM

Maximális forgatónyomaték: 65 Nm

Átlagfogyasztás (gyári): 4.3 l/100 km

CO2 kibocsátás: 103 g/km

Bővebb információ a Harley-Davidson hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte