AutóAddikt Magazin Tovább növekedtek a BMW Group-értékesítések 2015 júniusában

Tovább növekedtek a BMW Group-értékesítések 2015 júniusában

MEGOSZTÁS

Júniusban (2015) összesen 208 813 járművet értékesített a BMW Group, ami 8 százalékos növekedést jelent az egy évvel ezelőtti számokhoz képest.

bmw_530d_xdrive_touring_teszt_autoaddikt_013

A BMW Group eddigi legsikeresebb félévét zárta, 1 099 748 modellt adott át ügyfeleinek világszerte, ami 7,8 %-kal több mint a tavalyi év első hat hónapjában értékesített darabszám.

„Elégedettek vagyunk a 2015-ös év első felében elért növekedéssel” – nyilatkozta Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és marketingért felelős tagja. „Néhány piacon tapasztalt nehézségek ellenére, globálisan kiegyenlített értékesítés-növekedést értünk el Európa, Ázsia és Amerika összes régiójában. Biztosra veszem, hogy azok az izgalmas új modellek, amelyeket az év hátralévő részében vezetünk be a piacra, még tovább fokozzák majd ezt a pozitív tendenciát” – tette hozzá Ian Robertson.

A BMW idén júniusban, világszerte összesen 172 437 négykerekűt adott át ügyfeleinek, ami 5 %-kal haladja meg a tavaly júniusi eredményt. A márka 932 041járművet adott el az év első felében, ez 5,1 %-kal több mint a 2014 első felében eladott mennyiség. A nemrégiben frissített BMW 1-es sorozatból 17 271 darabot értékesítettek, ami 2,8 %-os növekedést jelent. A BMW 2-es sorozat eladási számai folyamatosan emelkednek, 14 514 példány kelt el az előző hónapban. A BMW 4-es sorozat iránti kereslet, amely 2014-től érhető el, 16 693 eladott járműben mutatkozott meg júniusban, ami 42,1 %-kal több mint az előző év júniusában. A BMW X modellcsalád népszerűsége évről évre nő, továbbra is a márka legnagyobb számban értékesített modellcsaládja. Összesen 4910 darab BMW X4 talált gazdára, miközben a BMW X5 harmadik generációjából csak júniusban 17 520 modellt adtak át a BMW ügyfeleinek, ami 33,8 %-os javulás az egy évvel ezelőtti számokhoz képest. Júniusban a BMW X6 49,9 %-os értékesítés-emelkedést produkált, összesen 5 009 eladott modellel. ABMW i járművek eladásai a tavalyi évhez képest több mint 65 %-os javulást értek el, 2015 júniusában 2071 vadonatúj BMW i autót adott át ügyfeleinek a bajor gyártó. Az év első felében 12 562 BMW i autót értékesítettek.

A MINI ugyancsak fennállása eddigi legeredményesebb félévét érte el, a 165 938 átadott négykerekű 25,8%-os javulást jelent az előző évi eredményhez képest. 25,4%-os növekedéssel a MINI 2015. június hónapjában összesen 36 025 modellt értékesített világszerte.

„Az erős kétszámjegyű növekedéssel a MINI repülő rajttal kezdte a 2015-ös évet“ – mondta Peter Scwarzenbauer, a BMW AG igazgatótanácsának MINI, Rolls-Royce és BMW Motorrad-ért felelős tagja. „Folytatni fogjuk ezt a lendületet az év második felében is, melyben nagy szerepe lesz az idén júniusban bemutatott új MINI Clubman típusnak, amelytől új ügyfeleket várunk az októberi, piaci megjelenés után“– tette hozzá Schwarzenbauer.

33%-os növekedés mellett, 62 599 darab háromajtós MINI kelt el az év első felében. Ezzel egyidejűleg 44 943 darab ötajtós MINI modellt adtak át az ügyfeleknek. MINI Cabrio eladási darabszámai 3,3%-kal emelkedtek az előző év első feléhez képest, 9 148 darab kelt el.

A BMW Group globálisan kiegyenlített értékesítési stratégiájának megfelelően a vállalatcsoport júniusban és az év első felében is növelni tudta eladásait, mindegyik régióban.

Ázsiában 4,5%-kal nőtt a vállalatcsoport értékesítési volumene 2015 első félévében, összesen 336 344 értékesített BMW és MINI négykerekűvel. Kínában január 1-je óta 230 601 eladott jármű 2,5%-os növekedést produkált. Dél-Korea továbbra is az eladások mozgatórugója, az év első felében 26 158 új modellt adtak át, amely 19,1%-os növekedésnek felel meg. Japán szintén rekordértékű kétszámjegyű növekedést ért el, 10,7%-os mellett 33 876 autót értékesítettek.

2015 továbbra is sikeres évnek bizonyul az amerikai kontinensen, összesen 241 798 darab BMW és MINI modell értékesítésével (+9,5%). 2015 első felében a BMW Group összesen 198 883 járművet értékesített a tengerentúlon, ami 9,6%-os javulást jelent az egy évvel ezelőtti értékekhez képest. Kanadában 16,6%-os növekedésért ért el a BMW Group és 20 395 vadonatúj BMW és MINI modell talált gazdára 2015-ben, hasonló mértékű növekedést ért el Mexikó is, 19%-ot, 8093 értékesített modell mellett.

A BMW Group Európában összesen 488 098 BMW és MINI modellt adott át ügyfeleinek az év első felében, ami 9,4%-os emelkedést mutat. A BMW és MINI modellek értékesítése Nagy-Britanniában, amely a vállalat negyedik legnagyobb piaca, 15,2%-kal magasabb értéken, 110 659 darabon zárt eddig, miközben Franciaország is egyre jobb tendenciát mutat: 38 650 járművet adott át ügyfeleinek a vállalatcsoport az év első felében, ami 22,6%-kal haladja meg a tavalyi értéket. Olaszországban 35 974 modellt adták át, amely 8,5%-os növekedésnek felel meg.

Rolls-Royce Motor Cars az eddigi második legjobb félévét zárta idén az 1 769 eladott járművel (-10,1%). A goodwoodi márka eladásait nagymértékben befolyásolta a kínai luxus réteg csökkenése, amely negatív hatással volt az eladási eredményekre.

A BMW Motorrad júniusban még tovább növelte eladásait. Világszerte 15 490 darab kétkerekűt adott át ügyfeleinek a gyártó, ami 31%-os emelkedés a tavaly júniusi eredményhez képest. Az év első felében 10,5%-kal, 78 418 darabra nőtt a kétkerekű járművek értékesítése. A BMW Motorrad havi és az évközi eladási számadatai is rekordot döntöttek. A világ többi részén a várokozásnak és az értékesítési stratégiának megfelelően alakultak az eladások.

A BMW Group értékesítési eredményei 2015. júniusában és a félévben

2015. június 2014. júniusához képest 2015. júniusáig 2014. júniusáig
BMW Group autók 208 813 +8,0% 1 099 748 +7,8%
BMW 172 437 +5,0% 932 041 +5,1%
MINI 36 025 +25,4% 165 938 +25,8%
Rolls-Royce 351 -10% 1 769 -10,1%
BMW Motorrad 15 490 +31,0% 78 418 +10,5%

Szóljon hozzá!