AutóAddikt Autóteszt Suzuki Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS – hibrid rendszerrel igazán takarékos

[TESZT] Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS – hibrid rendszerrel igazán takarékos

Sokan nem tudják, de a Suzuki Baleno létezik hibrid hajtással is a piacon. Ez már önmagában is hírértékű, ráadásul a tesztelt Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS ténylegesen madárétvágyú, igaz, a hagyományos értelemben vett motorizáltságú társak sem panaszkodhatnak e téren.

Létezik a Baleno 1 literes turbós, illetve 1.2 literes szívó benzines verziókban, maunális, illetve CVT váltókkal – és a címben szereplő hibrid, vagy ha jobban tetszik: hybrid hajtással. Érdekes, mert ez a megoldás ellentétes a már jól megismert teljes hibrid, vagy épp plug-in hibrid technológiákkal, a lényegiség persze valamilyen szinten ugyanaz. A cikk végén természetesen jövünk a hajtáslánc taglalásával, hiszen alapvetően a Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS egyik legfőbb különlegessége ez.

Az új Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS formája kifejezetten modern, az egész tálalás komplex, masszív kisautót takar – ami nem is olyan kicsi, hiszen itt már nyugodt szívvel rangsorolhatunk az alsó-középkategóriába is akár. Minden kétséget kizáróan a Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS stílusos, leginkább a front rész hűtőmaszk-krómcsíkját ildomos kiemelni, amely a lámpatestek felső részleteiben folytatódik, hangsúlyozva a lágy vonalvezetést, valamint némi prémiumjelleget is belecsempész az arculatba. Ugyanakkor jól sejlik a kialakításnál a suzukis jelleg, a mostani termékpaletta márkaprofilja visszaköszön több felületnél is.

Felismerhető a klasszikus Suzuki-formavilág

Oldalnézetből igazi ötajtós, nincs semmi felesleges sallang, csak lényegre törő megvalósítások.

A tetővonal hátrafelé azért szűkül, egységet alkotva az övvonallal, beleolvadva a C oszlopba – ez utóbbi igen keskeny, ennek folyománya a korrekt kitekintés minden irányba, alapvetően hátrafelé.

A Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS kilincsei is krómjelleget kaptak, csakúgy, mint az oldalüvegezést záró ezüstbetétek – kellemes a szemnek, üde látvány. Még úgy is, ha az utcán parkoló többi kortárs és szegmensbéli modellhez hasonlítjuk, óhatatlanul.

Maradt krómléc a Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS esetében a hátsó felületekre is, a csomagtérajtó választóvonalaként ötlik szembe a csillogás. Itt a dizájnerek nem folytatták konkrétan az orr kialakításánál alkalmazott stílust, a zárófények lámpaburái szimplák, szintén letisztultságról adnak tanúbizonyságot, s jól követik a karosszéria gömbölyded sarkainak kiképzését.

320 literes a Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS csomagtere, ami egyáltalán nem nagy, viszont nem is vészesen kicsi. A közepesebb csomagok elhelyezése némi kompromisszummal azért kivitelezhető könnyedén, bár a kalaptartó idom a mélység kis mérete miatt már sok esetben felhajtva kell, hogy maradjon.

Puritánnak nem mondható, de a lényegre törekszik a Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS enteriőrje

A Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS belső kialakítása is az egyszerűségről szól, ami viszont nem jelenti azt, hogy az anyaghasználat ne lenne igényes megközelítésű. Az alkalmazott matériák lágy, puha tapintásúak, egy-két részen azért találkozunk kopogósabb, keményebb műanyagokkal, a kormánykerék ergonomikus fogása kimondottan puha, kellemes a tenyérnek. A Suzukitól jól megszokott módon a műszerek szinte mindig a sofőr látóterében maradnak, az ülés és a kormány pozíciójától függetlenül, az analóg egységek pontos információt közvetítenek, valamint a részinfók is könnyedén elérhetők.

A középkonzol infotainmentje is jó, a tolatókamera képe pontos, minimális torzítást észleltünk csak. A menetbiztonságot elősegítő asszisztensek és automatikák relatíve pontosak, a ráfutásvédelem egy kicsit túlérzékeny, sok eseteben vaklármázott – viszont jobb az elővigyázatosság alapon ezt teljes mértékben elnéztük neki.

Kényelmes üléseket kapott a Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS, az első székek optimálisan tartanak, jó a szélességük a hátlapoknak, az ülőlapok is megfelelő hosszt adnak. Közepes távolságokon kényelmes is tud maradni az enteriőr, ugyanez a helyzet hátul is, bár a 2520 milliméteres tengelytávtól csodákat ne várjunk, a láb- és térdtér korlátozott, kiváltképp, ha jól megtermettebb a sofőr, vagy a hátul ülő utasok valamelyike.

Mit is takar tulajdonképpen a hibrid hajtás a Baleno esetében?

Nézzük a Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS hajtásláncát! Jelen helyzetben egy rásegítős, mild hibridről szól a fáma, amely az 1.2 literes, 90 lóerőt mozgósító benzines szívómotorhoz lett hozzárendelve egy mindössze 3 lóerős elektromotor kiegészítésével.

Ez tulajdonképpen egy önindító generátor, amely elektromos motorként is képes működni, mely induláskor és intenzívebb gyorsításkor 50 Newtonméterrel levesz a benzinmotor terheléséből.

A hajtás részét képező lítium-ion akkumulátort maga a benzinmotor nem tölti, viszont minden fékezésénél a fékerő-újratáplálás jön a képbe, s bár minimálisan, de tölti az akkut.

Mindez alapvetően városi környezetben érzékelteti áldásos hatását, főleg, ha dugókban kell araszolni, ugyanis a folyamatos fékezgetés hatására szinte folyamatos az akkumulátor maximum töltöttsége (igaz, hosszabb országúti, vagy autópályás közlekedés után rettentő nehezen töltődnek teljesen fel a cellák). A piros lámpáktól elstartolás után azonnal munkába kezd a Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS hibrid rendszere, így a fogyasztás minimálisra redukálható ténylegesen. Aki szkeptikus lenne a témában, annak bátran ajánljuk, hogy látogasson el egy Suzuki márkakereskedésbe, s próbálja ki a Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS-t, garantáltan nem fog csalódni.

Árak

A Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS árazása kicsit masszív, 5 180 000 forint egész pontosan. Viszont ha figyelembe vesszük, hogy hosszabb távon sokat spórolhatunk az üzemanyagon, akkor megéri elgondolkodni a beszerzésén, akár céges, flotta jelleggel is. A Baleno árazása egyébként 3 690 000 forintról indul (1.2 GA), a legvaskosabb, 20 ezer forint híján 6 millió forintos cédulát a GLX felszereltségű DITC 6AT variáns kapta.

2016 Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres szívó benzinmotor+elektromotor

Lökettérfogat: 1242 cm³

Maximális teljesítmény: 90 LE @ 6600 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 120 Nm @ 4400 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, ötfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4828 mm

Szélesség: 1864 mm

Magasság: 1525 mm

Tengelytáv: 2815 mm

Első gumik mérete: 185/55 R15

Hátsó gumik mérete: 185/55 R16

Tömeg, üresen: 935 kg

Megengedett össztömeg: 1405 kg

Csomagtér kapacitása: 355 liter, 1085 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 37 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 180 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 12.3 s (gyári mérés), 11.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 4.8 l/100 km

Országúti: 3.5 l/100 km

Vegyes: 4.2 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 4.7 l/100 km

Országúti: 3.6 l/100 km

Vegyes: 4.0 l/100km

CO2 kibocsátás: 94 g/km

Bővebb információ a Suzuki hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, KonzolvilágEPSONMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte