AutóAddikt Autóteszt Subaru Subaru Levorg 1.6 GT-S – újszerű és stílusos, de ismerős valahonnan

[TESZT] Subaru Levorg 1.6 GT-S – újszerű és stílusos, de ismerős valahonnan

Jelenleg nem találni a Subaru kínálatában klasszikus Impreza modellt. Illetve van, igaz, szimplán WRX STI néven. Maradt tehát egyetlen választás, a kombivá alakított variáns személyében: teszteltük a Subaru Levorg 1.6 GT-S modellt, amely első ránézésre teljesen új, és stílust is hordoz rendesen. Ha déja vu kerítene minket hatalmába, ne csodálkozzunk, volt már ilyen a japán gyártó palettáján.

subaru-levorg-1-6-gt-s-autoaddikt-teszt-001

Nem véletlen az utalás az Impreza-ra, ugyanis a tesztalany Subaru Levorg 1.6 GT-S a B oszlopig teljesen megegyezik a korábbi limuzinkasznis elődnek tekinthető alternatívával. Egyfajta folytatása ez a legendás Impreza-vonalnak, és ennek megfelelően a Subaru Levorg 1.6 GT-S teljesen rendben van, külsőleg és belsőleg egyaránt.

Miután a Subaru mindig is a sportosságot testesítette meg, nem meglepő, hogy a szerkesztőségünkhöz érkezett Subaru Levorg 1.6 GT-S tesztautó is hordozta minden részletét a klasszikus értelemben vett nagybetűs múltnak. Gondoljunk csak e téren a korábbi kimagasló WRC sikerekre, magára a legendára, Colin McRae-re. S bár rég nem tetszett Subaru ennyire, nyilván vannak azért mellékhatások is.

A Subaru Levorg 1.6 GT-S formavilága tehát felidézi a klasszikus korok Subaruját, mind vonalvezetésben, mind pedig dizájn tekintetében. A markáns front-rész például tagadhatatlanul felvillanyozza a szemlélődőt, hangsúlyos, lefelé keskenyedő hűtőmaszk iránnyal, morcosra húzott lámpatestekkel, alatta kiteljesedő ködlámpafészkekkel. Mindezt úgy, hogy az egyenletes ívek megmaradjanak, mellé jól társuljon a motorházfedélre integrált hatalmas, nem talmi légbeömlő – szintén jellegzetes Subaru-ismérv. Vagy inkább Impreza ismérv, hogy visszatérjünk a gyökerekhez újból.

Pontosan olyan, amilyennek lennie kell. Véletlen nincs, ez egy Subaru

Klasszikus sportkombi küllemet kapott a Subaru Levorg 1.6 GT-S, ültetett futóművel, a hozzá kapcsolódó 18 colos papucsokkal, felfelé hajló övvonallal, hátul csapott végződésekkel.

subaru-levorg-1-6-gt-s-autoaddikt-teszt-004

Nagyszerű egyébként a klasszikus-kultikus formaiság huszonegyedik századi köntösbe öltöztetése, pontosan úgy, ahogyan azt egy Subaru-addikt elvárhatja.

subaru-levorg-1-6-gt-s-autoaddikt-teszt-003A hátsó traktus a Subaru Levorg 1.6 GT-S esetében szintén jellegzetes, fejforgatásra kiválóan okot adó: a fókuszba helyezett zárófények burái kiemelik az egyediséget, míg a szolidan megbújó krómcsík berakás pedig próbál némi prémiumérzetet csalni az összképhez. No és a sportosság: szigorúan duplázott kipufogóvégek teljesítik ki a hatás azonnaliságát, mutatva a külvilágnak: igen, ez még mindig az a feeling, amire szüksége van a márkának. S mindenkinek, aki elhívatott iránta.

subaru-levorg-1-6-gt-s-autoaddikt-teszt-002Bár sportkombinak lett aposztrofálva a Subaru Levorg 1.6 GT-S, mégis beszélhetünk valamelyest a praktikumról. Bár nem az ideális, szó szoros értelmében vett családi utazóautó (jelen esetben a kombi karosszéria inkább egy stílusra, ízléses tálalásra hajaz), ezzel együtt négy átlagos testalkatú felnőtt utas büszkén utazhat vele akár hosszabb távokon is. A beltér anyagai jó minőségűek, lágy, puha tapintásúak alapjaiban, viszont néhány ponton találkozhatunk kevésbé igényes részletmegoldásokkal.

Kényelmesen és sportosan is

subaru-levorg-1-6-gt-s-autoaddikt-teszt-012Az ülések ergonómiája rendben, a kényelem szintén. Itt érezhetünk némi áthallást a sportosra hangolt kagylóülések, és az átlagosnál kicsit többet nyújtó, utazási komfortra kihegyezett változatok közt. Amolyan kettősség ez, ami az egész Subaru Levorg 1.6 GT-S koncepciót belengi, stílusosan. Fej- és lábtér tekintetében is el lettek találva az arányok, az elöl ülőknek a térdtér egy kicsit fukarul lett mérve – amolyan sportautós pilótafülke-szinten, ami teljesen rendben is van esetünkben. Hátul fejedelmibb a kényelem, legalábbis, ami a lábak elhelyezését illeti; a fejtér viszont redukált a csapott tetővonal miatt.

subaru-levorg-1-6-gt-s-autoaddikt-teszt-018

Sűrű elrendezésű műszeregység-panelt kapott a Subaru Levorg 1.6 GT-S, ez első blikkre bizony bonyolultnak is tűnhet. Némi megszokás és „együttélés” után azonban áthidalható a probléma, cserébe egy rendkívül informatív, jól közvetítő rendszeregyüttest kapunk. Minden kézre esik, kezdve a fokozatmentes CVT váltó karjától egészen a kezelőegységekig.

subaru-levorg-1-6-gt-s-autoaddikt-teszt-013

Az infotainment szintén jól átgondolt struktúra alapján teszi a dolgát, a hétköznapi használathoz nélkülözhetetlen kellékegyüttes minden eleme megtalálható itt – a hangrendszer minősége pedig szintén túlteljesíti az átlagot.

Kombi, annak minden pozitívumával

Jól pakolható a Subaru Levorg 1.6 GT-S, ugyanis alaphangon 522 literes csomagtérrel rendelkezik az autó. Mindez akár 1146 literig is kibővíthető, előrehajtva a 40:60 arányban dönthető, osztott hátsó ülések hátlapjait.

subaru-levorg-1-6-gt-s-autoaddikt-teszt-008

Természetesen megvan a kellően sportos karakterisztika is a Subaru Levorg 1.6 GT-S-ban. Erről egy turbótöltött, 170 lóerőt leadó boxermotor gondoskodik, a teljesítménycsúcs 4800-as percenkénti fordulatszámon teljesedik ki.

subaru-levorg-1-6-gt-s-autoaddikt-teszt-011

A hajtáslánc maximális forgatónyomaték-értéke pedig 250 Newtonméter (@1800), ami bőségesen elegendő lehet az 1526 kilogramm összsúlyú kasznihoz.

Négyszernégy szimmetria

subaru-levorg-1-6-gt-s-autoaddikt-teszt-015Állandó, szimmetrikus összkerékhajtással dolgozik a rendszer a Subaru Levorg 1.6 GT-S alatt, amely rendkívül precíz és intelligens. Nagyobb sebességgel vett kanyaroknál érezhetően egyenlít az elektronika, a tapadás remek, ezek tekintetében az autó ultrastabilan tarható meg a kanyarokban, még akkor is, ha nedvesebb az útfelület. Nem éreztünk alul- és felülkormányozottságra való hajlamot sem, a fokozatmentes CVT pedig észrevétlenül dolgozott alá a hajtásnak. Az 1.6 literes boxer robbanékony, masszív nyomatékgörbét mutat, alig 8 másodperces gyorsulást nyújtva (saját mért adatunk). Tehát jól látszik, hogy nem csak mutatóban van jelen a Subaru Levorg 1.6 GT-S sportossága.

subaru-levorg-1-6-gt-s-autoaddikt-teszt-009

Féltünk előre, hogy a tesztautó izmos megközelítése az üzemanyagfogyasztásra is rányomja majd bélyegét. Csodák csodája, nem így történt: meglepő módon városi közlekedés mellett 7.1, míg országúti, folyamatos 90 kilométer/órás haladás mellett 5.1 literes átlag született, de autópályán sem ugrott fel az érték 7 liter fölé. Lenyűgöző, nem? Főként egy boxermotortól, főként egy Subarutól, főként egy olyan Subaru-tól, amely még így is ízig-vérig Impreza.

subaru-levorg-1-6-gt-s-autoaddikt-teszt-005

2016 Subaru Levorg 1.6 GT-S specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres boxermotor, turbóval

Lökettérfogat: 1600 cm³

Maximális teljesítmény: 170 LE @ 4800 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 250 Nm @ 1800 ford./perc

Erőátvitel: állandó szimmetrikus összkerékhajtás, fokozatmentes CVT automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4690 mm

Szélesség: 1780 mm

Magasság: 1490 mm

Tengelytáv: 2650 mm

Első gumik mérete: 225/45 R18

Hátsó gumik mérete: 225/45 R18

Tömeg, üresen: 1526 kg

Megengedett össztömeg: 2020 kg

Üzemanyagtartály mérete: 60 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 210 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.9 s (gyári mérés), 8.4 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.1 l/100 km

Országúti: 5.1 l/100 km

Vegyes: 6.6 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 8.5 l/100 km

Országúti: 6.3 l/100 km

Vegyes: 7.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 164 g/km

Bővebb információ a Subaru hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyCanon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte