AutóAddikt Magazin Több, mint 10 ezer darab hálózatról tölthető autót értékesített a BMW szeptember...

Több, mint 10 ezer darab hálózatról tölthető autót értékesített a BMW szeptember hónapban

A BMW i divízió jövőbe mutató modellpárosából, a BMW iPerformance paletta tagjaiból és a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt MINI Countryman-ből az idei év első kilenc hónapjában világszerte összesen 68 687 darabot értékesített a BMW Group – a vállalatcsoport hálózatról tölthető portfóliója ezzel máris felülmúlta abszolút tavalyi teljesítményét.

2017 első kilenc hónapjában a BMW Group hálózatról tölthető modellpalettájának kilenc tagja máris túlszárnyalta a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsik tavalyi abszolút értékesítési eredményét. A vállalatcsoport történetében az idei szeptember volt az első olyan hónap, amikor a hálózatról tölthető modellek átadása önmagában is átlépte a tízezres határszámot. A BMW i3 és BMW i8 modellduót, a megannyi BMW iPerformance gépkocsit és a MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellt egyesítő kilenctagú portfólió 2017 kilencedik hónapjában világszerte 10 786 ügyfelünk tetszését nyerte el (50,5 százalékos növekedés), amellyel 68 687 darabra nőtt a BMW Group által idén eladott tisztán elektromos meghajtású, illetve plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsik száma (64,2 százalékos abszolút javulás).

„Elégedetten nyugtázzuk páratlanul egyedi, hálózatról tölthető modellpalettánk folyamatos, kiegyensúlyozott értékesítési növekedését, miközben egyre több független szervezet ismeri el felméréseiben az elektromos mobilitás terén betöltött abszolút vezető pozíciónkat” – nyilatkozta Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsik piacán a BMW Group tudhatja magáénak a legnagyobb részesedést, és idén már most több ilyen modellt értékesítettünk világszerte, mint tavaly egész évben. Kiváló úton haladunk afelé, hogy év végén e téren átlépjük a 2017-es esztendőre előirányzott százezres darabszámot. Stabil értékesítési növekedésünkből az új BMW 530e iPerformance plug-in hibrid modell jelentős részt vállal (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,9 – 2,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,1 – 14,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 44 – 49 gramm / km; az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek), hiszen számos piacunkon ez a harmadik legkelendőbb hajtáslánc a BMW 5-ös limuzin palettáján” – tette hozzá.

2017 szeptemberében a BMW Group világszerte 239 764 darab új autót adott át ügyfeleinek, amely az előző szeptember tükrében a meghatározó BMW X3 aktuális generációváltása ellenére is 0,8 százalékos emelkedésnek számít. A vállalatcsoport ezzel 1 811 234 darabra növelte idei értékesítési mutatóját, amely 3,7 százalékos abszolút növekedést jelent. A szeptember havi és az egész éves eladási teljesítmény új értékesítési rekordnak számít.

Január és szeptember között a BMW világszerte 1 537 497 darab gépkocsit értékesített, amely 3,9 százalékos gyarapodást jelent. A sikertörténetből a modellpaletta megannyi tagja kivette a részét, miközben ügyfeleink körében továbbra is a BMW X modellcsalád a legnépszerűbb. A kiváló terepezési képességekkel felvértezett portfólió képviselői az idei év első kilenc hónapjában 522 360 példányban keltek el, amely a BMW X3 párhuzamosan zajló generációváltása ellenére is 12,5 százalékos abszolút növekedést jelent. Hatalmas népszerűségnek örvend a BMW 1-es sorozat és a BMW 7-es sorozat is, amely 143 018 darabos, illetve 47 880 darabos eladásával 10,8 százalékos, illetve 14,7 százalékos fejlődésről tett tanúbizonyságot. Az új BMW 5-ös sorozatból csak szeptemberben 48,8 százalékkal többet, 23 737 példányt adtunk el világszerte – a modell generációváltását éppen lefolytató Kínát nem számolva.

Az idei év első kilenc hónapjára vetítve a MINI ugyancsak új rekordot könyvelhet el: a BMW Group brit prémiummárkája január és szeptember között 271 394 darab új autót adott el, amely 2,8 százalékos abszolút gyarapodás. „A MINI tovább halad a hosszú távon fenntartható, kiegyensúlyozott értékesítési növekedés útján, élen az új MINI Countryman modellel” – mondta Peter Schwarzenbauer, a BMW AG igazgatótanácsának MINI, Rolls-Royce és BMW Motorrad márkákért felelős tagja.

„Első plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellünket, amelyet júniusi piaci bevezetése óta több mint 2 700 példányban adtunk át, egészen fantasztikus ügyfélérdeklődés övezi” – tette hozzá Peter Schwarzenbauer, aki rámutatott: idén szeptemberben tíz eladott MINI Countryman modellből egy a MINI Cooper S E Countryman ALL4 modell volt (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,3 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 – 52 gramm / km; az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek).

A goodwoodi székhelyű Rolls-Royce márka 2017 első kilenc hónapjában világszerte összesen 2 343 darab luxusautót értékesített, amely 10,7 százalékkal marad el az előző esztendő hasonló időszakától. Mindez a Phantom leköszönésének és a várva várt utód 2018 januárra időzített első átadásainak, valamint a luxusautó-szegmens körüli, számos régióban tapasztalható gazdasági nehézségek számlájára írható. A brit luxusautó-gyártó mindeközben tovább folytatta gyártósorai felkészítését az új Phantom érkezésére: az idén júliusban, Londonban leleplezett fejedelmi zászlóshajó iránt már most elsöprő érdeklődés mutatkozik.

A BMW Motorrad világszerte 14 090 darab robogót és motorkerékpárt értékesített idén szeptemberben, amely 15,3 százalékos fejlődésnek és ismét új havi eladási rekordnak számít. A BMW Group kétkerekű divíziója ezzel 127 818 darabra növelte idei eladási mutatóját, amely 10,1 százalékos abszolút gyarapodás.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a legfőbb régiókban

Miközben az autóipar számos régióban értékesítési nehézségekkel küzd, a BMW Group a hosszú távon fenntartható, nyereséges növekedés érdekében tovább folytatja globálisan kiegyensúlyozott vállalati stratégiáját.

A Nagy-Britanniában jelentkező gazdasági nehézségek ellenére Európában a BMW és a MINI is értékesítési növekedést könyvelhetett el a január és szeptember közötti időszakra vetítve, a 815 681 darab új autó 1,1 százalékos eladási növekedést jelent.

Ázsia továbbra is kimagasló értékesítési mutatókat produkál, a régióban Kínában mutatkozik a legátfogóbb ügyfélérdeklődés a BMW Group portfóliója iránt. A vállalatcsoport idén 620 287 darab BMW és MINI modellt adott át ügyfeleinek a térségben, amely 13,2 százalékos fejlődésnek felel meg.

Az egyesült államokbeli gazdasági nehézségek a BMW Group tengerentúli értékesítési eredményeiben is visszaköszönnek, a vállalatcsoport eladási mutatói jelenleg 325 807 eladott gépkocsival 3,3 százalékkal a tavalyi érték alatt állnak.