AutóAddikt Autóteszt Infiniti Infiniti Q70 S 2.2d – spórolós elegancia

[TESZT] Infiniti Q70 S 2.2d – spórolós elegancia

MEGOSZTÁS

Ha egy prémiummárka csúcsmodelljének legmagasabb bruttó ajánlott fogyasztói ára 20 millió forint alatt tartható permanensen – figyelembe véve a 2015-ös, áprilisi datálású információkat – akkor ott bizony kemény visszafogottság tapasztalható az árképzést illetően.

infiniti_q70_s_autoaddikt_teszt_001

Ugyanis az Infiniti Q70 nem titkoltan a BMW 5-ös, vagy az Audi 6-os szériáját hívatott becélozni, s ha így folytatódik a tendencia, minden bizonnyal további sikerei lesznek a salesnek; ugyanis a kedvező ár-érték arány felettébb meggyőző lehet.

infiniti_q70_s_autoaddikt_teszt_007Teszten járt nálunk az Infiniti Q70 S (Sport), 2.2 literes dízelmotorral – s ha már a felvezetésben elkezdtük pedzegetni az árazást, valamint a szalagcímben is utaltunk a spórolásra, akkor fussunk neki ezzel rögvest: a tesztautó (alább majd részletezett felszereltséggel) 14 510 950 forintot kóstál, így, a gazdaságos dízel hajtáslánccal. A Q70 S Tech modellért alig fél millióval kell többet fizetnünk a pénztárnál, 15 190 950 forint bruttó ár a végösszeg, míg a legdrágább, 3.7 literes benzinmotorral szerelt variáns ellenértéke is megáll 20 millió alatt, konkrétan 18 190 950 forintnál. Ugye, hogy magukért beszélnek a számadatok?

Persze azt nem szabad elfelednünk, hogy az Infiniti modelljei esetében masszívan visszaköszönnek a Nissanos vonatkozások, például a beltér egyes elemeit vizsgálva – de ne menjünk ennyire előre, kezdjük a külsővel. Az egész forma hozza a jelenlegi Infiniti-szellemiség összes savát-borsát, beleértve az egész kocsiszekrény jellegzetes vonalvezetését, valamint a részletkialakítások mikéntjét is.

Kívül és belül is jellegzetes. Fazon, formavilág, dizájn: nagyon ott van a szeren

Félreismerhetetlenül megnyújtott frontrész, hozzá tartozó, hátrafelé ívelő vonalvezetéssel felvértezett fényszórókkal, hangsúlyos, sportos hangnemben kigondolt hűtőmaszkkal – máris érkezik a hamisítatlan küllemet előtérbe helyező stílusegyüttes. A gépháztető, valamint az első sárvédőívek vonalvezetése hullámformát sejtet, a lámpatestek vonalában meg is maradnak a szinteltérések, s egészen a mellső szélvédőüveg felület két széléig húzódnak, az A oszlopok lezárásával.

infiniti_q70_s_autoaddikt_teszt_005

Sikerült megtartani némi konzervativizmust is az Infiniti Q70 2015-ös modelljeinél is – ez leginkább oldalirányból érzékelhető. A klasszikus limuzinforma még mindig nyerő, ugyanakkor arra kínosan ügyeltek a tervezőmérnökök, hogy a tradicionális szedán kialakítás ne menjen a legömbölyített, a feljebb már emlegetett hullámos fazonelemeket hordozó összkép hatására. Ennek megfelelően szinte nem is találkozunk baltával faragott, erőteljes sarkokkal, az övvonalak enyhén haladnak felfelé a C oszlopig, szolid krómberakásokkal (a kilincsek is ezüst tónust kaptak), a megfelelő méretezésű és arányban jól passzoló 19 colos felnik is jelentősen dobnak a megjelenésen.

infiniti_q70_s_autoaddikt_teszt_002Nem meglepő módon a far kiképzése is alkalmazkodik a dizájnhoz, a közepes mérettel bíró helyzetjelző burák LED alapú beltartalommal középirányba csapottak, krómcsík alatt elhelyezkedő rendszámtáblahely-kialakítással, valamint letisztult megoldásaival ténylegesen limuzinos a hátsó traktus, melyet a dupla, két szélre applikált krómezüst kipufogóvégek tesznek fiatalosan sportossá.

2 centiméter híján meg is van az 5 méter

4980 milliméteres hossz, 1845 milliméteres szélesség: minden egyben van ahhoz e téren is, hogy a felső-középkategória aktív résztvevőjéről beszélhessünk. Mindehhez hozzájön még a 2900 milliméteres tengelytávolság, amely kitűnően emeli ki a paramétereket, valamint tág férőhelyet is sejtet.

infiniti_q70_s_autoaddikt_teszt_003Az biztos, hogy az Infiniti Q70 S enteriőrjének kialakításánál nem fukarkodtak a formabontó megoldások alkalmazásával. Ízléses, ugyanakkor szolid eleganciával tálalt kialakítások köszönnek vissza a sofőrre és utasaira, tág, ülő- és hátlapok tekintetében is megfelelő ergonómiával, valamint tökély szélességgel és hosszúsággal bíró, szabályozható hőmérsékletű foteleket kapunk a vezetőállásban. Jól kialakított kezelőszervek, optimális távolságokra helyezett panelek domborítanak a beltérben, mindehhez puha, masszív fogású kormánykerék, valamint kellemesen pozícionált könyöktámasz tartozik.

infiniti_q70_s_autoaddikt_teszt_006

Mindent a luxusért – mondhatnánk, és tesszük is, mivel alapvetően az Infinti Q70 S kvalitása ténylegesen hozza az elvártat, sőt, több esetben túl is mutat azon. Viszont nem szabad elfelejtenünk a néhol már-már zavaró párhuzamot az olcsóbb Nissan modellekkel: a kormánykerék keresztküllőin található kezelőegységek (gombsor), a központi műszeregység információs felülete, vagy a szinte teljesen a Nissan modellekével megegyező infotainment szoftver – s akkor még a kulcsmentes indítás távirányítóm egységéről nem is beszéltünk. Igaz, a rokoni szálakat nem minden esetben kell (vagy sikerül) elvarrni rendesen, de az tény, hogy kicsivel talán többet vár el az ember egy prémiumkategóriás limuzintól e téren.

Aki szereti a visszafogott letisztultságot, az ideális társra lel az Infiniti Q70 személyében

Markáns középkonzolt kapott az Infiniti Q70 S, a méretesre gondolt LCD kijelző megfelelően árnyékolt, az apró, észrevétlenül megbúvó napellenző révén a legerőteljesebb, szemből tűző napsütés sem lehet akadálya a jó olvashatóságnak – ez igaz a kormány mögötti központi műszerekre is.

infiniti_q70_s_autoaddikt_teszt_009

Vessünk néhány pillantást az Infiniti Q70 S extrázására, a teljesség igénye nélkül. Nyilvánvalóan egy ilyen, vagy hasonló kategóriás autóban elengedhetetlen a prémium minőségű hangrendszer jelenléte. Jelen esetben a Bose gondoskodik a komfort fokozásáról, mégpedig egy nem kevesebb, mint 16 pontos surround rendszerrel felvértezett egységgel. Lehet bármilyen formátumú multimédiás tartalom a csatlakoztatott adathordozón, nem jelent akadályt, de csatlakoztatható Android, vagy iOS alapú eszköz is könnyedén. Ha netán mozihatásra vágynánk, a Bose hangrendszere rendelkezik 5.1 támogatással is.

infiniti_q70_s_autoaddikt_teszt_008

Intelligens távolság- és sebességtartó automatikája (ICC) révén még körültekintőbb a közlekedés az Infinti Q70-nel, jelentősen könnyebbé válik a városi manőverezés. Ha beállítunk egy állandó, országúti sebességet, az araszolgatás után automatikusan visszaáll a hajtáslánc a kívánt tartományba.

infiniti_q70_s_autoaddikt_teszt_010

Éjszakai vezetésnél jól jön az adaptív első fényszórórendszer jelenléte (AFS), hiszen a terepviszonyokhoz, valamint a kanyarokhoz (kormánymozdulatoktól függően) mérten a világítás végpontja mindig oda helyeződik, amerre ténylegesen haladunk.

infiniti_q70_s_autoaddikt_teszt_011

Autópályatempónál is kifejezetten halk az Infinti Q70 S utastere, itt nagymértékben közrejátszik az alkamazott aktív zajcsillapításért felelős ANC rendszer, amely minden olyan nemkívánatos zajt kiszűr, amely zavarhatja az utazók komfortérzetét. Motorhang magasabb fordulatszám-tartományokban érkezik, visszafogottan ugyan, de felerősítve, nyilván a 3.7-es benzinesnél kicsit más a képlet.

Mindent a komfortért?

infiniti_q70_s_autoaddikt_teszt_012Említést érdemel még a Forest Air elnevezésű szellőztető rendszer, mely lágyan keringeti a levegőt az utasfülkében, még legalacsonyabb befúvási fokozaton is. Ha a klímát nem kapcsoljuk be, úgy is megpróbál hűvöset varázsolni az utazóknak, jól kiegyenlítve a külső és belső hőmérséklet-különbségeket. Csodát ne várjunk, 30 fokos kinti hőségben az AC bekacsolása nélkül (ez lehet manuális, de kényelmesebb, ha automatán hagyjuk) nem igazán lesz eredményes.

infiniti_q70_s_autoaddikt_teszt_015

Láttuk már korábban Nissan, s természetesen Infiniti modellekben is a viszonylag új fejlesztésű panorámanézetes monitor rendszert, amely 360 fokban mutatja az autó helyzetét. Főként parkolásnál (tolatás szűk helyre) jöhet jól a segítség, de hirtelen fékezéseknél, valamint bizonyos veszélyt hordozó szituációkban is hathatós. Különösképp szerettük ezt az opciót.

Erőteljes és masszív a 2.2-es gázolajos, a karakterisztikát jól egészíti ki

2.2 literes, közvetlen befecskendezésű turbódízel aggregát került az Infiniti Q70 S orrába, 170 lóerős összteljesítménnyel (3200-4200 RPM), valamint masszív, kerek 400 Newtonméteres csúcsnyomatékkal (1600-2800 RPM). A tág fordulatszámtartomány-skálázásokból ki is derül, hogy az Infinti Q70 S gázolajosa rendkívül dinamikus, így a manuálisan levezényelt sebességváltások is hatékonyan szólnak bele a hajtásba, turbólyuk érzet nélkül (vagy csak nagyon minimálisan, 1000 felett, 1500 környékén szűnik meg). Mivel a lendület az átlagosnál kicsit jobb (8.9 másodperc 0-ról 100-ra a gyári sprintidő – mi ennél jobb eredményt, 8.5 másodpercet rögzítettünk), ezért az Infiniti Q70 S gyakorlati teljesítése remek, a közel 2 tonnás önsúly ellenére.

infiniti_q70_s_autoaddikt_teszt_014

Manuális váltásokat előnyben részesítőknek kedvez az Infinti Q70 elektronikája: a DRM, az automatikus fordulatszám-emelés visszaváltásnál a sportos, autóversenyzők által használatos gázfröccsözéses technikához hasonlatos. Így ha például a kormányon elhelyezett magnézium váltófülekkel váltunk alacsonyabb fokozatba, a rendszer automatikusan emel a fordulatszámon, mielőtt kapcsolnánk az új fokozatot. Sajnos ez az opció jelen tesztünkben csak érdekességképp szerepel, ugyanis a Q70 Hybrid, valamint a Q70 3.7 literes motorral szerelt modelljeihez érhető csak el.

infiniti_q70_s_autoaddikt_teszt_013Spórolós elegancia – hirdettük a cikkben több ízben. Az Infinti Q70 S esetében nem az eleganciával spórolt a gyártó, abból van bőven; az árképzés korrekt, valamint a fenntartási költségek is igen kedvezőek. Kiváltképp az üzemanyag felhasználása tekintetében, ugyanis a teszthét alatt a legkülönfélébb viszonyok közt fogtuk próbára a japán gyártó modelljét. Elég az hozzá, hogy átlagolva országúti (4.2 liter/100 kilométer), városi-elővárosi (5.9-7.1 liter/100 kilométer), valamint autópálya (5.5-7.5 liter/100 kilométer) környezetekben hozzávetőlegesen 5.5 literes fogyasztást mértünk, ami teljesen jó keresztmetszet, igaz, a gyárilag megállaptíott 4.9 litert 6 tizeddel azért felülmúlja.

infiniti_q70_s_autoaddikt_teszt_016Vezethetőség: az Infinti Q70 S messzemenően stabil, kitűnő úttartású autó, az aktív összkerék-kormányzásnak (4WAS) köszönhetően mind a négy kerék folyamatosan reagál a legkisebb kormánymozdulatokra is. Szélsőséges kanyarvételezésekkor sem éreztünk alul- illetve felülkormányozottságot, a hajlamot előbbire igen, de nem feszegettük a határokat.

Mennyibe kerül?

A tesztben szereplő Infiniti Q70 S modell alapáron 14 510 950 forintért vihető haza. A belépő szintet a szintén 2.2 literes dízellel szerelt verzió jelenti, itt 12 490 950 forint az ajánlott bruttó fogyasztói ár, míg a leginkább combos árcédulát a 3.7 literes V6 benzinessel felvértezett variáció kapta: 18 190 950 forintot tesz ki a végösszeg; extrázás tekintetében számolhatunk még némi felárral természetesen.

2015 Infiniti Q70 S 2.2d specifikációk

Motor

Motortípus:négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 2143 cm³

Maximális teljesítmény: 170 LE @ 3200-4200 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 1600-2800 ford./perc

Erőátvitel: hátsókerékhajtás, hétfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4980 mm

Szélesség: 1845 mm

Magasság: 1493 mm

Tengelytáv: 2900 mm

Első gumik mérete: 245/40 R20

Hátsó gumik mérete: 245/40 R20

Tömeg, üresen: 1872 kg

Megengedett össztömeg: 2375 kg

Csomagtartó mérete: 450 liter

Üzemanyagtartály mérete: 74 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 220 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.9 s (gyári), 8.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.2 l/100 km

Országúti: 4.2 l/100 km

Vegyes: 6.3 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.9 l/100km

Országúti: 4.4 l/100km

Vegyes: 5.9 l/100km

CO2 kibocsátás: 129 g/km

Bővebb információ az Infiniti hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Szóljon hozzá!