AutóAddikt Újdonságok Új 2.8 literes D-4D motort és hatfokozatú automataváltót kapott a Toyota Land...

Új 2.8 literes D-4D motort és hatfokozatú automataváltót kapott a Toyota Land Cruiser

Több, mint hatvan éves múltjával a Toyota Land Cruiser az összkerékhajtású autók piacának meghatározó, kultikus tagja. Páratlan terepalkalmasságának és tartósságának köszönhetően sziklaszilárd hírnevet vívott ki magának, mint a világ egyik legstrapabíróbb, legmegbízhatóbb összkerékhajtású modellje.

toyota_logo

A három- és ötajtós Land Cruiser modellek mostantól a Toyota új, 130 kW teljesítményű, 2.8 D-4D erőforrásával is megrendelhetőek. A 2755 cm3-es, 16-szelepes, DOHC négyhengeres erőforrás változó geometriájú turbófeltöltőt és köztes töltőlevegőhűtőt kapott, ami jobb nyomatékkifejtést eredményez alacsony és közepes fordulatszám-tartományban.

A kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás és menettulajdonságok érdekében új vezérlő rendszerrel szerelt, új hatfokozatú automata sebességváltóhoz csatlakozó 2.8 D-4D motor legnagyobb forgatónyomatéka 450 Nm a percenkénti 1600-2400 fordulatszám-tartományban. A modell álló helyzetből 12,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára; végsebessége 175 km/óra. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás és CO2-kibocsátás 9 százalékkal csökkent 7,4 l/100km-re, illetve 194 g/km-re (a háromajtós modell esetében 7,2 l/100 km és 190 g/km.)

Hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltóval társítva a 2.8 D-4D motor legfeljebb 420 Nm forgatónyomatékot ad le 1400 és 2400/perc fordulatszám között. A modell 12,1 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára; végsebessége 175 km/óra. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás 7,4 l/100km (a háromajtós modellé 7,2 l/100km); míg a CO2-kibocsátás 194 g/km-re (a háromajtós modell esetében 190 g/km.)

A Toyota Land Cruiser kínálatának másik újdonsága a barna-fekete kéttónusú bőrkárpitozás, amelyhez új, csiszolt alumínium díszítő betétek társulnak.

Az új Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D modell augusztustól kapható Európában.